/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad skal man regne med ??
Fra : piaskov
Vist : 877 gange
50 point
Dato : 03-01-11 16:14

Hej alle.
Ja vi får jo en del reklamer ind af døren lige som 1000vis af andre
Jeg må da indrømme at jeg godt kan li' at sidde og se dem igennem og gør det hver gang der kommer nye.
Jeg faldt så tilfældigt over en reklame fra Fakta i går da jeg nærlæste den.
Tilbud på cocktailpølser STORKØB 1000g. pris 45 kr.
DET var da billigt og gode er de jo.
NÅÅÅ nærlæsningen viser så at der står en kg. pris på 39 kr i den lille parantes

ØHH hvad tænkte jeg så.
Gik i Fakta og spurgte om den rigtige pris...jaaa det ved vi da så ikke ...lød svaret.

Hvad kan man egentlig forlange de skal sælge dem til...ikke at jeg ikke har råd til at gi' 45 kr. men hvad mener i ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 16:23

Forkerte priser i en butik

Du kan normalt forlange at købe varen til den pris, der står på prismærket, også selvom det ved en fejl er en forkert pris. Der er dog enkelte undtagelser. Det kan fx være en vare, som en anden kunde har flyttet, fx lagt på et bord med udsalgsvarer. Du kan heller ikke få varen til den forkerte, lave pris, hvis det er åbenlyst, at der er sket en fejl. Det kan fx være et prisskilt fra en billig vare, der er faldet ned på en meget dyr vare

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/prisen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 16:25

Citat
Du kan normalt forlange at købe varen til den pris, der står på prismærket,

Ja det ved jeg...men de havde heller ikke sat prismærket op ...som sædvanlig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 16:25

Så ud fra det, er det den billige pris..... men jeg ville ikke købe de coctailpølser, jeg synes ikke de er pengene værd

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 16:26

Citat
jeg synes ikke de er pengene værd

Ja vi syntes så de er udemærket...men smag og behag er jo forskellig.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-01-11 16:32

Jeg har lige købt de samme i FØTEX til en 50,00

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 16:36

Citat
Jeg har lige købt de samme i FØTEX til en 50,00

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 16:36

Ud fra mit link ville jeg så sige det er denne pris

Citat
NÅÅÅ nærlæsningen viser så at der står en kg. pris på 39 kr i den lille parantes

Først troede jeg det var med og uden moms, men det er det jo heller ikke

Du vælger bare at købe 1 kg i stedet for 1000 g

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-11 16:36

Jeg har brugt dem i en sammenkogt ret og synes ikke de er så gode, skindet er sejt. Slagterens hjemmelavede er bedre. Og dyrere.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-11 16:36

- jeg nøjes med cocktail, det ved man er godt hver gang...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-11 16:37

piaskov

Du ringer/skriver/mailer til Fakta, så får du dem gratis

Jeg får ikke selv reklamer, men har lige på nettet set den om cocktailpølser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-11 16:38

Her er adressen

http://www.fakta.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 16:48

Citat
jeg nøjes med cocktail, det ved man er godt hver gang...

Citat
Du ringer/skriver/mailer til Fakta, så får du dem gratis

Det har jeg så lige gjort nu...spændende hvad de så svare tilbage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 16:56

Citat
Det har jeg så lige gjort nu...spændende hvad de så svare tilbage.

At du kan få lov til at købe dem for 39 kr

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 17:02

Hvor meget betalte du så for pølserne, for du fik vel købt nogle imens de havde tilbuddet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 17:09

Citat
for du fik vel købt nogle imens de havde tilbuddet

Niks det gjorde jeg ikke...vil da lige vente og se hvad de siger.
Når de ikke selv ved det hvem skulle så ??
Og det tilbud gælder hele ugen ud...så det kan jeg nå endnu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-01-11 17:10

Citat
§ 1. God skik Efter § 1 i markedsføringsloven skal erhvervsdrivende udvise god markedsføringsskik. Det indebærer blandt andet, at man skal tage hensyn i sin markedsføring, og at markedsføringen ikke må være vildledende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 17:26

Faktisk en dårlig service, at de ikke ringede til hovedkontoret imens du var der... cocktailpølserne kan jo blive udsolgt før ugen er omme

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-11 17:37

Nu vil jeg også en tur i fakta -

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-11 17:54

Citat
Når de ikke selv ved det hvem skulle så ??

Det kender jeg godt,eller rettere sagt,min kone gør.Jeg har tit "krummet tæ`r",når hun står ved kassen,efter indkøbet og kigger nota`en igennem.Men jeg skal indrømme at hun har "tjent" en del penge på det.Det sker ret tit at kassedamen ikke selv ved hvad prisen er (tilbud). Ind imellem har de samme varer,to forskellige steder i butikken....... til to forskellige priser.
Dette være sig i Fakta,Brugsen og Super Spar.
Jeg smækker jo bare byttepenge i lommen.Og stoler på det passer.
Men mutter går i kødet på dem,når det er en forkert pris,vi har betalt.
Hun er selv gammel købmand,måske derfor.......

Det modsatte er også sket. F.eks. Billed-bladet,eller en pakke tobak,ikke er kommet på.

Men så protesterer vi ikke. Vi skal jo heller ikke genere dem alt for meget.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 18:04

Citat
Hun er selv gammel købmand,måske derfor.......

Nææ det tror jeg så ikke er årsagen.
Jeg gør selv det samme...kigger alt igennem.
OG hvis det ikke stemmer SÅÅÅÅ

Og indrømmet ...Leif krummer også tæer over mig ind imellem. men han kan jo godt se fordelen.
Dobbeltmoral tjaa

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 18:05

Citat
Nu vil jeg også en tur i fakta -

Så gir' du da vel lige respons

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-01-11 18:12

Citat
Nu vil jeg også en tur i fakta -

Ska´ du ha´cocktails ?

ok - smutter igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-11 18:34

Citat
Priser og andre oplysninger i annoncer er ikke bindende.

