/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det rimeligt...
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1286 gange
100 point
Dato : 06-01-11 19:23

Er det rimeligt, at kongehuset råder over et skatteyderbetalt jagtareal på 63.738 hektar.?
Arealmæssigt er det lidt større end Bornholm.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/12/22/065350.htm

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 19:37

De "råder" da over HELE DANMARK

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-01-11 20:00

Ja da, hvem skulle ellers nedlægge alt den mad, der render rundt i skovene, krybskytter,
som alligevel bare skal hjem med et hoved til væggen.
Citat
De "råder" da over HELE DANMARK

Ikke hos mig.

Husk lige at blakke mig = for god orden skyld.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-01-11 20:27

"Rimeligt" og "kongehus" i samme sætning går ikke. Det er ikke rimeligt at et demokrati brødføder en udemokratisk institution som kongehuset, det er ikke rimeligt at en person kan være født til at have magten i et demokrati. Kongehusets jagt privilegier er kun en lille brik, afskaf kongehuset og problemet med deres arvede jagtrettigheder er borte.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-01-11 20:39

Er såmænd ganske enig med dig - BertelBrander, hvis debatten har med demokratiske funktioner (politik) at gøre etc. .

Men jeg er også enig med Ole Roed i de betragtninger, som citeres herunder:

"Jægerne: Dårlig ide at splitte op
Formanden for Danmarks Jægerforbund, Ole Roed Jakobsen, siger til DR, at meget af kongehusets jagtterræn sikkert kunne lejes ud. Det er bare ikke nogen god ide, siger han.

- Vi ønsker en overordnet vildtforvaltning, der kan bygge bestandene op - for eksempel vores kronvildt, hvor vi ønsker at komme op på 20-25.000.

- Det kræver man ikke stykker hele landet op i små parceller. Det er væsentligt med samarbejde på tværs af jagtskellene - og derfor er der brug for nogen store jordbesiddere, der kan forvalte på et overordnet niveau - og der er staten væsentlig, siger Ole Roed Jakobsen".

Han har ret i, at statskovområderne fungerer som forsyning af vildt til de omkrinliggende parceller - hvor jagttrykket undertiden er alt for højt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-01-11 21:02

Kongehuset er ikke en magtfaktor, de har stort set intet at skulle have sagt. Hellere et royalt overhoved end en perloskåne!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 07-01-11 10:14

Hej Heidi-Ho.

Jeg finder det helt i orden, at kongehuset råder over de arealer de nu gør. Kongehuset som institution driver ikke rovdrift på vildtet, som så mange andre "ikke kongelige" gør ! Desværre synes det som om misundelsen igen har sit grimme fjæs fremme - hvem skulle det gavne, at man fratager dem det privilegium ? Kongehuset koster penge at opretholde, men jeg deltager gerne, specielt når man har en dronning med dét format vi har! Kongehuset har jo ingen magt, men de gør et uvurderligt stykke "salgs-arbejde" for Danmark i hele verden, og lidt af betalingen for dette, er lidt jagt ! Tror man at Danmark som republik vil være billigere ? Det tror jeg ikke på ! Vor kronprins er et moderne menneske og jeg er overbevist om, at han vil regere landet efter samme kloge måde som Dronning Margrethe hidtil har gjort.
Men det er et demokratisk land vi lever i og tanker er frie - men det er ikke nogen selvfølge, og det har kostet blod og tårer gennem mange, mange år at nå til det stade vi er i nu. Men trusler fra ikke-venlige fraktioner lurer lige omkring gadehjørnet, så en ny tid for den vestlige verden er begyndt.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Tåsinge

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-11 11:06

Hej Provst.
Nu vil jeg helst ikke ha', at emnet skal blive en diskussion om - for, eller imod kongehuset.
Men om det er rimeligt, at kongehuset har så meget skatteyderbetalt jagt til rådighed - altså 63.738 ha.

Her er et link over jagtarealerne

http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/7A47F6D7-D604-4A6E-9EF4-78E4B3476EB7/2447121/pdffil.pdf

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 07-01-11 13:23

Hej Heidi-Ho.

