/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
2 domæner til samme server (Hjælp)
Fra : rudik
Vist : 1288 gange
100 point
Dato : 07-01-11 08:58

Hej folkens.
Jeg har i mange år haft Surftown.dk som host. Men så begyndte jeg at tænke på om der ikke var billigere alternativer. Jo det var der, så jeg lavede en domæne skift over til webbot.dk og har nu mit domæne rudik.dk hos dem. Jeg har stadig mit netkit.dk domæne hos surftown, og ønkser nu også at linke dette domæne til samme server som rudik.dk linker til.

Hvis alt dette kan lade sig gøre gennem DK-hostmaster.dk , hvad vil URL´en så blive oppe i adresse feltet, når man navigere rundt inde på siden?

Det er netkit.dk domænet jeg ønsker at bevare hjemmesiden på, men bare på en anden server. Rudik.dk er bare et ekstra domæne som jeg bruger til mails og den slags. Så det er altså netkiit.dk der er vigtigt for mig , der bliver vist oppe i URL´en.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 09:11

Det må være den slags fif "lyssky" hjemmesider ønsker at benytte sig af

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-01-11 09:20

Det er jo ikke fif eller lusky at have have flrere domæner til samme side.
Dog er spørgsmålet for at du kan lave dette nummer at du har adgang til selve serveren's konfiguration.

Så skal du lave en rewrite af domænet Rudik.dk til netkiit.dk
Men det kræver at du har adgang til konfilerne til dit webhotel.
Problemet er som du selv beskriver - at det kun er http traffik der bliver rewritet og ikke mails osv, men hvis du hoster et sted hvor du bare har en FTPmappe samt en IP - kan du ikke lige på samme måde gøre dette - men det kan dog lade sig gøre under DNS opsætningen også - men det er noget rod.
Det bedste er absolut at læave en rewite i apachemodulet på serveren

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 07-01-11 09:30

hm. Jeg kan lave en Website Redirect , men jeg ved ikke hvad jeg kan med dette.
Jeg har også adgang til dk-hostmaster hvor domænerne de er hostet, kan jeg gøre noget der inde?

- Jeg ønsker at afvikle alt hvad jeg har hos Surftown.
- - Hos surftown har jeg stadig min netkit.dk hjemmeside.

Jeg lavede den fejl da hvor jeg flyttede hjemmesiden at jeg valgte domænet rudik.dk og ikke netkit.dk.

- Jeg er tilfreds nok hvis de linker ned i hver deres undermappe. Så rudik.dk linker ned til ftp.rudik.dk/rudik.dk og netkit.dk linker ned i ftp.rudik.dk/netkit.dk

Dette er løsning nok for mig, bare URL´en kommer til at se normal ud. For mig er det lige meget om der kommer noget på rudik.dk. Bare netkit.dk virker som den skal på den nye host.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-01-11 09:38

TJa - hvis du bare vil have dem til at pege på undermapper - kan du bruge GratisDNS som opsætningen - som reelt laver en redirect til bestemt angivet URL.

Men hvis du har samme mulighed hos dit nuvælrende webhotel - så er det bare at lave redirected der - Men det er reelt bare videresending af forespørgslen.

Et website redirect redireter fra en website til en anden - men ikke sikkert at den tager navnet/domænet med

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-11 11:34

Det er da bare at opsætte den ene hjemmeside så den automatisk linker over til den anden.
Så enkelt.
Men det er sa spild af resourcer at have to webhoteller, når man kun ønsker at bruge det ene.

Du kan skrive til danhost og spørge om du kan få dem til at linke begge domænenavne til den samme hjemmeside hos en af udbyderne. Det kan kun de svare på. Teknisk skulle det vel ikke være så svært.
Derefter kan du nelægge det ene webhotel og nøjes med at betale danhost for domænenavnet fremover.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 07-01-11 14:22

Det er jo nemlig det. det er godt nok dk-hostmaster jeg benytter mig af. Og webbot som den nye host.

Men jeg ønsker at benytte webbot.dk som min host til netkit.dk som stadig peger mod surftowns server. det er jo bare dette jeg skal have ændret, så den peger på webbot.

Jeg vil i første omgang prøve at skrive til webbot.dk.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-11 22:25

Er det ikke bare at lave en redirect på netkit.dk til rudik.dk ?

Det kan du gøre via php:

Kode
header( 'Location: http://www.rudik.dk/' ) ;

Smid den som index.php fil, og så vil brugerne blive redirected til den anden side, så snart de besøger netkit.dk :)

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 13-01-11 21:24

Tak for svaret ostemanden.
Det var ikke helt det jeg søgte. Jeg ønskede at domænet netkit.dk der er hostet op til surftown.dk linkede til min nye host webbot.dk således at netkit.dk linkede ned i fx. root/netkit.dk og rudik.dk linkede ned til root/rudik.dk på samme ftp server og hos samme host. Jeg forsøgte mig med en mail til webbot og fik svaret, at de arbejder på at det kan lade sig gøre. Dette skulle kunne ske inden for overskuelig tid.

Men du får afligevel 2 stjerner fordi jeg godt kan bruge din kode, til rudik.dk således at den redirecter hen på netkit.dk, så længe den afligevel bare er tom.

Hej Rudi,

Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt – men jeg kan oplyse at vi knokler der ud af, for at få et nyt system i luften inden for få måneder.
Så bliver det muligt at have flere domæner pr. webhotel.

Men altså lige nu kan vi kun sætte ét domæne pr. webhotel.

Vi skynder os :)

----------------------------------------
Med Venlig Hilsen

Brian Mansfeldt Jørgensen
Webbot.dk

Tel.: 77 34 78 00
Mail: webbot@webbot.dk
Web: http://www.webbot.dk

Fra: Rudi [mailto:]
Sendt: 7. januar 2011 14:41
Til: webbot@webbot.dk
Emne: Domæne skift
– Skjul citeret tekst –

Da jeg valgte jer som min nye host, valgte jeg at flytte mit domæne rudik.dk som jeg primært bruger som en email domæne. Jeg ønsker nu også at flytte mit andet domæne netkit.dk . Er det noget som kan lade sig gøre? Så fx. at rudik.dk linker til Root/rudik.dk og netkit.dk linker til Root/netkit.dk ?

mvh.

www.netkit.dk