/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor ikke genindføre DDR?
Fra : PeterTheisen
Vist : 677 gange
10 point
Dato : 08-01-11 19:21

En arbejder tjente 1000 mark om måneden. En akademiker 1300 mark.

20 Brötchen (rundstykker) kostede et par pfennig.

Som jeg ser det, var købekraften større i DDR end i Danmark, da man ikke betalte skat af sin løn i DDR.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-01-11 19:36

Idiot......LOOOL

Havde du været gammel nok til at have besøgt DDR, ville du huske at hylderne var gabende tomme.....
LOOOL Så hvad skulle folk med løn???!

Var der i 1985......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-01-11 19:43

Jeg er med på den, MEN? tvivler på du får Tyskerne med PÅ DEN IGEN.
Ligeledes indføre MUREN og den kolde krig..
Bare min egen mening.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 08-01-11 19:47

Kun dem der var noget ved partiet kunne skrabe til sig, og kørte i store fine biler. ALLE andre var på røven. En bil var lavet af papmache og der var 10 års ventetid på den. Alt vestligt skulle købes for DOLLARS og disse vekledes sortbørt til 6 - 7 x officiel kurs. Så i realiteten var østtyskerne bare vildt på røven - alle undtaget partispidserne. De sørgede for at rage til sig.

Jo det var sateme tider!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-01-11 19:55

Hvorfor tror du økonomien kollapsede i de gamle østland, USSR, Polen og DDR?????? Hvis nu det var så fantastisk burde "man" jo have været svært interesseret i at bibeholde systemet. Og slet ikke have interesse i at flygte til vesten.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 08-01-11 20:01

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-11 20:16

Lidt sent, men alligevel

Efter 2. Verdenskrig steg befolkningstallet i vesttyskland med sølle 0,4% årligt, men faldt i øst med 0,9%/år, og indtil Berlinmuren (undskyld, den hed officielt den antifascistiske beskyttelsesmur, der skulle beskytte det sociliatsiske arbejder- og bondeparadis mod indtrængende vestlige fascister) blev opført i 1961 var 3,5mill. østtyskere, eller 20% af befolkningen flygtet.

Efter muren blev bygget var det heller ikke mange fra vest, der drog mod øst, selv om de blev modatget med åbne arme, mens de der prøvede at flygte skulle igennem landmine, pigtråd og bevæbnede vagter, der skød for at dræbe.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-11 20:22

Citat
alle undtaget partispidserne. De sørgede for at rage til sig.

Jamen,det er selvfølgeligt det PeterTheisen,drømmer om.
At dk,kunne blive en regulær socialistisk stat,med absolut topstyring.Blive en af pamperne,der ku`nyde magtens sødme,og den materialistiske herlighed.Du er en hykler.
Det er godt din type ikke har gode levevilkår,i dagens Danmark.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-11 20:32

Denne gang har du glemt at vise hvor dine "guldkorn",er sakset fra:

Citat
En arbejder tjente 1000 mark om måneden. En akademiker 1300 mark.

20 Brötchen (rundstykker) kostede et par pfennig.

Som jeg ser det, var købekraften større i DDR end i Danmark, da man ikke betalte skat af sin løn i DDR.

Dine øverste kredsløb,er ikke specielt store eller hurtige.Vel... PeterTheisen!

Mosebaek.