/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Converterings problemer
Fra : Sandvad261
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 30-12-10 19:46

Jeg sidder stadig her og roder med min film, for jeg løber ind i det problem at.
Når jeg laver min VOB fil om til en eks. DIVX fil og får converteringsprogrammet til at samle det hele i en fil, det er såmænd også helt fint, men når jeg så skal til at arbejde videre med denne fil, så kan jeg se, at der mangler noget, fra de forskellige småfiler, som den nu er sammen sat af, og det er ikke det samme der mangler hver gang, det er helt tilfældig.
Nogen der har en god ide om hvor det går galt...

Hej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 20:06

Citat
Nogen der har en god ide om hvor det går galt...

Et eller andet sted på tastaturet

Det er jo ret så umuligt at sige HVAD du gør galt når vi ikke ved HVAD du gør....

Converteringsprogrammer findes der hundredevis af - det du bruger er måske for dårligt....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-12-10 20:18

En VOB fil er mange små filer, der skal kodes sammen til en? normal XVID film, eller andet
og der skal du have en DVD ripper til, før du får noget fornuftigt ud af det? =
tænker på lyd og sprog + tekstfiler.
At bruge gratis programmer er helt iorden, men du får ALDRIG noget godt ud af det.

Smid en PM og jeg skal hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-12-10 22:27

Jeg ser sådan på det, at jeg vil ikke arbejde gratis, og så skal andre heller ikke gøre det for mig, og de få gratis programmer jeg har prøvet, de har været lige til skraldespanden, og der er de også havnet.
Så jeg køber ALLE mine programmer.
Jeg har prøvet.

MAC the ripper ( Til MAC )
AVS video converter. ( Til PC )
4 Media video converter Platinum ( Til MAC )
Wondershare video converter pro. ( Til MAC )
Og et par andre stykker som er havnet i skraldespanden

Nomore
Hvad mener du med en PM.
Nå ja jeg er jo fra landet, oven i købet fra det mørke Jylland.

Hej

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-11 20:31

Hej Sandvad261

Måske bruger du den forkerte Vob-fil til at begynde med. På en dvd-film er der flere forskellige vob-filer. Den vob-fil du skal bruge indholder både lyd og billede....
Eller når du åbner vob-fil med dit ripping program skal alle filer kommer frem. (undertekst,lydspor,billede m.m.)
Herefter er det bare at sætte fluebenet ud for de filer du vil konvertere.... om du vil havde undertekst på m.m....... Hovedfilmen er ud fra det flueben hvor du kan se filen er længst (1 time og 39 min.)
Alt andet er trailer, menu, kommentar m.m.

Herefter er det bare at konverter filen i det format du ønsker... Divx, avi m.m. og lydsporet

Men det er svært at vide, hvad dit problem er med så lidt infomationer. Måske er mere fyldestgørende uddybning af dit problem.... Samt hvilket program du bruger og hvordan du bruger det.....

McBobo....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-01-11 20:44

Hvis du har prøvet med 4 forskellige programmer og alle giver samme fejl er det dig der bruger programmerne forkert....

Du skal rippe HELE DVDen til det format du ønsker - så kan du "klippe og klistre" bagefter.....

altså ikke convertere den enkelte vob og derefter sætte sætte dem sammen....

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 06-01-11 16:15

Tak for svaret McBobo.
Der er flere ting i den sag her, for du kommer med noget som jeg ikke vidste noget om, da' jeg kun sjældent roder med den slags, det er kun når jeg har sat mig noget i hovedet, og ikke kan købe det ude i byen.
Noget andet er, at jeg fandt også ud af, at der er en fejl i DVD skiven, og det var årsag til, at jeg efter alle de gange jeg har måttet lave min film om kunne se at der var noget galt i filstørrelsen, og derfor havde jeg problemer de de forskellige programmer som jeg brugte.
Så tak skal du ha' nu er jeg blevet så klog, og vil frem over angribe problemet fra en andet side, end bare at sidde og hidse sig op..

God vind