Ja, jeg synes det er rimeligt. Nu er det jo ikke sådan, at de arealer du har fundet KUN benyttes til kongelige jagter, men de lejes så sandelig også ud for gode penge !
Det er forsvindende lidt kongehuset bruger af de samlede arealer - derudover biver det til en del invitationsjagter på forskellige private herregårde og godser. Nogle kongejagter bliver ligeledes brugt til repræsentative "vinduer" for udenlandske overhoveder, diplomater, forretningsfolk mv. hvor også politikere fra nær og fjern deltager, så jeg mener ikke blot det er kongehuset der lukrerer på statens ejendomme.

Håber dette var bedre ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Sillerslev

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-11 14:17

Citat
Ja, jeg synes det er rimeligt. Nu er det jo ikke sådan, at de arealer du har fundet KUN benyttes til kongelige jagter, men de lejes så sandelig også ud for gode penge !
Hvor bliver den lejeindtægt kanaliseret hen.?

Hvem aflønner skytter og andet personale, som er ansat til at passe jagten.?
Hvem betaler for fasanudsætningen på jagterne.?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-11 15:05

Mjaeh - det gør staten - og dermed vi arme sagesløse skatteydere; men selv om der ved kongejagterne skydes et uhyggeligt stort antal dyr - bl.a. af Prinsens bemærkelsesværdige venner - så er statsskovene stadig leverandør til De Dronninglige Danske Bonderøvsjægere, som høster af overskuddet.
Det pikerer mig, at Prinsens og tronfølgerens venner får lov til at nedlægge et så stort antal hjortevildt, men så længe S & N - styrelsens ledelse agerer dikkende lammehaler for kongehuset, så sker der squtte noget i den anledning. S & N styrelsen er blevet en virkelig magtfaktor i DK, og vi skal passe på, at "firmaets" håndgangne mænd ikke render om hjørner med os. Det er godt på vej.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X
Pillerup Midt

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-11 17:23

Fik jeg nu skrevet det helt rigtigt??

Det er såmænd OK, at Prinsen og Kronprinsen har gratis jagt på statens arealer, men det pisser mig af, at en horde venner og bekendte (eks. Kristian Kjær, Zobel, Gade, politibetjenten fra Fyn og lignende) skal have samme privilegium som de kongelige, og det har intet med misundelse at gøre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-11 17:24

Apanagen til dronningen og gemalen udgør i runde tal kr. 85,5 mill.
Derudover, betaler ægteparret ikke skat og moms.
Ægteparret har garanteret pruttet sig til enorme rabatter af de firmaer der leverer til hoffet.
Kongehusets er heller ikke ligefrem berømte for sine tårnhøje lønninger til personalet - snarere tværtimod.

Burde der så ikke være råd til at betale for egne jagter.?

Mvh.
HH.
Misundelig....Nej.!!!!
Spørger bare om ret og rimelighed.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-11 17:37

Jeg vil ikke være konge, hvis jeg selv skal betale for jagten i statsskovene. Æv Bæv.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X
Eks - King Kong

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-11 17:38

Nu ikke op i det røde felt. De herre har da også adgang til en "jagtpram" som koster 9300,00 kroner pr dag året rundt for at holde flydende. Så lidt frijagt oven i hatten, til den forpinte familie, kan vi da ikke tillade os, at gø af vel.
Husk nu at sige DE til Bonderøven nede fra marsken, med reklametænderne fra Ceciel, hvis I bliver budt med. på en skatteyder betalt jagt hos prins fatale.

MvhBW3

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-11 18:16

Jo, men jeg er squ så glad for Margrethe. Hun er en habil kunstner og ryger cigaretter. Hvor finder man ellers sådanne kvaliteter hos de kongelige højheder rundt om i verden? Hun gør os til noget særligt - og jeg vil squ slås for at bevare monarkiet. Det er nok fordi jeg er en gammel kriger, som får stådreng, hver gang jeg ser Dannebrog gå til tops. Det ville jeg ikke få, hvis lovsangen gjaldt Lille Løkke fra Græsted. Godt nok drikker han mange fadbamser, vel nok det eneste menneskelige træk ved ham. Man kan også finde ham i baggårde - rygende på en smøg, og den slags gør mig squ rørt.
Men derudover er han en led karl, som ikke går på jagt, så "huit jeg husker det". Han kan ikke nå de høje fasaner men kunne måske bruges til gravjagt. Jeg vil godt hjælpe til med at få ham banket ind i en rævegrav.
Nu må I squda være søde ved Margrethe og tronfølgeren. Han kan også en masse ting. Han er en godr uddannet soldat og kan noget, som kun få kan.

