/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle 14 starter selv op.............
Fra : Eyvind
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 16-12-10 22:47

Hej.
Jeg har filmprogrammet Pinnacle 14, som passer mig udemærket til at klippe film sammen.
Mit Canon camera til stillbilleder bruges også til at optage små film i .avi

Men når jeg bare sætter memorykortet ind i computeren starter Pinnacle selv programmet op, selvom jeg bare kigger på stillbillederne.

Jeg kan ikke lige se hvor der skal "skrues" for at fjerne denne automatiske funktion.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-10 22:50

Højreklik på kortet i Stifinder og vælg Egenskaber, Automatisk afspilning, det må kunne stilles der!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:04

Det har jeg lige prøvet (endnu en gang) .......................men kan ikke finde det der skal stilles.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:07

Den gør det også når filerne ligger i mappe på harddisken.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-12-10 23:08

Højreklik på filen-erne
egenskaber - åben med, du har måske sat den forkert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:15

Nu tror jeg det lykkedes...................her > videofiler > foretag intet
http://billedeupload.dk/photo/2010-12/c5aa71d5/autoafspil.jpg.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:16

Højreklik på filen-erne
egenskaber - åben med, du har måske sat den forkert

den stod til windows billede fremviser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:17

Ps. Velkommen til Kandu nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-12-10 23:23

Er der muligheder for at vælge tilhørs forhold i dit video program?
måske det er der, den er gal
Er den lige begyndt eller har altid gjort det
ellers prøv at rydde op på din pc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-10 23:24

Citat
Ps. Velkommen til Kandu nomore.

igen igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:27

Foreløbig tak Klaudi, men jeg prøver lige systemet i morgen og ser om det holder vand.

Ps. Jeg glemte at det er sendt fra Vista på en 2-3 hundrede meter hacket trådløs forbindelese her syd på i regnvejr på Madeira.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-10 23:32

Er den lige begyndt eller har altid gjort det > det mener jeg ikke den har gjort altid
ellers prøv at rydde op på din pc > gisp, det må vente til jeg lægger en frisk Vista ind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 00:13

Eyvind -> Du har vel tjekket dine fil-associasioner i stifinder?

Du ved; Funktioner -> Mappeindstillinger... -> fanen; Filtyper ...osv.

Det er jo dér man bestemmer; hvilke filtyper der skal tilknyttes hvilke programmer og hvilke handlinger der skal udføres med disse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-10 12:32

Citat
Eyvind -> Du har vel tjekket dine fil-associasioner i stifinder?

Det er jo den indstilling jeg ikke kan finde her i Vista

Jeg har nok under installation af pinnacle overset hvad den ville tage kontrol over.

Og det er først nu hvor film og billeder ligger i samme mappe, at jeg observerer det - ellers hiver jeg dem over i hver sin mappe og kører dem med Vista's filmfremviser eller trækker dem over i pinnacle og klipper i dem der.
Jeg har endda købt og betalt for den pinnacle (og hvad kan man så lære af det )

Men det er som om at det kan styres nu.

Jeg har nemlig rodet med alt det i har snakket om - så i må dele de herlige point.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-10 12:37

Tak for svaret Klaudi.
Værsgo, her er dejlige 110 opint, men æren må du dele med de andre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-10 12:46

Velbekomme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-10 19:29

Her er så en lettere Pinnaclebruger.....................det ser nemlig ud til at pinnacle bare undersøger hvad der er i den åbne mappe og lukker så af igen. Men det observerede jeg ikke da jeg straks lukkede den af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-10 10:14

Tålmodighed er en dyd Eyvind
</MOLOKYLE>