/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
To computere på HomeTrio
Fra : creamcheese
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 20-09-10 08:07

Skal det være så svært at kople en ekstra computer til HomeTrios box? Der står at inden for 38 meter skulle det være OK, men signalstyrke er meget lav på den nr. 2 computer. Så lav at den ikke kan kom på nettet. Den er godt nok en gammel computer som kører med Windows XL, med en USB trådløs dims...skulle det ikke virke?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-09-10 08:10

Nu er 38 meter jo relativt, det hele kommer an på hvad der er af forhindringer, betonvægge, etageadskillelse med mere

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-10 08:11

Jeg ville overveje om ikke den skulle kobles på med netværkskabel. Med hensyn til signal styrken, så er der meget der påvirker det, etager, vægge og antal af disse og materialet de er lavet af.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 20-09-10 08:51

Der er godt nok 2 murevægge i mellem de to computere, for den ligger i en bygning lige overfor, og begge huse er bygget af mursten, med selvfølgelig Rockwool isolering, og gipsvægge indvendig. Dog er der ikke mere end 20 meter i mellem, og jeg har prøvet med åbne vinduer. Jeg har kraftig overvejet en kabel.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-10 09:23

desuden er 38 meter i trådløst netværk meget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-10 10:23

Vi har også valgt Home Trio, men med kabel, så ved vi at det altid virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-10 14:14

En usb dims er jo mange ting - med den afstand bør det nok være uden forhindringer, eller den hurtige "N"

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 20-09-10 14:41

USB "dimsen" er én som kostede kr. 179,- så nok ikke er en super-duper én. Jeg har hørt at et netkort virker måske bedre end sådan en USB tingest....men nu har jeg bestilt noget kabel, selvom det ikke er udendørs kabel. Man kan da pakke den ind i Gaffatape. TDC sælger ikke udendørs telefonkabler.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 20-09-10 16:21

Hov, nu kigger jeg på pakken, og den USB dims faktisk er en Wireless N Adapter, 150 Mbps. (NWD-27ON hvis det siger noget).

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-10 16:54

Det betyder bare at det er en USB netværkskort der KUN køre på teknologi N. Synes stadig du skal overveje at skifte til kable permanent, 38 meter og alle de vægge betyder signalet er meget svagt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-10 14:17

Du skal lige være opmærksom på, at det trådløse signal, er bedøvende ligeglad om du åbner vinduet, for at signalet skal kunne komme ud.
Signalet går i lige linier, og er der en væg imellem, på den lige vej, så hjælper det ikke meget at åbne døren ved siden af.
Der findes dog få undtagelser, hvor metalflader kan reflektere signalet. Men ellers er det den lige vej. En mur imellem dæmper signalet. Alt efter den vinkel signalet går gennem muren med, har det indvirkning på dæmpningen. Hvis en mur fx. er 50 cm tyk, og signalet skal igennem i en vinkel på 45 grader, så bliver muren pludselig en forhindring på 71 cm i tykkelsen.
Sådan er naturlovene, og dem har vi mennesker endnu ikke kunnet ændre!

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 30-09-10 08:32

Tak for svaret webnoob. Det er nok det da er galt....simpelthen for langt fra og 2 væg imellem.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-09-10 10:09

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.