/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
udgående post
Fra : m13ark
Vist : 1384 gange
200 point
Dato : 13-11-10 07:24

jeg kan ikke sende post, men godt modtage. Jeg har outlook smtp.dk.
Jeg kan næsten aldrig komme igennem på telefon til min udbyder TDC, så måske er der en her der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-11-10 07:33

Prøv me asmtp istedet for smtp

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 13-11-10 08:06

Under indstillinger i SMTP fællesarkiv skal du skrive en adresse som du får hos TDC.
Det er der i min gode gamle MAC som også kører med outlook express.
Du kan ikke afleverer din post, hvis maskinen ikke kender adressen.

Med venlig hilsen
HUGO BØRGE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-11-10 08:49

Ser sådanne ud på min fra TDC
På fanen servere...
Indgående (POP3): pop3.mail.dk
Udgående (SMTP): asmtp.mail.dk
Hak i "Min server kræver godkendelse"

Fanen Avanceret
Server port nummer...
Udgående (SMTP): 587
Indgående (POP3): 110

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 13-11-10 10:00

Hej.
Jeg havde samme problem i går.
Jeg kontaktede TDC, efter laaang ventetid fik jeg fat i en medarbejder.
Han gav mig en adresse jeg kunne gå ind på og reparere mailopsætningen. Hans forklaring var at TDC havde ændret noget adresse eller lignende.
Det er da utroligt at de ikke sender en mail når det sker, typisk TDC.
Jeg mener siden hed tdcmailsupport eller noget lignende.

Jes

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-11-10 20:05

på denne side er der en step by step forklaring
http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370

Men klaudi har allerede kommet med de rigtige indstillinger.
Det er en af de gode ting ved tdc, sådan har indstillingerne set ud i de sidste 10 år.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-10 19:59

Er det noget der kan bruges eller hva', dejligt med lidt respons

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-11-10 08:07

virker stadig ikke Kontakter tdc i dag. Skal nok vende tilbage når det virker....skidtet...

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 19-11-10 23:46

jeg har nu været i kontakt med TDC telefonisk, Ingen kunne give noget svar,men anbefalede mig at gå til en TDC butik. Det prøvede jeg så.....stadig uden held. Jeg har ændret fra smtp til asmtp, og fra port 25 til 587, så nu virker hverken ind eller udgående. Nu kræver den en kode, som jeg ikke kender,,,,,,,,,hvad fanden stiller man så op????????????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-10 09:21

TDC Mailsupport er et program, der hjælper dig med at opsætte dit mailprogram
(virker til Outlook Express, Windows Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook og Windows Live Mail)
reparere din mailopsætning, hvis den er gået i stykker fjerne mailkonti, som ikke er fra TDC*
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

eller

Oplysninger du skal indtaste

Indgående server/
POP-server/POP3-server pop3.mail.dk
Udgående server/
SMTP-server asmtp.mail.dk
Port 25 udskiftes med port 587

Kontonavn/Login name/
Username Den e-mail-adresse du har oprettet sammen med dit abonnement. Se dc.dk/registrering.
Adgangskode/Password Er som regel den adgangskode, du selv angav under onlineregistreringen af dit internetabonnement. Du kan dog senere have angivet en særlig adgangskode til din mailboks via webmail.

Godkendelse på serveren til udgående post
For at hindre misbrug af din mailkonto til spredning af spam og computervirusser, skal der aktiveres godkendelse på serveren til udgående post. Godkendelsen sker via samme brugernavn og password som til den indgående postserver (se ovenfor).

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-11-10 16:35

Citat
og fra port 25 til 587, så nu virker hverken ind eller udgående. Nu kræver den en kode, som jeg ikke kender

to ting:
1. port 25 & port 587 er begge udgående, har intet med hentning af post at gøre
2. Koden er din normale kode til email, den må du da kende

jeg kunne godt tænke mig at du lavede en test for at se om dit problem er at der slet ikke er hul igennem til smtp serveren. Det er ikke normalt at tdc giver op med mindre det er ting der ikke vedrører dem, f.eks en firewall der driller eller andre ting

klik start --> kør --> skriv cmd og tryk enter --> skriv telnet asmtp.mail.dk 587 og tryk enter. Du skulle nu gerne blive mødt af en velkomst "220 Welcome to asmtp.mail.dk!"

