/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
EXE-filer
Fra : ppk
Vist : 1602 gange
300 point
Dato : 08-01-11 09:36

Hej

Har fået det problem at alle mine exe-filer har fået WinRar ikon, og kan dermed ikke starte de forskellige programmer.

Hvis jeg f.eks. vil starte mit EMDB program, kommer denne besked:

Error

c:\ProgramFiles\EMDB\EMDB.exe
The archive is either in unknown format or damaged.

Så nu vil jeg høre om der er nogen der ved hvordan man får fjernet det som er årsagen til denne fejl !

Maskinen kan godt gå på nettet, hvis jeg roder mig igennem stifinder m.m.
Bruger orginalt Windows Vista.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 09:41

Prøv med en systemgendannelse, gendan til før problemet opstod

Skriv Systemgendan i Start>Søg, klik på Systemgendannelse og følg vejledningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 09:50

Citat
gendan til før problemet opstod

Og det opstod sandsynligvis da du installerede et pakkeprogram og bad det om at "overtage" dine .exe-filer....

Derfor har du også rar-iconet på dem....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 09:51

Eller prøv med denne lille REG fil, hent og pak ud, hvis det kan lade sig gøre,
højreklik og vælg FLET, klik JA til at du vil gøre det...

Restore default association for EXE files
http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/xp_exe_fix.zip

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 09:53

Normalt overtager Pakkeprogrammer ikke EXE filer

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-11 09:54

Hej Klaudi

Har lige prøvet din ide, men uden held.

BESKED:
Error
c:\Windows\System32\rstrui.exe
The archive is either in uncknown format or damaged.

Så som du ser kan jeg ikke starte mine exe-filer op (alle programmer) men må en eller anden lumsk måde er det dog alligevel lykkedes mig at komme på nettet.

Måske findes der noget online et eller andet som man kan fjerne det med.

Det er et eller andet knverteringsprogram, jeg hentede på nettet igår som har kørt det hele i smadder.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 10:02

Citat
Det er et eller andet knverteringsprogram, jeg hentede på nettet igår som har kørt det hele i smadder.

Så afinstaller det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 10:07

Bare det så ikke er noget "skidt" når du kan starte IE, som jo os er en EXE fil, lyder det lidt mærkeligt.

Prøv om det kan lade sig gøre i fejlsikret tilstand, under opstart af pc trykker du F8, så skulle du komme til fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 10:15

Åbn den mappe, der indeholder den fil, du vil ændre.

Højreklik på den fil, du vil ændre, klik på Åbn med, eller peg på Åbn med afhængigt af filtypen, og klik derefter på Vælg standardprogram.

Klik på det program, du vil bruge til at åbne denne fil med.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Hvis alle filer af denne type skal åbnes i det samme program, skal du markere feltet Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil og derefter klikke på OK.

Hvis det kun er den pågældende fil, der skal åbnes i programmet denne ene gang, skal du fjerne markeringen i feltet Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil og derefter klikke på OK.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-11 10:30

refi
Jeg har forsøgt din ide, men jeg får ikke muligheden for at vælge åbn med

Klaudi
Har prøvet dit link med denne besked:

Registreringseditor
Tilføjelse af oplysninger kan uhensigtsmæssigt ændre eller sletet værdier og forhindre komponenter i at fungere korrekt. Hvis du ikke har tillid til kilden til disse oplysninger i kal du ikke føje dem til registreringsdatabasen.

Vil du fortsætte ? JA NEJ

Jeg vælger JA

BESKED:
c:\Users\Preben\AppData\Local\Temp\Rar$DI00.118\xp_exe_fix.reg kan ikke importeres: ikke alle data kunne skrives til registreringsdatabasen. Systemet eller andre processer har åbne nøgler.

PUHA det var noget af en tekst..................

PPK

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-01-11 10:34

Hej... Har du prøvet at afinstaller Winrar programmet og genstarte computeren?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 10:38

Den er ski da helt gal, den tror åbentbart at alle filer er arkiv filer

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-11 10:56

McBobo

Har afinstalleret WinRar og genstartet computeren ! men nu er de fleste program start ikoner bare tomme, imens andre stadig har WinRar ikon.