Mvh.
Multi-X
Står ret ved en flagstand på Skamlingsbanken

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-01-11 09:50

Heidi-Ho.

De statslige skove er ikke kun beregnet til jagt for kongehuset, men er produktionssteder for træ m.m., som giver store indtægter til staten, bl.a. også udlejning af jagt.
De personer der er ansatte i S&N såsom skovriddere, skovfogeder, skovløbere m.fl., er ansatte til at behandle vor fauna med hvad det indebærer. Mig bekendt udsætter staten ikke vildt til afskydning, heller ikke til kongehuset ! Forøvrigt er S&N blevet splittet op i nye enheder, og har fået nye navne pr. 01.01.11: By- & Landskabsstyrelsen som "hovedfirma", hvorunder Naturstyrelsen nu hører og er dermed blevet et mindre "ben" af.
Du skrev bl.a.:
Hvor bliver den lejeindtægt kanaliseret hen.?
Leje af jagtarealer tilfalder staten.
Hvem aflønner skytter og andet personale, som er ansat til at passe jagten.?
Statsskovvæsenets egne folk (skovriddere, skovfogeder,skovløbere m.fl. passer også jagten - de er der jo alligevel.
Hvem betaler for fasanudsætningen på jagterne.?
Mig bekendt udsætter staten ikke vildt til afskydning !!

Og jo, jeg bekender mig også som tilhænger af vort monarki med de forpligtigelser det indbærer, bl.a. den frie jagt på statens arealer.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Karrebæksminde Fed

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 12:28

De kongelige Højheder, besidder såmænd alle dødelige kvaliteter.

Utroskab om en hals, hurtige biler, drukkenskab, skilsmisser. Giftemål til den borgerlige side, på tværs af deres selvhøjtidlige ophøjede status, elendige hundeopdragere, sprogvanskeligheder. Men hvad, der er ingen grund til, at være smålig vel! de 325 millioner + fryns har vi da råd til, med de nytårstaler som der bliver holdt, hvor vi skal vise samfundssind og ydmyg tilgang til tingene.

Husk nu titulere BondeJokken med DE, ellers bliver han mejjjet studs

Men afgjort, jeg siger lige som Kim Larsen. " Jeg kan egentligt godt lide damen", men hun kunne nu godt, have lært de knægte lidt om prævention

mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-01-11 13:39

Og så skete det der ikke måtte ske !!

Kronprincessen nedkom d.d. med velskabte tvillinger - 1 af hver; hjerteligt tillykke til kronprinsessen og kronprinsen samt hele den kongelige familie.

Nu bliver der ad åre tilføjet nye jægere som skal deltage i de gratis jagter !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Jægersborg Dyrehave

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-11 14:47

Ja, ja, enige er vi ikke.!
Vi må alle betale for vores fornøjelser - og dermed burde kongehuset også betale for sine fornøjelser når de afholder jagt for familie og venner - prins Richard, Kr.Kjær, Zobel, osv osv... Det kunne bl.a. være betaling pr. nedskudt vildt til dagsprisen + div.

Citat
Og så skete det der ikke måtte ske !!

Kronprincessen nedkom d.d. med velskabte tvillinger - 1 af hver; hjerteligt tillykke til kronprinsessen og kronprinsen samt hele den kongelige familie

Hvorfor måtte det ikke ske.???
Jeg synes det er alletiders - 1 stk. af hver køn - det kaldes timing.
Også et tillykke til forældrene, skal lyde herfra.

Citat
De kongelige Højheder, besidder såmænd alle dødelige kvaliteter.

