/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Så betal dog skat i Danmark !!
Fra : kartoffel88
Vist : 1954 gange
156 point
Dato : 08-01-11 08:05

Jeg undrer mig lidt over at man kan slippe afsted med ikke at betale skat i Danmark, bare fordi man har en stor omsætning?
Er der en lovlig måde at gøre det på? Er det en gråzone? Er det afpresning?
Kan jeg også skrive et brev til skat om at jeg vælger at betale engelsk skat fremover, ellers skrider jeg?

Mærsk er jo et glimrende eksempel. Han har skabt succes i Danmark, netop pga de muligheder der var, netop pga vores måde at arbejde på osv.
Altså hvis jeg var multimilliardær ville jeg da hellere betale lidt mere og støtte op om mit fædreland, fremfor at de skal gå til et andet land, bare for ekstra profit.

Hver gang jeg hører ordet profit, spænder jeg hanen på min revolver.

Nå men spøg til side, nogen der ved hvordan de gør? Er det snyd eller organiseret kriminalitet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 08:24

Citat
Kan jeg også skrive et brev til skat om at jeg vælger at betale engelsk skat fremover, ellers skrider jeg?

Ja da

Citat
Er det snyd eller organiseret kriminalitet?

Næh - man ansætter nogle folk til at finde de "huller" i lovgivningen der giver mulighederne......

Det primære er at man har REGISTRERET virksomhed i de forskellige lande....

Fejlen ved komplicerede love er jo netop at de kan fortolkes forskelligt....

Kommentar
Fra : webm

Dato : 08-01-11 09:05

Citat
Altså hvis jeg var multimilliardær ville jeg da hellere betale lidt mere og støtte op om mit fædreland, fremfor at de skal gå til et andet land, bare for ekstra profit.

JA da, hvem ville ikke det HVIS...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-01-11 11:11

Jada.......så er misundelsen igen begyndt at gnave i folk....
Hvis ikke kongehuset får for meget så er det forretningsfolk som har gjort det godt som skal have klø.
Jeg synes forresten det er sjældent at top sportsfolk får en på næsen ang skat og sponsorpenge som står på en udenlandsk konto??!!
Nej du kartoffel88 start dig et firma og gør masse af penge så ser vi om du ikke også kun vil betale absolut det du må

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 156 point
Dato : 08-01-11 11:17

Det er da nemt nok.
Firmaer i DK med søsterfirmaer i udlandet, køber bare varerne i udlandet til så høj en pris at det næsten ikke kan betale sig.......................micro fortjeneste = micro skat.
Det er en gammel kendt fidus.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-01-11 15:42

Jeg kan fortælle dig at de tyske forretninger ALDI og LIDL ikke betaler skat i Danmark. De køber nemlig deres varer hos moderfirmaet i tyskland så dyrt, at det kun er moder firmaet der tjener penge. Forretningerne i danmark har "underskud". Så når danske kunder handler i ALDI, sender de deres penge til tyskland. Og når ALDI ikke betaler skat, kan de sælge deres varer så billigt, at det er unfair konkurrence over for de danske forretninger der ikke kan slippe for skat. Så hvis vi synes skattekronerne skal gøre gavn i danmark, så lad være at handle i ALDI og LIDL. jeg handler ikke selv i ALDI og LIDL pga af deres fiduser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 16:13

Citat
jeg handler ikke selv i ALDI og LIDL pga af deres fiduser.

Så hellere handle i Dansk Supermarked så Møller kan få lidt kroner kassen

Netto har følgende butiksnet i udlandet:

318 butikker i Tyskland
193 butikker i England *)
206 butikker i Polen
125 butikker i Sverige

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-01-11 20:30

Ja det er jo noget af et komplex at diskutere.
Når danske firmaer skal købe varer, er de jo ikke blege for at købe, hvor tingene er fremstillet efter helt dårlige omstændigheder for medarbejderne.
Man er endog heller ikke bleg for at eksportere produktion og arbejdspladser, på trods af, at firmaer er opbygget i dk, bl.a. på grund af vores gode uddannede medarbejdre og vores gode danske tilskudsmuligheder og skatte fradragsregler. Når det så pludselig går rigtig godt, er man villig til at fjerne arbejdspladser og produktionsmidler bare for at tjene nogle ekstra profit procent. Føj da.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 09-01-11 16:04

Tak for svaret Eyvind.

Nej det er ikke misundelse. Det er landsforræderi