/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Muligt fradrag ala skurpenge.
Fra : vedikkealt
Vist : 5244 gange
200 point
Dato : 28-12-10 22:29

Mit arbejde består i distribution af varer med en kassebil under 3500 kg.

Jeg møder ind ved arbejdstids begyndelse, og henter bilen, og så er jeg først hjemme igen ved arbejdstids ophør.

Har jeg så ret til fradrag ala skurpenge, når jeg ikke har adgang til toilet eller frokost faciliteter, på lige fod med f.eks., entrepenør arbejdere, der ikke har / får stillet en skurvogn til rådighed.

fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-12-10 22:52

Du kal se liningsloves fradragsmuligheder her

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/ligningslov.html

Du har vist ikke mulighed for andet end transportfradrag - hvis afstaden hjem / job er til dette.

vh ben

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 28-12-10 23:02

Skurpenge (dage uden skur) udbetales af arbejdsgier som kompensation for manglende skurforhold, et forhold mellem dig og arbejdsgiver / tidliger fradragsberettiget (jeg ved ikke om det stadig er skatte frit, der mø være en beløbsgrænse...)

Hvor f.eks transport fradrag er et mellemværende imellem dig og skat.

vh beb

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-02-11 08:21

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Lige det jeg skulle vide

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen fra vedikkealt