/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
pop-up skilt
Fra : laikatøs
Vist : 805 gange
20 point
Dato : 01-01-11 12:16

Hej
Er helt nyt medlem, og har stilt et ? vedr. e-mailproblemer, hvorfor kan jeg ikke finde mit ? nogen steder ?

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 01-01-11 12:21

Mit ? var at der hele tiden popper et skilt op med denne tekst:

Logon
Server: smttp.comxnet.dk
Bruger: min mai-adr.
adg.kode:..............
Har prøvet at systemgendanne flere gange, efter kort tid popper skiltet op igen.
Kan modtage, men ikke sende mails. Hjælp mig hvis I kan - er ikke så stærk i edb (selvlært)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-11 12:24

Server: smttp.comxnet.dk
skal nok være
Server: smtp.comxnet.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-11 12:27

Som udgangspunkt skal du bruge den udgående mailserver der følger dit webhotel. Det vil sige mail.eksempel.dk - Hvor eksempel.dk erstattes af dit domæne. Samtidig skal der anvendes godkendelse og porten skal ændres fra 25 til 587.

Kilde:
http://www.netsite.dk/support/e-mail/smtp-serverliste.html

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 01-01-11 17:33

Hej Claudi

Tak for svar, men forstår ikke meget af det du skriver.
Jeg har intet ændret, hverken før eller efter pop up skiltet startede med at vise sig, så hvorfor sker dette pludselig ? Helt konkret, kan jeg selv gøre noget for at få det til at stoppe med at poppe up.
Skal jeg ind og ændre noget, skal det virkelig skæres ud i pap for mig. Sorry

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 18:18

Hvis nu det vare for længe inden Klaudi ser dit spørgsmål: Ja det ser ud som om du skal ind i Konti og ændre stmp server adressen, se indlæg fra Klaudi klokken 12:24, der er et T for meget i den advarsel du får, og det er derfor du ikke kan sende mails.
Hvilken program læser du mail i?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 18:23

Citat
ændre stmp server adressen
forkert, der skulle stå ændre smtp server adressen

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 01-01-11 19:25

Hej

Undskyld jeg ikke fik skrevet, at det var en skrivefejl med de 2 t'r. serveren står som følger:
smtp.comxnet.dk - så det er ikke dér fejlen ligger. Altså hjælp behøves stadig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 20:03

Prøv at skifte til smtp serveren fra din internet udbyder, hvis du for eksempel får dit internet fra TDC så skal der stå: asmtp.mail.dk
du bør som udgangspunkt altid benytte udbyderens smtp server
for Hotmail - Yahoo mail - Gmail og måske enkelte andre kan du anvende deres server som smtp, jeg ved ikke om du kan for ComX, derfor prøv med internet udbyderens smtp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 21:01

Jeg benytter Thunderbird til mail og der skal indstillinger til ComX være følgende
Citat
Teknologi
POP3
Servernavn
mail.comxnet.dk
Port
Standard
Forbindelsessikkerhed
Ingen
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
din-adresse@comxnet.dk
Adgangskode
Din adgangskode

Udgående post

Servernavn
mail.comxnet.dk
Port
Standard
Forbindelsessikkerhed
Ingen
Godkendelsesmetode
Ingen godkendelse
Brugernavn
Anvendes ikke
Adgangskode
Anvendes ikke
indstillinger skal sandsynligvis være magen til i dit post program - prøv om du kan bruge noget af det, hvis du vil bruge ComX til at sende post

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 21:03

Øv jeg vrøvler det er først nu at jeg opdager at ComX er din internet leverandør og du skal bruge deres smtp, har du været inde på deres hjælpeside? Der kan du hente vejledning til opsætninger i forskellige post programmer:
http://comx.dk/Render.aspx?PageId=321

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 02-01-11 11:01

Hej til alle I der forsøger at hjælpe

Intet har hjulpet indtil nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-11 12:44

Du har stadig ikke fortalt hvilket program du bruger til e-mail
når jeg har problemer af den ene eller anden slags med en e-mail konto, så sletter jeg kontoen og opretter en ny med den samme e-mail adresse, det kan drille hvis man retter inde i en eksisterende konto, derfor slet den og opret en ny magen til.
Husk backup hvis der nogle mails du vil gemme

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 02-01-11 12:55

Hej o.v.n.