Så med mindre du har set det samme I BUTIKKEN er de IKKE ansvarlige for trykfejl.....

Men det er da muligt de giver dig 6 kr for at slippe for mere bøvl og få en tilfreds kunde

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 19:19

Citat
Men det er da muligt de giver dig 6 kr for at slippe for mere bøvl og få en tilfreds kunde

Søde Refi...jeg har sat det under smaltalk med fuldt overlæg...men jeg brokker mig sq da alligevel.
Ret skal da være ret....6 kr. her og 6 kr. der

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 19:20

Smid lige selv et ekstra l ind i ordet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-11 19:27

Jeg var i mine unge dage i Spanien med en kammerat (han er død nu).....

Smøger skulle jo købes med hjem (strenge regler dengang ) så han tog i karton Prince med.

Efter hjemkomst skulle de jo "smages" - han syntes de var lidt "tørre" i det og klagede til Scandinavisk Tobakskompagni (hed det vist dengang)

De fejlede ikke en skid men de sendte ham alligevel TO kartoner (intern bandarole) sammen med en undskyldning om at de sikkert var for gamle, så han kunne bare smide dem væk

Hver og en blev røget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 19:51

Citat
Efter hjemkomst skulle de jo "smages" - han syntes de var lidt "tørre" i det og klagede til Scandinavisk Tobakskompagni (hed det vist dengang)

Sådan en skidespræller ... tør næsten ikke indrømme det ..men det er lige hvad jeg kunne ha' fundet på også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-11 20:24

Det koster jo ikke firmaet en 5 øre

Så store koncerner gider ikke dårlig omtale hvis det kan undgåes...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-11 13:42

Citat
Du ringer/skriver/mailer til Fakta, så får du dem gratis

NIKS ...det gør jeg så ikke.
Har lige modtaget en mail hvor de henleder min opmærksomhed på at det er en beklagelig trykfejl.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-11 14:38

Ehm... jeg har misforstået spørgsmålet, og troede det var prismærkningen i forretningen

I alle reklamer, har forretningen garderet sig mod trykfejl --- forbehold for trykfejl og hvad de nu ellers skriver -- også i Fakta reklamen

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-11 18:06

Citat
Du vælger bare at købe 1 kg i stedet for 1000 g

Ski skønt . Forskellen på 1000 g og et kg er ens, men er alligeveller 6 kr. . Mattematikismus er en svær detalje .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-11 18:37

Citat
Mattematikismus er en svær detalje .

Ja de påstår jo at det er en trykfejl...så de koster 45 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-11 18:45

Trykfejl findes IKKE - maskinen trykker det den får besked på....

Men "sætternissen" kan lave fejl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-11 18:48

Forestil dig en husannonce hvor der "smuttede" et par nuller

Og de var "tvungen" til at sælge

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-11 20:01

Citat
Ja de påstår jo at det er en trykfejl...så de koster 45 kr.

Jeg har været i en Fakta idag, ikke for at købe pølser, men kiggede efter pølserne.

I den forretning, jeg var i, er pølserne korrekt prismærket.

Tilbud kr. 45,- pr.kg 45,00

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-11 21:03

Citat
"sætternissen"
Hva er den nu af ? Hedder han nu ik sæternissen mere, ham den lille drillepind af en kreaturvogter i Tyrol ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-11 22:11

Citat
Tilbud kr. 45,- pr.kg 45,00

Ans...det var i tilbudsavisen de var galt mærket...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-11 22:48

[citat]
Ans...det var i tilbudsavisen de var galt mærket...
[(citat]

Det har jeg forstået/læst, men i forretningen er det korrekt annonceret.

Så som tidligere skrevet af en anden bruger, så tages der forbehold for trykfejl i reklamen/tilbudsavisen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-11 01:41

Har været i Fakta, for at følge smullers idè
om cocktail.
Startede med at gå til kassen med 1 kg. cocktailpølser, hvilket jeg udtrykkeligt gjorde opmærksom på ved kassen - altså at det var en pose med et kilo. Kassemanden gloede underligt på mig, og jeg hev ugeavisen op af lommen, - viste ham annoncen og sagde, at jeg helst ikke ville købe 1000 g men hellere 1kg, og så blev der skrigende latter i den lille fakta butik.
Han mente, det var ok, at jeg købte 1 kilo, for han var godt underholdt.
Dog havde jeg ikke brug for pølser, da jeg lige i dagligbrugsen aftenen i forvejen havde købt 1 kilo Steff Houlberg pølser for 30,00 kr. så jeg sagde, jeg ville ligge dem tilbage igen.
Kassemanden blev så lidt
Jeg kunne kun berolige ham, og sige at cocktailpølserne ville blive byttet til en anden form for cocktail, for jeg turde ikke komme tomhændet hjem. Så var han helt færdig, og måtte forlade kassen.......
Han hjalp mig så i vinafdelingen, og dette køb var både fakta, og jeg bedre tjent med......
http://drinksdatabasen.dk/nyhedsbrev/

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 05-01-11 09:11

Schååll .

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 06-01-11 22:28

Tak for svaret Mosebaek.
Så kan dig og Leif krumme tæer sammen over jeres koner

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 06-01-11 22:33

De 2 mænner sku bukke og skræve for deres prisbevidste kære hustruer, sku de .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-11 09:50

Selvtak piaskov. Rart at høre,man har en lidelsesfælle.

VH. Mosebaek.