/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Job i udlandet?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1966 gange
50 point
Dato : 28-12-10 20:27

Hej.

Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at komme til udlandet og arbejde.
Jeg læste om en mand der var taget til udlandet for at undervise børn engelsk, og der boede han hos en kontaktfamilie. Noget ligende det kunne være meget spændende men jeg har kigget rundt på nettet og jeg har ikke haft det helt store held endnu og har slet ikke fundet noget ud over hans historie.

Jeg har ingen erfaring om at arbejde i udlandet og derfor kender jeg ikke så meget til det. Men jeg vil meget gerne lære lidt mere og komme ud og prøve nogle nye ting og helst i udlandet. Jeg vil gerne lidt væk fra DK og komme ud i verden.

Håber der er nogle der har noget information eller nogle erfaringer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-10 21:29

Det hjælper Adecco med.

http://www.adecco.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-10 21:29
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-12-10 23:37

Der er masser af muligheder, men hvilke forudsætninger har du?

Det kræver jo en eller anden form for baggrund, altså noget som nogen har brug for, er du eksempelvis lærer eller har du undervisningserfaring?

Du skal også regne med, at det kan kræve en vis økonomi at komme i gang, du skal selv bekoste rejse og sandsynligvis også kost og logi.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-10 04:20

Jeg vil ikke undervise. nu tænkte jeg mere på andre jobs. Jeg har været så heldig at finde en hjemmeside hvor der var nogle få forslag om hvad man kunne arbejde med og så bo hos en værts familie og så kan man arbejde mange forskellige steder. Noget i den stil leder jeg efter.

Jeg leder ikke efter noget hvor de kræver store uddannelser og sådan.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-10 04:20

Jeg vil ikke undervise. nu tænkte jeg mere på andre jobs. Jeg har været så heldig at finde en hjemmeside hvor der var nogle få forslag om hvad man kunne arbejde med og så bo hos en værts familie og så kan man arbejde mange forskellige steder. Noget i den stil leder jeg efter.

Jeg leder ikke efter noget hvor de kræver store uddannelser og sådan.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-12-10 16:14

Har du gjort dig tanker om, hvor i verden du kunne tænke dig at arbejde? Det ville gøre det noget nemmere, hvis du fortæller os det. Er det u-lands arbejde, du ønsker? Eller vil du være bartender på et feriested? Eller måske frugtplukker? Eller.....
Giv os lidt mere information om, hvad du tænker på....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 16:23

Kulminer i Kina eller Rusland ?
Ufaglært, har du mistet jordforbindelsen.
Tag på tiggertur i verden, det er samme løn.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-10 17:54

Jeg har ikke den store fremtid i DK jeg har altid drømt om at ville ti udlandet enten på ferie i længere tid eller arbejde der, men ja det kræver penge og planlægning. Derfor starter jeg også tidligt og går stille frem og ser hvad jeg kan finde.

Ja, undskyld jeg glemte helt at skrive steder. ups.
Jeg har kigget på Great Britain London, USA, Australien, New Zealand, Canada, Amerika.
Jeg har ikke de store grænser for hvor det fører mig hen.
Bartender er ikke mig.. Men jeg har da kigget på frugtplukker, men tænker det måske er for hårdt, jeg ved ikke hvordan det fungere men det lyder spændende. Jeg har fundet den her side hvor man så arbejde i Frankrig som frugtplukker. http://www.apcon.nl/docs_uk/frankrijk.html

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-10 18:07

Når jeg skriver jeg ikke har den store fremtid i DK er det fordi jeg aldrig har følt mig til rette her i DK. Jeg kan godt lide udlande og deres specielle traditioner som f.eks thanksgiving og andre. Jeg vil gerne lære nogle andre kulturer at kende og sådan. Når jeg har været på ferie har jeg altid følt mig meget mere tilpas og åben.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 19:38

Jeg får masser af jobtilbud hver dag, her en af dem.

Citat
Consulting company looking for local representation

Target countries: UK, Ireland, Germany, Austria, Denmark, Sweden, Norway, Finland

Main tasks to consist of handling backend logistics of sales of proprietary information products.

Having a positive and reasonably long relations history with local banks is essential (with references).

Contacts: Jerald@resum-europe.com

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 19:39

PS jeg gider ikke at arbejde, nasser på samfundet.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-10 19:45

Det er da en fin side, du har fundet om at blive frugtplukker i Frankrig?
Prøv at forfølge den idé.
Det er svært at finde ud af hvad du kan? Har du specielle kompetencer? Hvis ikke det skal være bartender eller undervisning og du synes at frugtplukker er for hårdt, hvad kan du så lave?
opvasker? rengøring? Velgørenhedsarbejde?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-10 19:45

Jeg har ikke nogle bank erfaringer, mit dårligste fag var altid matematik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 19:49

Citat
Jeg har ikke nogle bank erfaringer, mit dårligste fag var altid matematik.

Det er ligemeget, kør det store skuespil.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-10 20:02

Jeg har ikke rigtigt nogen specielle kompetencer. Jeg har arbejdet med rengøring før så det kan jeg vel også i udlandet. Jeg har arbejdet på hoteller, solcentre, campingpladser som rengøringsassistent.
Jeg ved ikke om frugtplukker er hård, jeg siger jeg synes det lyder hårdt. Opvasker har jeg også været før men hvis jeg tager til udlandet tror jeg gerne jeg vil prøve noget andet end det.

Jeg kender ikke alle ting man kan blive for der er jo flere tusinde ting. Men jeg har også kigget på at blive au-pair. Jeg har fundet en hjemmeside som ser rigtig godt ud hvor de giver rigtig gode oplysninger om at være det og man kan udfylde en ansøgning om at blive au-pair.

Jeg har gerne ville være au-pair før, men det var da jeg var 15 år og det krævede at jeg var ældre, da jeg var 17 år kontaktede jeg en i DK som havde med au-pairs at gøre, men de krav de havde opfyldte jeg ikke. Det viser sig så at hvert firma der har med au-pairs at gøre har forskellige regler om hvad det kræver af en at blive au-pair. Men det vidste jeg ikke før for nogle uger siden. Men nu er jeg snart 20 år og jeg har som sagt fundet denne side: http://www.aupair.se/denindex.htm og de ting man skal have eller kunne for at blive au-pair har jeg. Så det var noget jeg godt kunne finde på, men som sagt jeg tager det stille og roligt. Plus jeg vil gerne kigge på andre muligheder end kun au-pair.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-10 20:06

Jeg vil anbefale. Spanien, England skotland.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 06-01-11 16:53

Tak for svaret pifo.