/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Hvad skal jobbet hedde?
Fra : WEBlance
Vist : 1600 gange
50 point
Dato : 05-01-11 17:57

Hej

Jeg står for at skulle skifte job i nærmeste fremtid og har fået tilbudt en stilling i en mindre virksomhed. Jobbet består af mange forskellige funktioner:

Passe telefon
Fakturere
Arkivere
Diverse layout opgaver (DTP såsom design af publikationer, visitkort, brevpapir osv.)
IT (Support af IT i hele virksomheden)
Administration af hjemmeside
Hjælpe med salg til privatkunder
Opdatere prislister
Bestilling af varer
Tage imod og kontrollere hjemkomne varer
Skrive ordrebekræftelser til kunder

Min kommende arbejdsgiver kalder stillingen for en "kontorassistent", men er det den rigtige beskrivelse?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-11 18:02

Det lyder da meget fornuftigt, hvad vil du ellers kalde det da 90 % af jobbet ser ud til at være kontorarbejde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-11 18:06

"multi assistent"
"multi controler"
"multi manager"

afhængig af beføjelser...

Kommentar
Fra : løvsanger

Dato : 05-01-11 18:07

Ligner arbejde, som en kontorassistent normalt udfører. Men det har vel stået i jobannoncen, og er du kontorassistent, i HK, så ved du vel besked, eller hvad?

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 05-01-11 18:15

Grunden til jeg spørger er at funktionerne DTP, IT-supporter og Webadministrator normalt ikke er inkluderet i en kontorassistent stilling. Stillingen er nyoprettet i virksomheden og den har ikke været slået op. Grunden til at jeg har fået jobbet er at jeg kender arbejdsgiveren personligt.

Som tidligere nævn består DTP funktionen i at jeg skal lave div. publikationer o.a. til virksomheden.
IT-support består i service og support af servere, klienter, netværk, hardware og software. Webadministrationen består i design, vedligeholdelse og service af hjemmesiden og alt hvad der er knyttet til det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-11 18:18

Prøv at få lov til at kalde dig "logistic secretary", det lyder da lidt finere...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-11 18:22

Det kommer jo an på hvor meget "DTP, IT-supporter og Webadministrator " du skal lave.
Jeg var reparatør (smed) i en virksomhed og lavede nogenlunde det samme for vores afdeling.
Uden tittel...............................men mere i løn.

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 05-01-11 18:24

Ja det lyder smart. Men det er nu ikke specielt fordi jeg vil have en fancy jobtitel men titlen er jo ikke helt uvedkommende når det kommer til lønnen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-11 18:30

Jeg ville vælge

Kontor- og IT konsulent(assistent) eller

Kontor og IT-Administrator

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 05-01-11 18:33

Ja "Kontor- og IT assistent" lyder da meget godt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-11 18:38

"Blæksprutte"

Kommentar
Fra : løvsanger

Dato : 05-01-11 18:38

Hvad med ...
Chefens højre hånd?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 18:44

Er du ude efter en fin titel ?

Kontorrotte synes jeg passer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 18:58

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 7
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 25

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-11 19:08

små slag, det var slet ikke min mening at starte en mobning her - med min bemærkning

Det er bare det vi kalder vores administration nogle gange- de kan alt og er en super service for os alle på kontoret.

Så skal vi ikk ´lige opføre os ordentligt igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 19:15

Citat
Ja det lyder smart. Men det er nu ikke specielt fordi jeg vil have en fancy jobtitel men titlen er jo ikke helt uvedkommende når det kommer til lønnen.

Helt forkert.
Det er arbejdsbeskrivelsen der ligger til grundlag for din løn.

Så kontorrotte er den rette titel.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-11 19:31

Citat
Grunden til at jeg har fået jobbet er at jeg kender arbejdsgiveren personligt.

Så må titlen vel være "håndplukket"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 19:41

Citat
Så må titlen vel være "håndplukket"

Og din løn nogle "håndører" sådan er det når man er for gode venner, ikke så godt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-11 20:00

H.P. Kuli (håndplukket slave)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-11 20:49

Du kunne jo lige starte med at skrive hvilke kvalifikationer du egentlig besidder.

Uddannelse(r), erhvervserfaring(er), kurser, tillærte færdigheder.

Med den stillingsbeskrivelse som du anfører, så er der da basis for at forhandle lønnen pænt opad.

Hvad er dit eget (realistiske) bud på en bruttoløn? (altså inkl. arbejdsgivers pensionsbidrag, hvis der er pensionsordning)

Får du flextid, eller er der fast arbejdstid? Får du 5 eller 6 ugers ferie? Overtidsbetaling/afspadsering?

Så kan jeg fortælle dig hvilken gage jeg ville tilbyde dig bagefter

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-01-11 20:57

Citat
funktionerne DTP, IT-supporter og Webadministrator normalt ikke er inkluderet i en kontorassistent stilling.

Joeh, det er de da rigtig mange steder i små virksomheder.
Man ansætter jo ikke en grafisk designer, en IT-Supporter, en System-Administrator, en Netvæks-Specialist, en Web-ansvarlig, en Web-Designer og en programmør på et snedkerværksted med 10 snedkere

hvad med at kalde dig:
Dynamic Operations Specialist
Når så du får en til at hjælpe dig er det en: Dynamic Operations Asisstant

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-01-11 21:28

Jeg vil give Teil ret.

Du har urimeligt mange annullerede spørgsmål, hvor masser af Kanduer har forsøgt at hjælpe med et svar - og du så ikke synes, at det er værd at give nogen et skulderklap.

Hvad er formålet med det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-11 22:16

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-11 06:58

Meget ofte kan man selv få lov at præge titlerne, så overvej hvilken retning, du gerne vil i på sigt. Du kan f.eks. få titlen "salgs-assistent", hvis det er med reference til salgschefen. Marketing-assistent, hvis det er med reference til marketingchef. Personlig assistent, hvis du arbejder mest som højre hånd for direktøren etc.
Du skriver ikke noget om, hvordan vægtningen af arbejdsopgaverne er? Hvad fylder mest i hverdagen?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-01-11 09:28

"Underdirektør" - det er åbenbart et énmandsfirma...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-11 10:06

prøv at blive inspireret af disse fine titler på nydansk:

http://uk.linkedin.com/pub/dir/steve/haworth

Kommentar
Fra : løvsanger

Dato : 06-01-11 12:48

Kald dig
Gedebukkebens-overogundergeneralkrigskommandersergenten
Så får du en fed hyre

Kommentar
Fra : mads0712

Dato : 23-01-11 19:10

Kald dig Altmuligmand

Godkendelse af svar
Fra : WEBlance

Dato : 23-01-11 20:43

Tak for svaret pifo. Og også en tak til alle jer andre. Der var rigtig mange useriøse bud, desværre, men også mange gode.

Titlen bliver sandsynligvis salgs- og marketingsassistent, derfor har jeg accepteret pifo's svar.