/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Finde Afdød på kirkegård
Fra : michaelmoeslund
Vist : 1084 gange
100 point
Dato : 22-12-10 19:12

Hej

En ven jeg havde døde sidste lillejuleaften, var selvfølgelig med til begravelsen, men ceromonien sluttede ved kirken, så jeg ved ikke hvor på kirkegården han er begravet

Er der et system over sådan en kirkegård, så jeg kan finde ham og sætte et lys, eller en blomst

Eller skal jeg ringe til kirkekontoret?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-12-10 19:17

Hej med dig.
Ja du spørger bare graveren ...har selv gjort det .
Og han/hun ved med 100 sikkerhed hvor vedkommende ligger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-10 19:53

Du skal rette henvendelse til kirkegårds-kontoret.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-10 20:01

Graveren har, hvis du ser ham, en kirkegårdsbog med gravstederne opført.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-10 20:01

Måske er det ikke helt så enkelt?
Din afdøde ven kan jo være brændt, og ligger måske i en ukendt fælles grav??

På større kirkegårde er der flere gravere, så alternativt, når du har kendt vedkommende,
så kender du sikkert også pårørende, som du kan spørge...

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-10 21:14

Selv i "fællesgraven", der før hed "de ukendtes grav", er der ført optegnelser over hvem der er begravet hvor.
Jeg ved da præcis hvor min mor ligger, selv om hun ønskede at komme i fællesgraven. Der er bare intet privat gravsted og ingen sten.

Men det mest nærliggende er da at spørge dem, der stod for begravelsen. Altså nok familien.
Hvis det ikke er en mulighed, så spørg på kirkekontoret.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-12-10 08:05

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-10 14:39

Tak for accepten af mit svar...
Og glædelig jul..