/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billigste måde til og fra Bornholm
Fra : serpyc
Vist : 1597 gange
500 point
Dato : 29-12-10 14:04

Pensioneret mormor har foræret datter at baysitting en uge per måned indtil sommer.
En dyr fornøjelse for en folkepensionist.
Er der nogen der der kender til den billigste måde at komme frem og tilbage fra Bramming (Jylland) til Rønne med offentlig transport?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 14:45

Tog til Ystad og færge derfra.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 15:09

Nu har jeg ikke undersøgt prisen på Teils forslag, og jeg ved heller ikke hvor i Jylland Bramming ligger,

Men ca 1000 kr. for en retur med fly Århus-Rønne, men hvis du fortæller hvilken lufthavn der er nærmest Bramming, kan det være det kan gøres billigere (men sikkert ikke hurtigere)

http://www.kelkoo.dk/ctl/do/checkFlight?catId=172201&departure=%E5rhus&arrival=R%F8nne&type=Round%2FTrip&departureDate=05%2F01%2F2011&departureTimeOutbounds=&returnDate=12%2F01%2F2011&departureTimeReturn=&nbadults=1&nbchilds=0&nbbabies=0#

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 15:19

Nordsted1 vinder

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-10 15:28

Vi har været med bus fra københavn,, nær hovedbanegården,direkte til havnekajen i ystad. det er fomentlig både nemmere, billigere og hurtigere end tog på den strækning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-10 16:04

Citat
Vi har været med bus fra københavn

Ja, man skal blot op af den udvendige trappe op på broen, så til højre og så gå til venstre ad Tietensgade hvor diverse busser holder.
Hvis man så ikke er kræsen med togtiderne kan der satses på DSB Orange.

Der er noget nærmere til Billund fra Bramming, men det koster en hund mere at flyve derfra.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 16:10

LuffeA, det er da billigere at flyve fra Billund og Rønne retur

http://www.kelkoo.dk/ss-billund-r%C3%B8nne.html

ca. kr 830

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 29-12-10 16:18

Kære kandu'er.

Bramming ligger mellem Esbjerg - Kolding i nærheden af motorvejen.
Nærmeste lufthaven er nok Billund.

Jeg vil kigge på alle svarene i aften.

Hvis i måske har flere forslag er jeg stadig interesseret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 16:21

serpyc.... mit sidste indlæg var fra Billund til Rønne retur, efter LuffeA lige fik placeret Bramminge på landkortet for mig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-10 16:28

Citat
det er da billigere at flyve fra Billund og Rønne retur

Det er jo netop det jeg påpeger i rejsetrådene, at flybiletterne svinger i pris hele tiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 16:35

LuffeA.... oki, så har jeg misforstået dette

Citat
Der er noget nærmere til Billund fra Bramming, men det koster en hund mere at flyve derfra.

ca 1000 fra Ålborg og ca 800 fra Billund.... men priserne kan helt sikkert svinge

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-10 16:36

Gad vide om Cimber Air giver en slags rabat på de sidste rejser, de ligger jo nogenlunde fast

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 16:44

LuffeA... ehm... priserne varierer ikke så meget i det hele taget... kun Easy Jet skejer lidt ud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 17:15

Man kan også holde øje med denne side

http://da.momondo.com/

men det er vist de samme flyselskaber?? At priserne er dyrere er nok fordi det er nogle andre rejsetiddspunkter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-10 18:59

Cimber Air er vist alene på BLL-CPH

Smut ind på deres hjemmeside, her ser man priser der varierer100 %, den billige pris opnår man ved at booke tidligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-10 19:15

Citat
den billige pris opnår man ved at booke tidligt.

Sådan er det da vist altid??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-10 02:06

Citat
Sådan er det da vist altid??

I den grad, jeg mindes endnu hvordan jeg havde fundet en billig afgang en sen aften men udskød til næste dag at sætte mig på pladsen, det kostede mig 500 kr

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 30-12-10 09:32

Nordstedt,
tak for de gode oplysninger.
Tager afsted fra Billund, den billigste og hurtigste måde.
Men med 8 kilo bagage er der ikke plads til gaver for børnebørnene-

Hvordan sender jeg points til dig?

Godt Nytår fra
Bedstemor

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-10 09:35

Selv tak.... du "sender" point ved at trykke på accepter, ud for det svar du kunne bruge

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 30-12-10 09:37

Nu har du sikkert købt julegaverne ... men ellers kunne du jo have købt dem derovre (hvis ikke de stadig er sneet inde)

Også godt nytår til dig.... og hyg dig med børnebørnene,

Godkendelse af svar
Fra : serpyc

Dato : 30-12-10 09:47

Tak for svaret Nordsted1.

Julegaverne har de fået, heldigvis bor de lige ved siden af Rønne hospital.
Heromkring prøvede man at pløje vejene hele tiden, den ene dag var vi nød til at hjælpe en ambulance der sad fast lige uden for huset.
På hjemturen gik hurtigfærgen i stå, på grund af fygesne i turbinerne.
I Ystad holdt en bus da toget ikke kunne kommen igennem sneen.
Toget fra København var aflyst, så hele turen tog 12 timer.

Hurra for hvid sne og global opvarmning

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-12-10 09:54

Ja, men prisen på de de 1000 holder kun i Januar...

Prøv med en søgning i Juni... Så er resultatet et gankske andet..

vh Ben