/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
2 gange java ?
Fra : nyfigen
Vist : 1037 gange
300 point
Dato : 28-10-10 23:11

Jeg kører med Win 7. Ved Kontrolpanelet kan jeg se to JRE installeringer:

Java(TM) 6 Update 18 (64 bit) 19-02-2010
Java(TM) 6 Update 22 25-06-2010

Update 22 bruges tilsyneladende i IE8 (32 bit - så vidt jeg ved).
Update 18 bruges når jeg kalder java fra kommandopromten (">java -version" svarer version 18).

Jeg har nogle .class filer fra min gamle 32-bit PC, men jeg får fejlmeddelelser når jeg prøver at køre dem fra kommandopromten med kommandoen >java fil.class. Jeg har også nogle gamle appletter og de vises fint i IE8.

Kan man ikke nøjes med én java installation?
Jeg har lyst til at slette de to javainstallationer og downloade og installere SDK fra Sun. Vil det hele (IE8 og kommandopromt) virke hvis jeg gør det?

Venlig hilsen
nyfigen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-10 23:57

den gamle er overflødig.
Det er lidt en fejl der gør at den er der, før i tiden "opdaterede" java, dvs. at den bare installerede en ny version uden at fjerne den gamle.
Fra og med version 20 virker opdatering som det skal, den fjerner den gamle og installerer en ny

Normalt er det nok at fjerne de gamle, så klarer den selv rsten men hvis du oplever et problem så prøv at geninstallere den nye

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 00:18

Jeg fik det samme problem, jeg har også 2 versioner, hvis jeg logger ind med 64 bit så brugte den den ene Java og hvis jeg logger ind med 32 bit så blev den anden Java brugt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-10-10 00:37

@ granner01: Løsningen er den samme, fjern de gamle versioner, behold version 22
Har du ikke version 22 så fjern dem alle og gå herind: http://java.com
Har du version 22 men oplever problemer, så gå også ind på ovenstående link.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 30-10-10 07:59

Det er endog en MEGET god idé, at fjerne den gamle version. Der kan i JAVA nemlig skrives versionspecifikke app's, hvorfor evt. skadelig kode kan rettes mod den usikre (='gamle') version, selvom man har installeret den 'nyeste'.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 30-10-10 19:30

Tak for svaret molokyle.