Utroskab om en hals, hurtige biler, drukkenskab, skilsmisser. Giftemål til den borgerlige side, på tværs af deres selvhøjtidlige ophøjede status, elendige hundeopdragere, sprogvanskeligheder. Men hvad, der er ingen grund til, at være smålig vel! de 325 millioner + fryns har vi da råd til, med de nytårstaler som der bliver holdt, hvor vi skal vise samfundssind og ydmyg tilgang til tingene.

Husk nu titulere BondeJokken med DE, ellers bliver han mejjjet studs

Men afgjort, jeg siger lige som Kim Larsen. " Jeg kan egentligt godt lide damen", men hun kunne nu godt, have lært de knægte lidt om prævention

mvh
BW

Sjældent har vi været mere enige, betterwisser.
Det var sku' et smart tricks fra Jokkes side. Først gifte sig med Alex - og da det hul blev for kedeligt, kunne samfundet overtage forpligtelserne

HH.
Glæder mig over, at jeg selv har råd til at betale for mine fornøjelser - såsom, jagt, biler, kællinger, sprut, smøger - skat og moms ikke at forglemme.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 15:30

Citat
Jeg har bedt Joachim om, at han taler dansk til mig indtil kl. 19.00. Resten af aftenen har jeg så brug for at slappe lidt af, og så slår vi over i fransk, forklarer Prinsesse Marie til Billed Bladet.

Så går det nok derud ad igen, med Cand Argro SpeedPrincens og Marie´s forædlings metoder igen . Ærgeligt så røg der noget asfaltarbejde igen, vi trænger ellers sådan. Det er jo hul på hul, uden at der skal drages sammenligninger, til mors drenge

Husk at bakke ud, mens der bliver råbt DE, og man fejer gulvet med jagthatten, hvis man støder ind i Lotus Cortina SpeedPrincen, på de lokale inn sted, pas på det røde bånd i hatten, den kan spænde ben, hvis der kun er brugt en sikkerhedsnål.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-01-11 17:55

" Det bødes er for i mange år, som kun var en stakåndet glæde".

Næ, næ, man behøver ikke titulere Kronprinsen med et "de". Det sker ikke med mig som "titulator", når der er tale om en ungersvend.

Jeg ankom til en reservedelsforretning i Fredensborg - og efter et flot herresving med hyl og skrig fra forhjulene, parkerede jeg ved siden af en ung Kronprins, som ikke selv kunne mokke en større reservedel op i en af "husets" trailere. Jeg gik hen til ham - og sagde: " Ska jeg hjælpe dig"? - og svaret kom hurtigt: "Jo tak skal du ha` - og tak for hjælpen".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 18:07

Næ Frederik er ganske usnobbet, modsadt bestyren på Schankenborg.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 19:10

Det er ikke kun Kongehuset, der har jagten frit stillet til rådighed.
Her er en stor gruppe mennesker, som arbejder i forstvæsnet, der har noget af det bedste jagt, stillet gratis til rådighed, og hvor de kan invitere hvem som helst, som de måtte finde rigtigt.

Rent skattemæssigt er der bagatel grænser for, hvad andre må modtage udover sin faste gage, inden det bliver skattepligtigt, dette gælder ikke for denne gruppe åbenbart.
Jeg roder mig ud i en søgang af mega størrelse, da jeg forslog nogle Skovgeneraler, at man kunne leje afskydningen ud til de danske jægere, med dem som stalkere. De var stærkt i tvilv om vi gennemsnit jægere havde de fornødne kvalifikationer, og det kun var dem, som kunne drive væsnet korrekt, sjovt nok er vi gode nok, hvis jægerne falder i nåde hos de høje herre

Det samme gjorde sig gældende hvor sælregulering var på tale, her fik jeg også at vide, at det kun var skovens folk, som havded kompetente skytter til den slags. Jeg tilbød dem, at så sandelig kunne komme an på en praktisk prøve, men her var det også finger væk fra fadet.

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-11 20:39

Tak for svaret betterwisser.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 20:44

Tak for point H H
mvh
Bw

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-11 21:18

Nu da jagtlejen er diskuteret færdigt, går vi over til næste sag - nemlig de kongelige privilegier og husets enorme formue.

