/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Har min PC 3G modem?
Fra : Lincoln1242
Vist : 1325 gange
50 point
Dato : 03-11-10 23:21

Jeg overvejer at skifte mit TDC abonnement ud med Oister mobilt bredbånd. I den forbindelse skal jeg finde ud af om min PC har indbygget 3G modem eller om jeg er nødt til at bruge en USB dongle.

Men hvordan finder jeg ud af det? Har prøvet at kigge lidt Kontrolpanelet, men kan ikke finde noget...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-10 00:03

du kigger bare i brugsanvisning og specifikationer som fulgte med din komputer. Hvis den virlkelig er en ægte pc har den ikke noget.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-10 06:52

Det er meget få maskiner der har det indbygget, og du ville sandsynligvis ret tydeligt være blevet gjort klar over det ved køb.
Kig grundgit på den, og hvis ikke der kan sættes simkort i nogen steder, så har den jo i hvert fald ikke 3G modem

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-11-10 08:55

Hvis du fortæller os hvilken model du har så har vi letter ved at google det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-10 16:58

Men følger der ikke en USB gongle med Oyster

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-10 21:31

I Enhedshåndtering kan du se om der er en modem og hvis der er en så kan du også se hvilken modem der er, du kan ikke finde noget om modem i Kontrolpanel - og dog klik på Netværks forbindelser og se om der måske vises en modem der

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 05-11-10 23:08

Tak for svaret Kortoververden.

Ingen indgang til sim-kort

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-10 23:17

Citat
Det er meget få maskiner der har det indbygget, og du ville sandsynligvis ret tydeligt være blevet gjort klar over det ved køb.
Kig grundgit på den, og hvis ikke der kan sættes simkort i nogen steder, så har den jo i hvert fald ikke 3G modem

Arg det passer nu ikke, de fleste af de nye bærbar har indbygget mobilt bredbåndsmodem og muligheden for at sætte SIM-kort i. Fx har alle dell's nye bærbar den mulighed, dog skal man vælge det til nogen modeller, men de fleste har det. Min Latitude E4200 har det fx. Min svogers lille HP har det min svigermors lille LG har det. Så det passer ikke helt.
De fleste har adgang til SIM-kort læseren fra batteri hullet.