/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dansk Rock Historie - snydt ?
Fra : myg
Vist : 1355 gange
100 point
Dato : 07-01-11 18:01

Jeg vi gerne høre, om der er andre, der har gjort samme erfaring som jeg

Jeg fik i julegave Dansk Rock Historie æsken med CD'er fra 1965 til 1978.
Udenpå og på forsiden af teksthæftet indeni står der:
"Indeholder 15 originale historiske albums plus bonusalbum med sjældent og ikke tidligere udgivet materiale!.
Alle 15 albums er desuden afbildet begge steder!
MEN:
Inde i æsken er der kun 10 af de nævnte albums + bonusalbum'et.
Altså 5 af de afbildede CD'er mangler!
Selv om alle var afbildet på forsiden af indlægshæftet er der kun omtalt 10+1 CD'er her!

Æsken var emballeret i svejset plast, som jeg selv har brudt!

Er det en sag for forbrugeombudsmanden eller hvad??? Jeg er pisset af over det

HAR ANDRE OPLEVET DET SAMME ?????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-11 18:09

Når jeg læser på denne side, så består "boksen" af 11 CD'er, og er det ikke det du har fået?

http://plus.politiken.dk/MUSIK/Rock__Pop/Dansk_Rock_Historie_19651978__Gul_Box_nr_1(5691).aspx

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-01-11 18:13

Det er den jeg har fået ja, men læs udenpå boksen på billedet og læs længere nede i teksten på siden - her er nævnt 15+1 CD'er.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-11 18:13

Citat
11 cd'er i hver boks, pris ca. 300 kr. pr. boks

http://kpn.dk/popmusik/records/article2275787.ece

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-11 18:16

Print siden ud fra ans link, og tag det med i forretningen, og få en forklaring/udleveret de manglende cd'ere, dvs dem kan du sikkert ikke få, men så må du få nogle penge retur

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-11 18:16

Der står

"Indeholder 15 originale historiske albums"

Det er ikke det samme som 15 CD'er

Det er presset sammen til 11 CD'er.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-01-11 18:17

Citat
Det dokumenteres her med 40 af de album, der kom ud af det dengang.r

ans-> Hvordan får du 3 albums med 10 CD'er i hver til at give 40
Nej de 2 første skal have 15 hver og det sidste 10 som lovet udenpå!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-11 18:38

Der er kommet tre bokse med 11 CDer i hver

Og

Citat
Pladerne er fordelt ligeligt i tre bokse uden kronologisk, stilmæssig eller temamæssig orden. Hver af boksene har en 11. cd med bonusnumre, mest sange, som dengang kun blev udgivet på single.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-11 18:39

Hov glemte linket

http://kpn.dk/popmusik/records/article2275787.ece?page=2

Citat
"Indeholder 15 originale historiske albums"

Det er ikke det samme som 15 CD'er

Det er presset sammen til 11 CD'er.

Ja, nemlig

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-01-11 18:44

Nu har jeg taget mig sammen og læst hele indlægshæftet og fundet svaret.
Der skal kun være 10+1 CD'er som ans rigtigt siger er der nogle af CD'erne, der er 2 LP'er på.
Jeg må konstatere, at jeg har fået de 15 albums på 10 CD'er og i den retning ikke er snydt, som jeg troede (jeg havde blot ikke hørt en af de "dobbelte" CD'er endnu.

En anden side af sagen er, at jeg stadig synes, at det er misvisende tekst udenpå æsken.
Der burde stå 15 albums på 10 CD'er. Der mangler jo stadig omslag til de 5 CD'er!
Men nok om det. Sagen er opklaret og tak til alle, der deltog.
Humøret er opgraderet til en

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 07-01-11 18:47

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-11 18:59

Selv tak

Jeg er glad for, at du ikke brugte dette råd

http://www.kandu.dk/spg152797.aspx#1759804

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-11 19:13

Citat
og tag det med i forretningen, og få en forklaring

Det er da også nemmere at få forklaringen her, men ellers var der da ingen skade sket ved at få forklaringen i forretningen