/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad rimelig leje-husleje?
Fra : nosunshine5
Vist : 1699 gange
30 point
Dato : 18-12-10 22:22

Jeg har indtil nu været heldig at finde lejligheder, til en rigtig bilig husleje.
Og det er jo fint.

Men nu skal jeg så flytte og har fået mulighed for en ca 69 kvm lejlighed/2 værelse, hvor huslejen er 4500 om måneden. Og så forbrug oven i.
Den ligger lige i udkanten, af centrum af Odense.

Så spørgsmålet er om, det er en rimelig leje for en udemærket lejlighed i fin stand?

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 40 point
Dato : 18-12-10 22:37

JEG VED IKKE OM DET ER DYRERE AT BO I ODENSE, END ANDRE STEDER.

MEN ER DET EN PÆN OG VELHOLDT LEJLIGHED, DER ER NYISTANDSAT, LYDER DET
IKKE DYRT.

DET ER 782,- KR PR. M2. PR.ÅR.
DET ER MEGET RIMELIGT, DET TROR JEG IKKE DU KAN FÅ BILLIGERE, SÅ HVIS DU KAN LIDE DEN
OG STEDET HVOR DEN LIGGER, KAN DU JO BESTEMME DIG, HVIS DU HAR LYST.

MVH AG112

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-12-10 22:44

Det er skisme da billigt for sådan en lejlighed...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-12-10 22:47

Det lyder rimeligt.
Men Du kan bo billigere her i Vollsmoses beton
Jeg bor selv i en afdeling hvor der er nogenlunde fredeligt.

Men Vollsmose er et kæmpestort område med skøn natur, så hvis Du vil bosættes i Odense i en årrække er der laaaangt fra betonen og balladen også billige rækkehuse i området, jeg kender dog ikke ventetiden.
http://www.fabbo.dk/WEB/505/fabboweb.nsf/%28opslagunikid%29/BPJN-7HR9VF?opendocument

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 18-12-10 22:55

Hej Luffe
Jeg har fået tilbudt et par lejligheder der. Men da jeg skal skifte bud og det er for langt fra mit job. Så har jeg sagt nej til de tilbud. Men lejen er lavere og det er nogen dejlige lejligheder.
hvilken afdelinger er der ro i?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 18-12-10 23:11

Prisen er okay for 69 kvm
- du kan selvfølgelig bo billigere, som LuffeA skriver, du kan også vælge en mindre bolig, eller at bosætte dig længere væk fra centrum.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-12-10 23:34

I betonblokkene på den østlige side er der aldrig helt roligt, der ligger 3 kvarterer hvoraf Bøgeparken må siges at være en ghetto idet somaliere og arabere er koncentreret der.
Jeg bor i Birkeparken og har nogle afrikanere som naboer, de er fredelige bortset fra deres unger.

Den nordlige ende har kun de rækkehuse som er opdelt i to kvarterer som bliver udlejet af to selskaber, der bor også indvandrere men jeg har ikke hørt om ballade deroppe, der er vel hverken mere eller mindre end i et almindeligt dansk villakvarter.

PT er jeg på kontanthjælp, får jeg et fast arbejde i området vil jeg strakss prøve at få fat på et af de små rækkehuse så jeg kan få en have hvilket er min drøm.

Fra Vollsmose er der et kvarter på cykel til centrum.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-12-10 00:20

Tak for svaret AG112.
;)

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-12-10 10:12

SELV TAK