/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Dyr og nytårsstøj
Fra : WSiP
Vist : 671 gange
10 point
Dato : 01-01-11 12:02

Bliver dyr generet og angste af støj fra nytårsraketter og brag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-11 12:06

Ja de gør, JR

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-01-11 12:37

Mange dyr gør.

Den hund vi havde da jeg var barn gemte sig på badeværelset hver eneste nytårsaften, så sad den der og rystede.

Min første egen hund skældte ud så hun var hæs flere dage efter nytårsaften, indtil hørelsen svigtede.

Ham jeg har nu var ikke helt tryg ved situationen den første år jeg havde ham, men i aftes var han meget afslappet.

Køer, grise og andre "bondegårdsdyr" reagerer også på fyrværkeri.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-01-11 12:48

Hej igen
Vi har to små cavaliere. Den ene er stokdøv - den er ligeglad med nytår. Den lille af dem er derimod "hunderæd". Hun forsøgte at lægge sig om bag min nakke, da jeg sad i sofaen i går. Gemte nærmest sit lille hovede i mit hår. Hun var bestemt ikke glad fo nytårsknald.
I dag sover hun nu roligt som altid

Kommentar
Fra : WSiP

Dato : 01-01-11 13:32
Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 10 point
Dato : 01-01-11 13:50

Jeg synes det ville være helt fint.

Men eftersom politiet efterhånden har meget begrænsede ressourcer, så tror jeg ikke på, at en sådan lov vil blive håndhævet så det gør noget, og hvad nytter det så.

Mange af vores kæledyr og husdyr er hunderæd for skyderiet, så hvad gør det mon ikke ved de vilde dyr.

Godkendelse af svar
Fra : WSiP

Dato : 01-01-11 15:56

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-01-11 18:30

Velbekomme. Det var jo næsten for nemt.

Kommentar
Fra : WSiP

Dato : 01-01-11 19:45

Hvorfor skal det være så svært ?