/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fjerne Outlook Express komprimering
Fra : steenfibiger
Vist : 1970 gange
300 point
Dato : 06-12-10 15:39

Jeg bruger Outlook og ikke Outlook Express, Men hver gang jeg åbner Outlook får jeg følgende besked fra Outlook Express: Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads. Dette kan tage flere minutter. Valgmulighederne er OK og Annuler.
Hvordan kan jeg ændre opsætningen så denne besked ikke viser sig hver gang jeg åbner Outlook?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-12-10 15:42

Er der ikke et flueben et eller andet sted, når du får denne besked? hvis der er, så fjern fluebenet og tryk på Ok

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 15:44

Når du får valgmuligheden vælg OK, kommer det så igen?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-12-10 15:45

Har du forsøgt, at sige OK til spørgsmålet. Du har formodentligt alt for mange mail's i Outlook.

Jeg kan se i et andet spørgsmål du har stillet:
Citat
Jeg har mange tusinde mails i Outlook. Hvordan kan jeg sikkerhedskopiere dem over på en ekstern harddisk?

Det vil normalt være en god ide, at sørge for oprydning i dine mail's!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 15:45

Du kan prøve at sætte Outlook som standard prg Angiv programadgang og -standarder
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Change-default-programs-using-Set-Program-Access-and-Computer-Defaults

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-12-10 16:06

Er der ikke et flueben et eller andet sted, når du får denne besked? hvis der er, så fjern fluebenet og tryk på Ok

Clou

Der er ikke noget flueben!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-12-10 16:07

Når du får valgmuligheden vælg OK, kommer det så igen?

Jeg tør ikke svare OK

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-12-10 16:08

Har du forsøgt, at sige OK til spørgsmålet. Du har formodentligt alt for mange mail's i Outlook.

Jeg har fået kopieret alle mine gamle mails over på en ekstern harddisk

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-12-10 16:10

Du kan prøve at sætte Outlook som standard prg Angiv programadgang og -standarder
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Change-default-programs-using-Set-Program-Access-and-Computer-Defaults

Outlook er standardprogram. Jeg bruger slet ikke Outlook Express.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-12-10 16:10

Tak for alle jeres forsøg på at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 16:11

Det lyder ski' da mystisk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-12-10 16:13

steenfibiger - tror du ikke, at du burde rydde op i dine mail's.

Prøv at trykke OK - det burde hjælpe. - Det er som angivet kun en komprimering.
Du har formodentlig snart fyldt hele din HD op med Mails.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-10 16:16

Citat
Jeg tør ikke svare OK

Gør du bare det - jeg tager ansvaret

Hermed er dit problem løst

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 16:36

Du kan udsætte beskeden ved at gå i regeditor og ændre Compact Check Count værdien

Åbn Regedit (Start>Kør, skriv regedit) og find frem til denne nøgle
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}
\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
"Compact Check Count"

Dette hedder måske noget andet hos dig
{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}

I vinduet til højre finder du Compact Check Count dobbeltklikker på den
og vælger Decimal i Talsystemer, ændre Værdidata til 1, klik OK
Luk Regeditor igen

Men besked kommer igen når den har talt til 100 check

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 06-12-10 16:49

Som klaudi skriver men ændre tal værdien til nul (0)

Hilsen

MB

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-12-10 17:00

Åbn Regedit (Start>Kør, skriv regedit) og find frem til denne nøgle
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}
\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
"Compact Check Count"

Dette hedder måske noget andet hos dig
{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}

HKEY_CURRENT_USER\Identities kan jeg finde, men intet af det efterfølgende!
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-12-10 21:11

Det virker lidt underligt at Outlook Express tilbyder at komprimere dine mails når du bruger Outlook, Outlooks mail fil ligger et andet sted en Outlook Express' så den vil aldrig "se" den mail fil?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-12-10 12:28

Du har formodentlig snart fyldt hele din HD op med Mails.