Jeg påstår flg;

Det danske kongehus har opbygget sin formue på ryggen af almindelige mennesker over en periode på henved 1000 år. I 800 af de 1000 år har livegne bønder bidraget til kongehusets rigdom gennem gratis arbejdskraft. Ligedeles har andre borgere betalt med deres liv for, at kongehuset kunne føre magt- og besiddelseskrige. Var nogen uenig med kongehuset risikerede de fængsel, tortur og henrettelse.

Derfor er kongehusets historiske værdi af en højst tvivlsom værdi. Vi har med efterkommere af despoter at gøre, og det er så sandelig ingen grund til at ære dem, eller give dem penge fra statskassen. En statskasse som de ovenikøbet har ført til bankerot et par gange. Hvem led mest under det? De almindelige borgere, selvfølgelig.

Derfor bør kongehuset klare sig for egne midler (guderne ved, at de har godser og “personlig” ejendom nok til det) og gennem eget arbejde, ligesom den forhenværende adel i Tyskland og det forhenværende Østrig-Ungarske kejserdømme gør det. De klarer sig vist udmærket uden skattebetalernes penge, og bidrager i nogle tilfælde endda positivt til deres samfund.

Kongehuset af i dag er i virkeligheden ikke andet end en omgang reality TV og stof til tabloidpressens spalter. Alt det vrøvl om, at det på en eller måde er ambassadører for landet er en narresut. En dygtig ambassadør fra “borgerstanden” ville givet også opnå gode resultater. Faktisk kan vi se fra Fredes valg til IOC, at det er en ulempe at være “kongelig” og apolitisk.

Skrot systemet. Billed Bladets læsere skal såmænd nok fortsætte med at fedte for dronningen og hendes avl.

HH.
Der går op i stuen og snupper en sjus og en smøg.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-01-11 21:42

Jeg har tilladt mig at fremhæve BW`s indlæg. Det et meget vigtigt indlæg, som på en fin måde fremhæver Skov & Naturstyrelsens klamme hånd på fredningsaftaler etc. . . De Grønne Robin Hood`er. Snupper til sig selv - og forhindrer andre i resten.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 19:10

--------------------------------------------------------------------------------
Det er ikke kun Kongehuset, der har jagten frit stillet til rådighed.
Her er en stor gruppe mennesker, som arbejder i forstvæsnet, der har noget af det bedste jagt, stillet gratis til rådighed, og hvor de kan invitere hvem som helst, som de måtte finde rigtigt.

Rent skattemæssigt er der bagatel grænser for, hvad andre må modtage udover sin faste gage, inden det bliver skattepligtigt, dette gælder ikke for denne gruppe åbenbart.
Jeg roder mig ud i en søgang af mega størrelse, da jeg forslog nogle Skovgeneraler, at man kunne leje afskydningen ud til de danske jægere, med dem som stalkere. De var stærkt i tvilv om vi gennemsnit jægere havde de fornødne kvalifikationer, og det kun var dem, som kunne drive væsnet korrekt, sjovt nok er vi gode nok, hvis jægerne falder i nåde hos de høje herre

Det samme gjorde sig gældende hvor sælregulering var på tale, her fik jeg også at vide, at det kun var skovens folk, som havded kompetente skytter til den slags. Jeg tilbød dem, at så sandelig kunne komme an på en praktisk prøve, men her var det også finger væk fra fadet.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 23:14

Vi fik også et meget godt indblik i, hvilke forretningsfolk, som havde meget trafik sammen med, S & N S. De var og er selvskrevne til disse jagter år efter år.
Det er en regel om, at hvis riffelprøven ikke er bestået, er der ikke mulighed for at komme med på deres jagter, hvor riffelen er våbnet. Sjældent har jeg set velnærede forretningsfolk, pustende har kæmpet sig ned i liggende skydestilling, og endnu bedre op igen. Hos en del var panikken udtalt, da deres formåen med riffelen, var meget tilbage at ønske, og det var sidste udkald for at kunne nå prøven inden jagtsæsonen.

