/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Metro vandvarmer drypper
Fra : janjuul
Vist : 3564 gange
50 point
Dato : 21-10-10 15:40

Hej
Har kikket lidt rundt om nogle havde haft samme problem. men uden held.

Min gamle vandvarmer begyndte at dryppe fra bunden( ikke rørerne) tænkte den var tæret, da den ikke var helt ny. købte en ny metro 30 liters med ned af gående rør, brugte det gamle sikkerheds-agr. det har virket hele sommeren, men ny kommer der ikke vand ud af overtryksrøret, men istedet fra bunden i fronten af vandvarmeren.

kan man tjekke sikkerhedsventilen på nogen måde?
Og er Metrovandvarmeren blevet utæt?

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-10 16:03

Citat
kan man tjekke sikkerhedsventilen på nogen måde?

Ja tryk på den

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-10-10 16:04

Man kan altid tjekke sikkerhedsventilen ved at løfte på den på den ene elle anden måde. Så skal der naturligvis komme vand ud. Det kan være du skal skrue på en skrue eller lign.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 21-10-10 16:14

der er en vippe ventil i toppen, og en skrueventil med sort håndtag i siden.
Kan man ikke indsætte et billede?

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 15-11-10 20:31

Beholderen er defekt...........

Der skal IKKE komme vand ud, lige meget om sikkerheds/ventil/akk. virker korrekt eller ej.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 16-11-10 17:03

kan den være blevet utæt pga. defekt sikkerhedsventil?