/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
2 trådløse routere samtidigt
Fra : Markmuss
Vist : 837 gange
45 point
Dato : 09-11-10 21:52

Hej derude

Jeg har en velfungerende trådløs router (D-link) og udbyderen er vores antenneafdeling.Samtidig har min kone via sit arbejde også en ADSL forbindelse fra Telenor med kabelforbindelse til PC. Jeg påtænker at tilslutte endnu en trådløs router til min kones modem. Spørgsmålet går på om jeg vil få problemer hvis jeg har to trådløse routere side om side - selvom jeg vil bruge forskellige kanaler.
Giver MAX point (dem jeg har)
Jan

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 45 point
Dato : 10-11-10 00:18

Nej, det giver ikke problemer såfremt der er plads nok (ledige kanaler)

Du skal lige huske på et par ting:
1. er der andre trådløse netværk i nærheden
2. et trådløst netværk fylder mere end en kanal

tag et kig på denne her http://en.wikipedia.org/wiki/File:2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11b,g_WLAN%29.svg

eller denne her http://www.geekzone.co.nz/inquisitor/2996 (som jeg ikke lige kunne finde sidst jeg skulle bruge den)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-11-10 12:27

Du skal dog bare vælge nogen kanaler der ikke overlapper hinanden, jeg ville bruge kanal 3 på den ene og 9 på den anden.

Godkendelse af svar
Fra : Markmuss

Dato : 12-11-10 19:23

Tak for svaret EXTERMINATOR. Jeg Prøver .Hilsen Jan