/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede filer i Hotmail kan ej åbnes.
Fra : 1069
Vist : 801 gange
95 point
Dato : 10-10-10 12:35

Min datter bruger Hotmail som mailprogram, men de vedhæftede filer i modtagne mails, kan hverken åbnes eller gemmes. Er der nogen der ved hvorfor og hvad man kan gøre?
Hun bruger Windows Vista.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-10-10 12:51

De vedhæftede filer kan været lavet i Win7, og så kan hun ikke åbne dem fordi windows ikke er frenad kombatibel. Hun skal bede dem som sender filer til hende at de skal gemme i en tidligere udgave af windows.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 13:14

Hotmail har styrket sikkerheden meget i den senere tid, jeg vil gætte på at hvis din datter tilføjer afsender til en hun har tillid til, så lykkes det.
Ellers spørg igen - jeg kan sagtens gemme og åbne vedhæftede filer, men ikke fra afsendere som ikke er på listen over afsendere jeg har tillid til.
læses hotmail i browseren eller er det et program på computeren?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 13:20

Windows Live Hotmail understøtter ikke alle filtyper. Hvis du sender en vedhæftet fil, der ikke understøttes af Windows Live Hotmail
http://help.live.com/Help.aspx?market=da-DK&project=MailFull&querytype=topic&query=WL_Mail_TROU_BlankAttachmt.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 13:21

Citat
De vedhæftede filer kan været lavet i Win7, og så kan hun ikke åbne dem fordi windows ikke er frenad kombatibel.

Den holder ikke i byretten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 13:36

De kan måske åbnes i det gratis office program.
http://da.openoffice.org/

Rul lidt ned og klik på Windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 13:41

Citat
de vedhæftede filer i modtagne mails, kan hverken åbnes eller gemmes.
lad os høre fra spørgeren hvilken filformat der er tale om før vi kommer med flere forslag
hvad hedder filen? Det der står efter . hvis det er et billede så kan det hedde for eksempel: DCH102.jpeg det er de bogstaver som står efter punktum vi er interesserede i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 20:19

Det hjælper altså ikke kun at forhøje point, du må komme med nogle oplysninger vi bad om før vi kan komme videre

Kommentar
Fra : 1069

Dato : 10-10-10 20:20

Det er docx-filer fra MS Word samt pdf-filer vi har prøvet med og disse kan som sagt hverken åbnes eller gemmes.
Supplerende oplysning: Skulle downloade en printerdriver, så min datter kunne printe nogle dokumenter ud på min printer. Jeg valgte at gemme printerdriveren på hendes skrivebord, men efter driveren var hentet ned, så var den IKKE at finde på skrivebordet?? Mystisk, syntes jeg! Er det mon nogle indstillinger i Windows Vista der forhindrer dette? Tænker på om der måske er en sammenhæng her til mit oprindelige spørgsmål.

Tak, på forhånd :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 20:28

Du mangler readeren til word der kan læse de "nye" doc-filer (docx) - det samme gør sig gældende med de pdf-filer der er lavet af en nyere office end den du har....

Så hent

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en

Så er dit problem løst

Lav lige sproget om til danssk inden download

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 20:30

PDF filer er der ingen problemer med, docx kræver at der en office program for at kunne åbne, men de skulle kunne gemmes uanset om de kan åbnes eller ej.
Har i undersøgt om datteren har tiføjet afsenderen som en hun har tillid til? Jeg tror det er der den hænger lige nu.
Det lyder usandsynlig at printer driver skulle have noget med det nuværende problem at gøre.
Og forresten: Læses mail i browseren (Internet Explorer)?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 11-10-10 10:40

Citat
men efter driveren var hentet ned, så var den IKKE at finde på skrivebordet?? Mystisk, syntes jeg! Er det mon nogle indstillinger i Windows Vista der forhindrer dette?

prøv lige at se ? hvor du gemmer den = STIFINDER
ikke den man normalt bruger, ved hurtig gem = SKRIVEBORD
men gå hele vejen gennem C: dokuments og settings og ned til skrivebord

ellers kan du se dine seneste filer af denne vej
C:\Documents and Settings\Administrator\Recent
klik dem ned til DETALJER (øverte menulinie) og ret det til / oprettet efter DATO

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 11-10-10 10:41

hvis der er oprettet flere brugere, så kan det også være DET