Denne gruppe have vi forgæves forsøgt at "nå", over en lang periode, med samme resultat hver gang, med enten " vi har ikke den fornødne tid ", -"Vi har ejet en riffel de sidste 30 år",- og videre af samme skuffe. Der var vitterligt nogle, som ikke bestod denne prøve, og som havde været fast inventar på S & N S årligt tilbagevendende jagter.
Disse jagter foregår selvfølgelig i arbejdstiden med fuld gage. Disse jagter bliver også brugt til " bytte bytte købmand", med andre som har attraktive jagtområder, også i de nordiske lande.

Der er for mig overhovedet intet fagligt belæg for disse jagter. Selvfølgelig kan man sige, at det er en part af at dyrke skoven, men hvor går grænsen, set i forhold til den norm vi andre bliver " vejet " og behandlet på, rent skattemæssigt.

Jagten kan forvaltes på helt andre måder, på de ca 67. 000 HA som der er tale om. Der er ikke tvilv om, med det jagttryk som efterhånden er opnået andre steder, at det er glimrende for vildtet, at jagten trods alt bliver drevet meget skånsomt på disse mange sammenhængende HA.- Men dette har intet med den politiske og nepotistiske side af fedekalven at gøre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-11 23:53

H H

Vi ligger ikke langt fra hinanden i opfattelsen af monarkiet og deres sammenrend omkring samme.
Det er med stor glæde, jeg kan konstatere, at jeg ikke har kammeratlige relationer til dynastiet.

Jeg nævner i flæng: SM bestyre Erik og Anni -. Claus Riskjær - . Fru Cement, Jannie Kærgaarden - . Miss Rokker Queen der ikke var så Zobel-. Afbrændte kinesere, hun er nu sød))- De værste byggematadore og hestevrinskere.
Hvor var støtten og hjælpen fra Monarken og vinkyperen, da disse stakler kom i unåde, og med diverse knibske finans derouter hængende over deres hoveder?, hvor var hjælpen henne?, Åh nej der lød det,- " ud duer ikke ", som i Svinedrengen,- og det gør de fleste af dem jo nok heller ikke, men er det ædelt?

Det sammen gælder kirken, når hele verdenspressen gentagende gange har gjort os bekendt med, at kordrenge har lidt overlast, hver gang de skulle bukke sig ned, og der var en selvfed munk inden for 14 cm nærhed og som havde været ude i haven efter porre.

Paven udtalte langt om længe, at lidermunkene ville komme til at stå stramt på hans kontor, med en efterfølgende irettesættelse første gang de havde sjoveren fremme, yderligere har han hensat vist nok 22 milliioner, til erstatninger til de stakkels forpinte kordrenge.

Promt og Pragt er stadigvæk kun skabt til vildledning, fra den egentlige substans og det overordnede mål, verden vil forblændes. Det er ligesom med en ligtorn, man vender sig til den.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-11 00:05

Citat
forpinte kordrenge

Efterskrift: Det er almen kendt, at de stakkels drenge aldrig!, bliver tenorere eller kommer til at synge bas. De er for tid og evighed fastlåst i tonelejet :-falset,- og det kan vi henføre til de porre slæbende lider munkes gerninger.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-11 01:11

Skide godt indlæg - BW. Skov & Naturstyrelsen er blevet den nye lavadel. Det er i praksis den som kører lovgivningen omkring jagt. Og hvad så med DJ? De kommer squ med på jagterne ,og jeg opfatter dem som lakajer for styrelsen.
Her i Nordsjælland kommer det til udtryk gennem lokalfredningen hvad angår kronvildt. Her må der kun bortskydes kronvildt de sidste 14 dage af november. Man postulerer - på møder - et langt ringere antal dyr end der i virkeligheden er tale om. Men når der afvikles kongejagter i Valby Hegn og Gribskov, så går de dælme til den. Borte er hensynet til den bestand man gerne ser rejst i regionen. Glemt er det faktum, at der fra april til oktober drøner et halvt hundrede dyr rundt på ejendommen. Det er os der betaler gildet - men kongehuset og staten som scorer udbyttet. Som fødselshjælper har vi så de håndgangne ansatte i S & N styrelsen og kongehusets venner og bekendte. Nu har jeg, på forespørgsel af krovildtforvaltningen, fotodokumenteret det enorme antal krondyr på ejendommen - for om muligt at få ophævet særfredningen, men hidtil forgæves. Gad vide om formanden deltager i kongejagterne? Man skulle næsten tro det.

