/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Boxer tv hardisk problemer
Fra : peteralf
Vist : 2168 gange
50 point
Dato : 03-01-11 14:55

Jeg har en Sagem Tv/hardisk som er en digital tv-modtager med hardisk og dobbelt modtager
Med den fulgte en dansk uforstålig manual.
På boxen er der en USB indgang og ifølge manualen skulle man kunne eksportere og importere
foto, film og video.
Forklaringen er uforstålig for mig.... Er der nogen som på en nem måde kan anvise og oplyse mig
om hvorledes jeg importerer og eksporterer samt viser diverse film foto og musik.
Er det mit udstyr/usb+hardiske som ikke du'r eller hvad???
v.h. Pa

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-11 16:34

Jeg har prøvet at eksportere fra en dobbelt Sagem.
Desværre har jeg ikke noget computerprogram der kan læse filen.

Dit USB medie skalvære formateret med FAT 32
Desværre kan der så ikke være mere end ca. 4 GB ad gangen.

Optag programmet.
Gå ind i afspildningslisten
Stil dig på optagelsen (og kig lige på størrelsen)
Tryk på den nederste røde knap (den du bruger til at slette)
Nu kan du vælge at eksportere
Find dit USB medie og eksporter

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-01-11 17:28

Med hensyn til at flytte filer, til eksternt medie, så kan det godt lade sig gøre, men KUN til opbevaring. Der findes ingen måde, at ændre format på, så man ken se en udsendelse.

Jeg kontaktede support, og fik følgende svar:

Desvaerre er der ingen konverter som laver dette specifikke Format om til noget andet. Sagem har lavet boksen paa saadan en maade at Ting optaget paa boksen kun kan blive afspillet paa boksen. Saa der er ingen maade at afspille det paa en PC.
USB udgangen er kun lavet for at gøre plads paa harddisken paa boksen.

Kontakt mig venligst hvis du har flere spørgsmål.
Venlig hilsen
Jan

Sagem Teknisk hjaelp.
Åbnings tider man-fre 9:00 -18:00

Tel :(+45) 8233 2819
Email: dti.faxservice-uk@sagem.com

Så du kan alene bruge det til, at overføre filer når HDD'en er fuld, eller til en anden Sagem maskine!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-11 18:22

Alka har ret

Det skyldes at DIGITAL-kopiering er FORBUDT

Sagem var de første der kom med en optager med DIGITAL-tuner - for at den overhovedet kunne godkendes var det en betingelse at man IKKE kunne kopiere fra den (og f.eks. lave DVDer)....

Derfor kører den med sit helt eget filformat...

Der findes dog programmer

Efterhånden vil der nok komme mere af den slags på markedet, men det kræver man laver lovgivningen om....

ALLE de bokse du får/køber idag (med harddisk) er lavet på samme måde netop for at kopiering skal være umulig - det gælder jo også "start forfra", der i realiteten også blot er en optagelse der genstartes....

Du kan omgå problemet ved at optage på en anden optager (eller harddisk) - men så er det ikke længere det digitale signal du optager.

Masser af modtagere har PVR-funktion (optage), men den ændrer det digitale signal til et analogt inden det forlader boksen.

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 04-01-11 14:38

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 05-01-11 10:37

Hej igen Refi

Du har i Dit udmærkede svar været inde på at der var en mulighed/program
for gemme og bruge diverse optagelser,
Har Du en evt. "henvisningsmulighed"
v.h. pa

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-11 10:58

Som allerede nævnt er digitalkopiering IKKE lovligt - sååååå

Men er du villig til at kopiere det som DVDer er her et der loader TS-filer (og alt muligt andet) og derefter laver det til DVDfiler der kan brændes.

Men GRATIS er det ikke....

http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=b5ef7fd80d780d2ebfe91e2623b3c082&nav=products/dvr-studio-hd-2&WLS=eng