Outlook ekspress. Hvordan går jeg ind og tager back-ups af de mails jeg ikke vil miste ?
Har prøvet at være inde i tilføj/fjern men kunne ikke lige se Outlook Ekspress ? Vil nødigt miste alle jeres kommentarer -

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 02-01-11 15:54

Det er ikke Outlook Express jeg opfordrer dig til at slette, men din mail konto i Outlook Express
klik på Funktioner, gå ned og klik på Konti, under fanebladet Post er din mail konto som sikkert hedder noget med ComX (min hedder pop3.mail.dk) marker den konto som du ønsker at ændre/slette og ude i højre menu kan du klikke på Egenskaber og få mulighed for at ændre i kontoen hvis nu noget ikke står som det skal, se tidligere forslag om hvad der stå når du har ComX som udbyder.

Du kan også klikke på Fjern for at slette kontoen, og det er det jeg foreslår at du gør i stedet for at ændre, min erfaring siger Outlook Express kan være lidt drilagtig og ikke rigtig forstå ændringer, derfor Slet kontoen.

Men først kan du jo sikkerheds kopierer de mails som ligger i de forskellige mapper, hvis der sker noget med mails når du sletter kontoen så kan du bare køre dem tilbage når din nye konto er på plads og du både kan sende og modtage mails.

Først find et sted hvor du gemme dine gamle mails, det kan være på Skrivebordet eller i en mappe i Dokumenter eller det kan være på et usb memory stick så er de i sikkerhed også hvis du bliver nødt til at formatere og gen installere Windows en gang i fremtiden.
Klik på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanen Vedligeholdelse, gå ned og klik på Lagringsmappe, der åbner nu et lille vindue med adressen til mappen hvor Outlook Express gemmer mails, træk musemarkøren hen over hele linjen, den er lang begynder med C:/ og slutter med outlook Express, du skal have det hele med så det bliver en blå linje, både C og det sidste s, højre klik på linjen og klik på Kopier eller tryk på Ctrl og C samtidig.
Åben en mappe for eksempel Denne computer, gå op i adresselinjen i mappen og klik en gang, nu bliver Denne computer blå og du højre klikker og klikker på Sæt ind eller trykker på Ctrl og V samtidig, så står der en meget lang adresse i linjen og du trykker på Enter, så åbner mappen med Outlook Express indhold, du markerer de mapper du vil tage en kopi af og kopierer med enten Ctrl + C og senere Ctrl + V eller højre klikker og Kopier og Sæt ind, først kopier de ønskede mapper, de vigtigste er Indbakke og Folders måske også de andre mapper hvis du ønsker dem med, så åbner du mappen du vil gemme i og vælger Sæt ind, så har du en kopi af dine mails pr 2. januar 2011 det kan du jo kalde mappen de gemmer i hvis du nu fremover vil sikkerheds kopiere dine mails en gang imellem.

Samme fremgangsmåde når du har fået sat en ny konto og og kan sende og modtage mails

Jeg tror men kan ikke huske at mails bliver i mappen selv om du sletter din konto og opretter en ny, derfor først sikkerheds kopiere

Og så en kort gennmgang af den lange smøre ovenover:
1. Sikkerheds kopier mails og gemme dem.
2. Slet din post konto i Outlook Express
3. Luk Outlook Express og åben programmet igen (genstarte Outlook Express)
4. Opret en ny konto med de rigtige indstillinger, Konti og til højre klik på Ny gå ud og klik på Post
5. Genstart Outlook Express efter at du har oprettet den nye konto, den skulle så gerne selv give sig til at sende og modtage
6. Når alt er som du ønsker og virker, så kan du kopiere din Indbakke tilbage i mappen med den lange adresse, du vil få en advarsel om at der allerede er en mappe som hedder Indbakke, sig Ja til at overskive den, den er jo helt ny og indeholder ingenting.

Hvis jeg har udtrykt mig utydelig - så spørg efter flere og mere tydelige detaljer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-11 15:56

Citat
Vil nødigt miste alle jeres kommentarer -
vores kommentarer står her på siden, det er bare en mail om at der er kommer et nyt indlæg du får, men den kan jo også gemmes hvis du ønsker

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 02-01-11 19:44

hej o.v.n.

mange tak for din store tålmodighed. Jeg har prøvet som du beskrev, men uden virkning. Så igen har jeg prøvet at Systemgendanne - og lige nu virker det. Er dér noget med at jeg kan give point for din hjælp gør jeg gerne det, bare fortæl mig hvordan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-11 19:51

Godt du har fået det til at virke måske du skulle gemme opsætningen nu den virker? Igen ind i Konti og marker din konto, klik på Eksporter og gem opsætningen et hvor du kan få fat på den igen, hvis der går udu i din opsætning så kan du i Konti klikke på Importer og finde den gemte fil.
Du kan lukke dit spørgsmål og uddele de 20 point spørgsmålet er sat til ved at klikke på Accepter i det indlæg som hjalp dig mest

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 03-01-11 10:29

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-11 23:37

Selv tak - godt du fik kontoen opsat så du også kan sende