Jeg ved at Prinsen er en habil jæger, men vi kender vel alle nogle skrækkelige historier om vildfarne kugler (Eks. Vordingborgskyderiet) hvor en fuldfed ven af kongehuset sendte en kugle ind gennem vinduet til en husmor i gang med at lave mad.

Det er godt, at vi har fået "føde på bordet" i debatten. Tak for det gutter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-01-11 09:48

Ak ja, kære venner - misundelse er en grim, men såre menneskelig foreteelse som mere eller mindre rammer os alle!
Heidi-Ho: Hvad er forskellen på kulturstøtte til div. kunstnere, forfattere, musikere m.fl. med livsvarig støtte på bekostning af almindelige mennesker og støtten til kongehuset ?
Personlig er jeg af den opfattelse, at hvis en forfatter, en billedkunstner eller musiker laver kvalitet som sælger sig selv, så er det godt - hvorfor skal de oven i hatten have offentlig støtte ?

Men sådan er der jo så meget - vi behøver heller ikke være enige om alt - det er vel det der fremmer interessen for hinanden ?

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kastanjegaarden

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-11 11:05

Det er muligt at han en habil i mange af hans gøremål. Så og sige alle bedrifter, er udført med en horde af backup drenge, han lagde f.eks beslag på, det ene af vore Challenger fly, da han udfordrede Grønland.
For en del år siden, fik han da øvet repetering da han nåede at skyde 4 krondyr i samme rudel, han fik dog et vink med en vognstang, da en ansvarlig spurgte " Hans Højhed " om det ikke var nok nu. Hvis jeg var belastede med ca 40 arbejdsdage om året, ville jeg også skyde som en afgud.

Hans højttravende bror, DE Jokke på Skræppenborg, lejer stadigvæk jagten ud, til det konsortie som forrige år, på en dag 5 mennesker, skød 42 stykker råvildt på hans gods, en vinterdag. Hvis der er lidt mønt i det, modtager man da også gødding, godt iblandet døde høns, men hvis en importør af standard biler, vil donere en til De Jokke, for at få lidt billig reklame, siger han fy og føj, han kører skam kun i specielle, ikke dødelige købsbare ekvipager af Cadillac blod
Så sandelig bør vi tilbede og forgylde, disse prægtige unge mennesker, og dem som har skabt dem, med ædelt blod, fra et mindre godt vinbonde distrikt i Frankrig. Hvis største problem er, at han skal halte et skridt bag ved konen, hvad gør vi andre måske somme tider. Han kan heller ikke fatte, at man ikke bare uden videre, kan udnævne ham til: Kong Henrik Due Mon Du Pap, så han kan komme på omgangshøjde med konen . Jeg havde ellers set, en senior skilsmisse på den kongelige togvogn, som koster 300t skattekroner for at holde stille om året, men han kom sig heldigvis, hjemme i vinkælderen, sammen med " garderbidder" nr 1, den lille gravmand. Måske har svensken, Gustav hurtig kører, og det er ikke kun billerne, han kørere løs i, givet ham råd og vejledning i, hvordan man beholder millioner, princessen og den perfekte facade til folket.

Så Tonga, selvfølgelig skal du ikke have lov til, at følge de jagt- og fredningsregler som gælder andre steder, der skal være rigeligt vildt til De Kongelige Højheder også i det nordlige Sjælland. Klelund Plantage bliver også Kongehusets foretrukne hjorte paradis i fremtiden. DJ formanden spilfægtede lidt, og endte op med, at ønske mini Lego ejeren tillykke med sejren, man er vel sportsmand, da hegningen var bevilliget, så fanden være med vildtet´s frie bevægelighed.
Kong Gylp har jo også verdensrekorden i hjort, den er bare skudt under hegn, stor respekt herfra, jeg letter på skraldespands låget, og lader det falde tilbage med ordentligt klask.