Jeg har også prøvet at ville starte min CCleaner, ved at vælge startes med og henviste til den skulle brige CCleaner.exe men heller ikke dette virker.

Og af hensyn til det konverteringsprogram der har slæbt skidt ind i min maskine husker jeg sørme ikke hvad det hed.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 10:57

Gå i start

Standardprogrammer (eller kontrolpanel-standardprogrammer)

Og se om du kan fjerne tilknytningen der....

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-01-11 12:20

Okay, mystisk ..... Jamen lad os installere WinRar igen og se om det hjælper! Når du installer WinRar igen skal vi være sikker på at WinRar "exclude/udelukker exe-filer.
Så prøv at installere WinRar + genstarte computeren igen og se hvad der så sker?

Inde i WinRar.... Hvordan ser din "Options/Sittings" ud, hvis det ikke virker endnu?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-11 12:28

har lige prøvet det med standard programmer tilknytning !

Men nu skal jeg lige lave noget andet resten af dagen, så vender tilbage sent i aften eller imorgen formiddag.

Hav en god dag alle sammen.

PPK

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 08-01-11 12:53

Nu efter du har fået afinstalleret Winrar, kunne du jo prøve at starte i Fejlsikret tilstand og gå tilbage til hvornår fejlen opstod. Måske det kan lykkedes denne gang. Min ide er at da du, efter Klaudi índlæg om samme, systemgendannede sidste var winrar jo stadig installeret og kunne måske lave ravage i det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 15:33

Winrar har jo ikke (og dog alligevel) noget at gøre med at det ikke virker, det er det konverteringsprogram der er installeret, som har lavet ged i det og fjernet det der håndterer exe filerne, og winrar står så nu som standardprogram, til næsten det hele, åbentbart...

Så hvis du kan starte i fejsikret og gendanne til en uge baglæns virker det måske

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-01-11 19:40

Hej.... Hvis det ikke har hjulpet at installere winrar igen, har jeg (måske) fundet et par brugbare links der kan rette filtilknytningen til Windows og dermed dit problem.
(File association fixes for Windows) Prøv det af og se om det hjælper.

EN RØD LAMPE LYSER FOR MIG!!!!!!!!! VIRUS, VIRUS, VIRUS
Det kunne godt lyde til du har fået en virus ind på din computer, der har lavet dine exe. filer om til winrar filer. Du har nok åbnet en rar-virus-fil der har omdannet exe.filerne. Så se om du kan kører et virus tjek før eller efter du har installeret nedstående filtilknytningen i Regedit. (reg-kode)
.....Men prøv at installer medstående reg-fil/genstart computer og se om det har hjulpet og derefter kører dit virus program

"File association fixes for Windows"

Windows XP
http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Windows Vista
http://www.winhelponline.com/articles/105/1/File-association-fixes-for-Windows-Vista.html

eller
http://filext.com/faq/broken_exe_association.php

Windows 7
http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/

Google (File association fixes for Windows)
http://www.google.dk/search?hl=da&biw=1344&bih=544&q=File+association+fixes+for+Windows&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=Tw

Hvis det ikke har hjulpet er den sidste udvej nok at formatere harddisken og installere alt forfra????SKIDT

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-01-11 19:55

Du kan lige prøve at kører en virus online scanning, fordi hvis det er en virus du har fået ind på computeren er overstående links nok overflødig. Virusen genskaber sig bare igen efter du har installeret reg-filen + genstartet computeren.... og så er vi lige vidt......

Vælge en af disse online scannere og køre et virus-tjek

http://www.spywarefri.dk/online-scannere/

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 09-01-11 17:44

Tak for svaret Fijala.

Har nu haft genstartet i fejlsikker tilstand, imens WinRar var afinstalleret. Og i fejlsikkeret tilstand kunne jeg komme til at køre mit CCleaner program samt min AVG-virusscanner.

Samt kørt gendannelse, tilbage fra før jul.

Efter genstart fandt jeg det famøse konverterings program (noget med FairUse4) og fik det fjernet ! Alt er nu igen tilbage til igen, og virker optimalt efter Windows update.

Og så lige mange TAK til alle jer andre som også har deltaget i denne tråd.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-11 21:43

var så lidt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-11 17:01

Herligt at der virker igen. Der er ikke noget så dejligt som at der er noget der fungerer.