/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsprogram til internettet.
Fra : thoustrup
Vist : 3344 gange
100 point
Dato : 02-01-11 20:31

Hvilket program kan jeg bruge til at få kastet min slægt op nettet?
Jeg er ikke interesseret i et program der koster en halv bondegård og det skal kunne rumme 3000 personer, og helst være på dansk.
Programmet skal kunne overføre datas via Gedcom, og ikke med indtastning enkeltvis.
Programmet skal ikke være for internet nørder, med specielle koder og andet.
Jeg håber ikke jeg stiller for store krav.
Mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 20:34

Legacy

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 20:35
Kommentar
Fra : bronno

Dato : 02-01-11 20:36

Enig.

Legacy må være det korrekte valg til dig Steen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 20:37
Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-01-11 20:55

Tak, jeg har kikket lidt på det, men noget jeg ikke kan se ud af vejledningen om de 29,95 $ (166 kr.) er prisen pr. måned, år eller en gang for altid, ved I det?
For øvrigt er det faktisk et internet program? Det vil sige, noget jeg direkte kan ligge op på nettet? Eller skal jeg finde et andet program eller side, hvorpå jeg kan ligge det op?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 21:14

Det er prisen en gang for alle, inkl. opdateringer som meddeles når du åbner programmet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 21:15

Du skal downloade programmet, derefter kan du lave en internetside.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 21:21

D.v.s Legacy/mormonerne tilbyder dig ikke plads til en hjemmeside.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-01-11 21:28
Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-01-11 21:31

Til Tell
Nu er jeg måske dum, kan Legacy bruges direkte på nettet, eller skal man finde en internet side hvor den så kan ligges ud, altså få en webmaster til at gøre arbejdet.
Jeg syntes at jeg en gang fik at vide at Legacy kun formede en model, hvorledes programmet skal se ud, men man skal så bagefter at men så udover skal leje en hjemmeside for at ligge det ud.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-01-11 21:39

Til Bille1948
Det der familytreemaker er det et internet program og er prisen på kr. 295 et engang beløb?
Kan man overføre data pr. Gedcom?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 21:47

Citat
Jeg syntes at jeg en gang fik at vide at Legacy kun formede en model, hvorledes programmet skal se ud, men man skal så bagefter at men så udover skal leje en hjemmeside for at ligge det ud.

Netop, Legacy lader dig lave en hjemmeside på din egen pc, derefter kan du uploade den
på din egen internetside.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-11 21:51

familytreemaker eller legacy er spørgsmål om smag.
Jeg tror ikke det ene er bedre end det andet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-01-11 21:52

Family Tree Maker er et program, der kommer på en CD og installeres på din PC.

Prisen på kr. 295,- er et engangsbeløb, og programmet håndterer Gedcom, både ind og ud :)

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-01-11 21:56

Er Legacy og familytreemaker begge programmer, hvor der skal købes eller lejes en hjemmeside ved siden af for at komme på nettet?

mvh
Steen det fat dumme

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-11 22:04

I Family Tree Maker er hjemmesiden inkluderet i prisen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-11 22:27

familytreemaker og legacy er de førende programmer ifølge en norsk undersøgelse,
og glem tidligere danske programmer, der ikke er fulgt med udviklingen på nettet.

Selv foretrækker jeg FTM,
ikke mindst fordi den danske brugergruppe får er en fremragende og hurtig support.

Eneste problem ved de oversatte amerikanske programmer er,
at der vil gå et stykke tid før nye versioner foreligger på dansk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-11 22:36

Her har du mere om FTM

http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer/family-tree-maker

og vor danske oversætter, underviser og supporter:
ole.bielefeldt@adslhome.dk

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 02-01-11 23:12

Tak for svaret Bille1948.

Jeg tror at jeg vil bruge Family Tree Maker
men tak til alle

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-11 21:56

Tak for point :)