/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero 9 brænderprogram
Fra : Eyvind
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 05-11-10 14:49

Jeg har bakset en del med at få en Sony Digital 8 ind via USB porten, på en win 7 comp.
Sony vil have 2-300 kroner for en original CD så jeg kan sende serienummeret ind og downloade et program der kan køre på win 7. Og så er det ikke sikkert at det virker.

Jeg har så ved et tilfælde opdaget at et NERO 7, kan snakke sammen med Sony og hente filmen. Det var buntet til en Lite-on brænder. Og filmdelen er kun på prøve.
Jeg kan selvfølgelig betale og opgradere den NERO 7, men måske hellere købe en nyere.

Så kommer mit spørgsmål - kan det nyere NERO 9 også selv finde ud af snakke med Sony Digital 8

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 17:34

Har du ikke en driver til det video 8 kamera der virker til XP. Så kan du nemlig installere i Kompatibelt tilstand.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 17:35

Eller mener du at Video 8 ikke kan afspilles på windows

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 17:43

Eller kig lige her

http://www.jakeludington.com/dv_hacks/20051210_capture_video_from_sony_digital8_camcorder.html

er sgu ikke helt klar over om det er gratis

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-10 17:50

Digital 8 kan da sende et almindelig gammeldags digitalvideosignal via firewire.

Det kan alle videoredigeringsprogrammer tage mod . Så du er hverken bunden til sony eller Nero.

Min egen favorit er Cyberlinks power director , men der er flere muligheder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 17:56

Kan heller ikke forstå at det ikke skulle bruges som det er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-10 18:49

Citat
Har du ikke en driver til det video 8 kamera der virker til XP. Så kan du nemlig installere i Kompatibelt tilstand.
Jo det har jeg, men den vil ikke forbinde til Pinnacle.
I Vista og XP virker den driver ikke som jeg har fundet på Sony siden.
Men som sagt virker den brænder medfølgende Nero 7, så der kan optages på harddisken, og bagefter behandles i Pinnacle 14 ....................lille omvej medn det virker.

De to programmer som i nævner er købeprogrammer (det må det også godt være), men det er jo lidt dumt at købe et program hvis det ikke virker.

Men det kunne jo være at jeg skulle prøve at skaffe et firewire kabel, og lade det få en chance.
Det ser ud til bare at være et USB kabel der er trykket lidt på midten.

Ps. Det er slet ikke mit camera, men et jeg bare skal få til at fungere sammen med den fine nye computer med win 7.

Men han skal have et brænderprogram lagt ind alligevel, og hvis det så kunne håndtere optagelse fra det videocamera ville det være godt.

I øvrigt virker Sony og Pinnacle godt sammen i XP miljø.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-11-10 20:22

Firewire er klart bedre end usb
En anden ting, jeg plejer at bruge live Moviemaker, når den skal importere bruger den altid live photo Gallery til at importere med. Det kører nemt og problemløst på alle de maskiner jeg har prøvet det på.
Det er hovedsageligt sony og samsung kameraer jeg løber ind i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-10 21:44

EXTERMINATOR > Tak jeg henter den og prøver.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-10 02:59

Du skal bruge et firewire kabel og en computer med firewirwindgang. Det er der ikke alle de nye bærbare som har.

Firewire og usb er i princippet ret ens, og de nyeste usb er næsten lige så hurtige. Men de er ikke identiske og du kan ikke bruge et usb kabel i stedet for firewire.

Hvis du bruger en analog udgang fra kameraet skal computeren kunne digitalisere videobilledet.
Det kræver særligt udstyr, og alverdens software vil ikke gøre det alene.
Pinnacle har været solgt sammen med sådant digitaliseringsudstyr. Det er måske det du bruger sammen med nero.
Løsningen med firewire og uden pinnacle skrammel er meget bedre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-10 08:56

EXTERMINATOR > virkede ikke

Transor > jeg vil prøve med et firewire kabel, for det er der på Sony og den bærbare.

Måske jeg skulle finde et bedre program end Pinnacle til at klippe og klistre og lidt tekst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-10 16:38

Status !
Jeg har købt et firewire kabel > virkede ikke til Pinnacle
Hentet en krakeleret CD til Sony
Hentet en opdatering hos Sony
Installeret og afprøvet med firewire ................................. virker juhuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Programmet PMB kan styre camera frem og tilbage og optagelse.
Tak Transor, for ideen med firewire

Ps. Jeg lader den lige stå lidt hvis nogen vil se resultatet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-11-10 16:49

godt du fik det til at virke Eyvind.
God weekend.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-10 19:14

Tak for svaret transor. Det blev firewire og Sony program og pinnacle og lidt held, som klarede det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-10 10:51

Ny status !!!!!
Hmm - det viste sig, at det Sony camera kørte fint på min Zepto med firewire (i.link).
Men at den bærbare MSI slet ikke havde nogen firewirestik.

Så nu skal der ledes efter en brugbar USB driver et sted, for i XP miljø kan den godt køre på USB.
Det var bare lige det.