Det er vel lidt pang dang til en truet art, man forsøger at avle sig ud af, måske kommende problemer.
Venter lidt på at World´s Best går helt ind som sponsor
De er selvfølgelig hævet over loven, både den moralske, såvel den dømmende. Hvis vi tager krydsningsfrodig og risiko for indavl med, er vi langt fra truet i vores lille monarki, det kan vi da fryde os over.

Det er jo også dem og deres, som har skabt den ædele jagtform, på udsætter fugle og import af innovasive arter. Lerdueskydning er et levn fra, hvor de blege viftesvingende, fregnede ungmøer drømte hede drømme, om de af hankøn med ædelt blod, der på skift skød efter de levende duer, som sad i små kasser og blev lukket ud til stor moro, for det fine selskab.
Det er klart at en hel afdeling på Riget skal lukkes ned, når der skal leveres endnu en af ædelt blod. Så rykker Lykke bare lidt mere mønt over til venner på privathospitalerne, hvis der skulle opstå en mindre pukkel, det er bare fedt, det siger overlægerne på private fedtsugnings fabrikker, når de vimser ned i banken, 10 gange mere på kontoen, end da de gik som " lønslaver" på det offentliges direkte regning, som overlæge til en lille mille + fryns om året.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-01-11 11:31

Kære betterwisser.

Nu forstår jeg bedre, hvorfor du opholder dig en del i bl.a. Sverige - livet må da være en jammer for dig med det syn på tingene.

Men alligevel vil jeg ønske dig en fortsat god week-end.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Jagthytten i Trend

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-11 11:58

Hvor meget er jeg da i Sverige?. Mit liv en en lang jammerdal hvor fanden har du gravet det nonens op fra?, Muligt du har taget monopol på de " rigtige" meninger, og andre er så har et ynkeligt liv, men meld lige min dør forbi her tak

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-11 12:03

Vedr. kulturstøtten - vi er 100% enige. Det, der ikke kan stå, må nødvendigvis falde.

Hvis det Kongelige Teater ikke evner at sælge billetterne - luk lortet, eller ansæt nogle der forstår at sælge varen. Ligeså med balletten.

Forfattere der ikke evner at skrive det, som folk gider at læse, må nødvendigvis finde et andet job.
-Og dem der evner at skrive - og kan sælge kunsten, hvad fanden skal de ha' kunststøtte for.? Hvad ligner det, at pumpe en halv mill. kroner i f.eks. Klaus Rifbjergs, i forvejen overfyldte tegnebog.
Ligeså med musikere. Kim Larsen har dog sagt, NEJ TAK.!

HH.
Nu skal jeg ind i køkkenet og ha' et blødkogt æg.
Æ

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-11 14:30

Arrrrhhhh, det var dejligt med et blødkogt landæg. Hønseracen er forøvrigt Wyandotter - og købt u/moms af nabokonen....ja ægget - ikke Wyandotterne.
Omtalte kone er forøvrigt formand for Wyandotter Foreningen af 1912 - Vestsjællands afdeling.
Jeg blev ellers tilbudt en kassererpost i omtalte forening, men takkede pænt, nej tak.
"Jeg sku' gok nok ægge nyde noget"

Æg skulle efter sigende være godt for potensen - igen det der med - det, som ik' ka' stå må falde.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-01-11 14:52

Betterwisser.

Det er dog et fanden til humør du er i - sikke en måde at starte det nye år på !!

" Muligt du har taget monopol på de " rigtige" meninger, og andre er så har et ynkeligt liv, men meld lige min dør forbi her tak"
Har jeg ramt noget der gjorde ondt hos dig, eller hvorfor nu denne svada ? Mine meninger kan man være enig eller uenig i, sådan må det være, men at tage sådan på vej som du gør i dette tilfælde er sgu' ikke et voksent menneske værdigt !! Vorherre bevares.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Vester Hjermitslev

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-11 15:00

Citat
livet må da være en jammer for dig med det syn på tingene.

Tak for din bekymring for mit liv, men sådan skulle den vist ikke forstås l

Bliv nu ikke for selvhøjtidlig vel , ramt noget der gjorde ondt ?? vil du gerne det da

Voksent menneske, må jeg be om mine himmelblå

Mvh
BW