Jeg har masser af plads på min HD!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-12-10 12:30

Hvorfor kan man ikke fjerne denne besked ved en let indstilling. Hvorfor er det så kompliceret at fjerne denne besked?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-10 13:20

Citat
Hvorfor er det så kompliceret at fjerne denne besked?

Fordi opfinderne af Windows har fundet den VIGTIG

Bare klik OK - så er den væk...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-12-10 17:59

Citat
Du har formodentlig snart fyldt hele din HD op med Mails.
Jeg har masser af plads på min HD!

Nej det har jeg ikke, jeg har en exchange server, så jeg har massere af plads.

Men jeg tror ikke du forstår have jeg skriver.

Outlook Express har mail-filerne der ligger i en mappe, (som vi i mit eks. kalder OE), som hedder OE og Outlook har mail-filerne liggende i en mappe der hedder outlook. Outlook Express vil aldrig komme i forbindelse med Outlooks mail-filer og derfor BURDE Outlook Express ikke komme med den besked.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 10:22

Jeg forstår stadig ikke hvad jeg skal gøre for at fjerne den gentagne besked. Jeg tør ikke trykke på OK, og jeg kan heller ikke finde Outlook Express i kontrolpanelet for at slette Outlook Express fuldstændigt fra min PC.
Tak for de mange svar, men jeg håber stadig på at få et svar der kan fjerne beskeden eller afinstallere Outlook Express.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 10:32

Du kan ikke fjerne OE det er en del af systemet, hvad er det egentlig for et windows du har,
gætter på XP nu det er OE der driller?

Beskeden forsvinder ikke før du har trykket OK

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 10:40

Jeg har XP professional version 3

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 11:32

Prøv at gå i Kontrolpanel, vælg Tilføj eller fjern programmer,
i vinduet der åbner vælger du Tilføj/fjern Windowskomponenter i kolonnen til venstre,
i vinduet der åbner nu finder du Outlook Express og fjerner markeringen ved det,
klik Næste, det skulle fjerne adgangen til OE

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 12:26

"Tilføj/fjern Windowskomponenter i kolonnen til venstre,"

Nej, desværre! Der er kun Windows Update!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 13:04

Prøv at gå i Kontrolpanel, vælg Tilføj eller fjern programmer,
i vinduet der åbner vælger du Tilføj/fjern Windowskomponenter i kolonnen til venstre,
i vinduet der åbner nu finder du Outlook Express og fjerner markeringen ved det,
klik Næste, det skulle fjerne adgangen til OE

http://peecee.dk/upload/view/278651

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 13:43

Tak Klaudi, men du referer vist til Windows 7. Jeg har XP.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 13:48

Det er Windows XP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 14:47

Her er en tweak som nulstiller Compact Check Count, der er nr. 367 på siden, prøv den...
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 15:39

Nu fandt jeg "Tilføj/fjern Windowskomponenter i kolonnen til venstre," i XP, men den var der ikke første gang jeg forsøgte.

Men OE er allerede fjernet (0 MB). Hvis jeg markerer den og klikker på installerer/fjern vil jeg blot installere den igen!
Tak for dine mange forsøg på at hjælpe.

Jeg er lidt usikker på Kellys-Korner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 15:46

opgir'

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 08-12-10 16:46

Tryk dog på OK - så er problemet løst...

Hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 19:33

Jeg vil ikke risikere at komprimere mine mails, og jeg forstår slet ikke at jeg får en melding fra OE, når jeg kan se at OE er fjernet fra XP.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-12-10 19:58

Der sker jo ikke noget ved at komprimere mails. De bliver ikke umulige og få fat i eller slettet, det der sker er at de bliver pakket sammen så de fylder mindre og de vil tage et par sekunder at åbne dem OG så er det kun de mails du aldrig, næsten aldrig og sjælent åbner.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-01-11 13:06

Tak for svaret refi. Nu har jeg trykket på OK inden jeg åbnede Outlook!