/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Kanarie sidder stille og basker
Fra : Mike87
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 11-10-10 17:10

Hej Gruppe.

Jeg har en stor voliere med kanarier og zabrafinker. Alt tyder på at de alle har det rigtigt godt. Men 2 af kanarierne, det er røde kanarier, og er næsten sikre på at de er hunner, sidder stille på pindene og basker med vingerne. Hvad betyder denne adfærd og hvorfor gør de det? Volieren er lang, så det har masser af flyveplads og er derfor i god kondition.

på forhånd tak.

Mvh
Mike Petersen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-10 18:10

De fryser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-10 18:51

Har de et sted at kunne lægge æg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-10 19:04

De er bange. De tør jo kun sidde på pinden, hvis de stadig lever sammen med høns.

Fra dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=149263

Citat
Hej.

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at holde høns og kanarier i samme voliere? Volieren er 3,5m x 2m og 2,2m høj, og så er der et skur på 2m x 1,5m hvor der er adgang til. Volieren er overdækket og har vindtætte sider på 2 af siderne, og volieretråd på 2 sider. Volieren er sikret med uønskede dyr. Volieren og skuret skal selvfølgelig ombygges lidt, så det er ideelt for kanarierne også.

Voliere er så stor, og samtidig tøm i den øverste del, at jeg tænkte om man ikke kunne have en lille flok kanarier derinde? Hønsene er MEGET fredelige og rolige, spiser af hånden og er vandt til vores 2 hunde.

På forhånd tak.

Mvh Mike Petersen

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-08-10 12:08

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har ikke selv erfaring med at sætte høns og kanarier sammen, men umiddelbart tror jeg ikke det vil give de store problemer. Men hundene skal du nok ikke lukke ind til dem

Accepteret svar
Fra : granner01
Modtaget 30 point
Dato : 06-08-10 13:15

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har set det før med enkelte høns i en voliere og undulater og kanariefugle. Så start med et par fugle og så udbyg det langsomt. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-10 13:48

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg tror ikke det vil fungere.
Høns kan være utroligt agressive over for andre vingede væsener medmindre de er større end dem selv.

Jeg har engang set et eksempel, hvor en bekendt tog en due i pleje, den blev sat ind i hønsevolieren for at katten ikke skulle tage den.
Manden satte duen på en af siddepindene, vendte ryggen til for at gå ud...og inden han nåede at gribe ind, var duen hakket til døde af en flok hysteriske høns

Godkendelse af svar
Fra : Mike87

Dato : 11-10-10 17:07

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-10 18:17

--------------------------------------------------------------------------------

Selv tak.

Så adskille høns og kanarier.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-10 19:05

der manglede

"du må" "hvis det er sådan de lever"

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 11-10-10 20:34

alderdom____

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-10-10 22:32

Citat
er næsten sikre på at de er hunner,

Tyder ellers på at de strækker sig for at jage rivaler væk fra deres territorium. Altså så er det hanner.

eller også er de - hvis det er hunner - blevet skruk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-10-10 22:34

synger de ??