/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
VPN, opsætning?
Fra : pedroso
Vist : 887 gange
300 point
Dato : 02-01-11 10:08

Hej, og godt nytår!

Jeg skal have sat en VPN forbindelse op.

Hvis jeg har brug for programmer skal det helst være til Ubuntu (jeg har XP i en virtuel maskine hvis det skulle være nødvendigt).

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-01-11 10:09

Det må gerne være noget, som ikke koster penge, jeg ved det findes, men ved ikke om man så ofrer noget på sikkerheden.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-01-11 10:10
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-11 10:42

Gå til Ubuntu Softwarecenter under Programmer, sørg for at der er adgang til All available applications (andre kilder) i Softwarecenter.
Skriv vpn connection i søge feltet og vælg den vpn manager du har brug for, eksempel: network-manager-vpnc og installer programmet.
Selve opsætninger er lige ud af landevejen som på Windows XP

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-01-11 12:43

Ok, tak. Jeg havde nu installeret Kvpnc, men jeg skal jo have et sted at linke op til, og det var det jeg mente. Hvor kan man finde en god og gratis VPN host?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-11 12:47

Det var jo ikke det du spurgte om jeg ved ikke noget om gratis vpn host så jeg trækker mig igen, troede at du skulle have en vpn forbindelse til din arbejdsplads eller lignende

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-01-11 13:20

openvpn access server
Der er to gratis klientadgange beregnet til test men der er jo ingen der siger at du har testet færdig det første år eller 2

http://openvpn.net/index.php/access-server/overview.html

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-01-11 13:30

nåe ja, der er jo også teamviewer
den er gratis for private

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-01-11 20:12

Hej venner og godt nytår.
jeg har lavet en del ubuntu servere. Forbinder for det meste til disse med en Putty terminal. Denne laver så en ssh kanal til serveren. Gennem denne kanal kan du så lave en net forbindelse. Vupti du har forbindelse til nettets nas servere og andre ting fra din windows maskine. hvor du har oprettet disse som netdrev. Evt printe på en netprinter i den anden ende. Teamviewer synes jeg er fint til at tilgå en andens skrivebord og hjælpe ham lidt.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-01-11 22:50

Jeg kender godt teamviewer. Men kan jeg bruge det til at forbinde til en VPN host? Og hvilken host skal jeg så vælge?

Exterminator: Det lyder godt! Men hvor er de gratis klientadgange? Og hvordan gør jeg? Kan jeg bruge Kvpnc?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-01-11 09:17

Citat
Det lyder godt! Men hvor er de gratis klientadgange?
"Jeg skal have sat en VPN forbindelse op."

Ja de er jo så der hvor du installerer serverprogrammet.
Er der evt noget du ikke fortæller os, normalt laver man jo en vpn mellem to kendte punkter for at sikre kommunikationen og få adgang til lokale ressourcer
Citat
Teamviewer synes jeg er fint til at tilgå en andens skrivebord og hjælpe ham lidt

Jeps, men du overser at det også kan andre ting, nemlig bruges til vpn server/klient

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-01-11 09:01

Jeg tror vores ven her blander tingene. Hvis bare han vil Have et sted ude i verdenen, hvor tingene kan pladseres, så var et bud måske at bruge Dropbox. Prøv at Google den lidt og læs på det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-01-11 11:31

Det er enkelt nok: Jeg vil gerne være anonym når jeg laver fildeling.

Jeg kan godt se at Teamviewer kan sættes om som VPN klient.

Men hvor skal jeg forbinde til? Man kan købe abonnement til IP servere, men jeg vil godt teste det først et sted hvor det ikke koster noget, og jeg har ikke fået det til at virke.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 08-01-11 12:48

så er der nok mere noget som relakks du er ude efter
https://www.relakks.com/
Den virker og den kan prøves gratis

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-01-11 20:52

Ok, tak. Er der ikke noget helt gratis?

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 12-01-11 00:20

Tak for svaret EXTERMINATOR.