/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
FormMail
Fra : k_m_s
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 04-01-11 20:41

Hej.

Jeg har fået rettet one.com's kode til at lave FormMail til, så den ikke giver validerins fejl.
Jeg har ændret den til:

<form method="post" action="http://DOMÆNE/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="DOMÆNE"/>
<input type="hidden" name="subject" value="emnetekst bla bla bla"/>
<input type="hidden" name="redirect" value="DOMÆNE"/>
<input type="hidden" name="subjekt" value="Post fra webstedet"/>

Kommentar: <br /><textarea name="Kommentar" cols="50" rows="10"> </textarea><br /><br />
Navn: <input type="text" value="" name="realname" size="40"/>

<input type="reset" value="Slet alt"/><input type="submit" value="Send"/>
</form>

Det underlige (syntes jeg) er at jeg skal afslutte <input type> tags med / ellers giver den fejl.
Jeg har lært at det kun er <textarea> der skal lukkes.

Den virker ok men gerne vide hvorfor jeg skal bruge / til <input type>

Hilsen
Kim

Accepteret svar
Fra : Ilhja

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-11 20:59

Uden at vide hvad du koder i vil jeg gætte på at du bruger xhtml 1.1 som bruger / i slutningen af tags som ikke har et sluttag selv. Så som billede tag og <br />

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-01-11 21:12

Ja den glemte jeg lige:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Kim

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 04-01-11 21:15

Men ja, du koder i xhtml og der skal den slags tags være afsluttet med / hvis det skal kunne valideres.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-01-11 07:14

Ja nemlig.

I one.com's kode var <input type> bare ikke afsluttet, det var det jeg syntes var mærkeligt.
Samt nogle tags var skrevet med stort, så virker det jo ikke.

Det er nok en gamel kode de har

Kim

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 07-01-11 07:18

Tak for svaret Ilhja.