Hvis du har mod på det kunne jeg godt tage et kig på din computer via fjernsupport.
Enten med Teamviewer eller med ZoHo Assist

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 01-12-10 06:57

hej exterminater. nu er jeg tilbage. Nu virker indgående,,,,,,,,,,,,,,,,,,stadig ikke udgående.
Du siger start-->kør--> hvor er de lige jeg skriver det? ja,,,, du har ret,,,,,jeg er novice på dette område
jeg har simpelthen ikke tid til at vente på support fra TDC jeg opgiver efter ventetone i 15 min

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-10 09:25

Det gør du i... nåe nej det var jo ik' mig du spurgte

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-12-10 13:59

Citat
vente på support fra TDC jeg opgiver efter ventetone i 15 min

Jeg har ALDRIG oplevet at vente så lang tid hos tdc
Citat
Det gør du i... nåe nej det var jo ik' mig du spurgte

Klaudi din drillepind jeg havde jo overset at det var en mac så glem lige hvad jeg skrev om start --> kør
Istedet finder du terminal her: http://www.wikihow.com/Use-Telnet-on-Mac-OS-X
og så skriver du telnet asmtp.mail.dk 587 og trykker enter

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-12-10 14:07

Hvis du har mod på fjernsupport så vil jeg gerne tage et kig på problemet

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 05-12-10 08:01

når jeg trykker på dit link til wikihow, er det ikke indlysende, hvor jeg skal skrive telnet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-10 09:36

Du skal jo for h... ikke skrive det på den side, du kan læse om hvordan du starter Terminalen

1. Open up the "Terminal" application found in the Utilities folder under Applications. This is similar to the command prompt found on Windows, although it's a bit different because OS X is based on UNIX, not MS-DOS, so the commands are a bit different.

2. Type in
telnet hostname portnumber, her taster du telnet asmtp.mail.dk 587 og trykker Enter

or
telnet ip portnumber

3. The default port number is 23 for the telnet.3To exit the connection, hold type CTRL+] and then type 'quit' and press 'enter'

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 07-12-10 15:37

hi Klaudi...............nu er det altså sådan, at jeg er ikke speciel god til det her, men du går lige som ud fra, at jeg har en phd i problemløsninger af disse hersens problemer. DET HAR JEG IKKE, og jeg fatter faktisk ikke en hylende fis af, hvad du skriver, SORRY.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-10 20:43

Sorry, så er det jo lidt svært

Du skal åbne "Terminal" programmet som du kan finde i mappen Værktøj, under Programmer,
her taster du telnet asmtp.mail.dk 587 og trykker Enter,
nu skulle der gerne dukke en besked op med 220 Welcome to asmtp.mail.dk!

Som EXTERMINATOR skriver længere oppe i tråden

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 08-12-10 07:12

nu er jeg nået til 220 Welcome to asmtp.mail.dk så sker der ikke mere efter et stykke tid står der at nogen har lukket den og så ikke mere. ked af det, men jeg er ikke lige frem den nemmeste at guide,,,,,,,,,,,,,,,,tak for din tålmodighed

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-12-10 20:37

Citat
nu er jeg nået til 220 Welcome to asmtp.mail.dk så sker der ikke mere

Det var lige præcis hvad der skulle ske.
Vi har nu sikkerhed for at der er kontakt til serveren.

Så derfor er det nødt til at være en opsætningsfejl i outlook (hvilken version bruger du?)

Jeg er lidt på den, jeg kan ikke lige finde skærmbilleder af outlook 2008 eller outlook 2011 der passer med dine indstillinger

På billede 4 her: http://mac2.microsoft.com/help/office/14/en-us/outlook/item/80a89303-9b46-4c04-a9f7-b3f88ac3106c
skal der IKKE være hak i "Brug SSL" og udgående server skal være asmtp.mail.dk
Brugernavn er normalt dit kundenummer 120xxxxxxxxx eller også din mailadresse

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 09-12-10 21:05

alt er som du beskriver, men der er bare ikke hul igennem. Lortet virker stadig ikke. Tak for din tålmodighed.
Måske skulle man anskaffe sig en kugleramme.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 11-12-10 18:37

faktisk har jeg villedt dig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det er ikke outlook men mail. hvis du gider hvad så?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-10 18:50
Godkendelse af svar
Fra : m13ark

Dato : 19-12-10 14:25

Tak for svaret Klaudi. Du har gjort et godt forsøg, og det skal du ha tak for. Det virker stadig ikke, men nu slutter jeg her og forsøger med et besøg hos MAC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-10 16:42

Velbekomme