/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Hvad er et procentdiagram?
Fra : Lassepg
Vist : 7661 gange
100 point
Dato : 19-09-10 15:54

Er i gang med noget matematik hvor jeg skal lave et procentdiagram, men kan ikke lige huske hvordan et procentdiagram ser ud. Håber at der er nogen som vil smide et link til et billede eller lign.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-10 16:11

Vi skal ikke lave dine lektier.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-10 16:21
Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 19-09-10 16:31

Her laver vi ikke lektier.

Det er et diagram der bliver tegnet af procent-tegnet.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-09-10 16:49

Procent betyder hundrededele, 3 % betyder altså 3 hundrededele. Procentdiagram er en firkant med hundrede dele, altså hundrede firkanter i. Tager du 3 af dem har du taget 3 hundrededel eller 3 %.

Godkendelse af svar
Fra : Lassepg

Dato : 19-09-10 16:56

Tak for svaret Klaudi. Og til jer som skriver at I ikke laver lektier, så tag og skrid ud af denne tråd! Det er jo ikke at lave lektier, men at vejlede. Det regner jo ikke diagrammet ud for mig, men fortæller mig bare hvilket diagram jeg skal bruge. Jeg skal selv regne det ud!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-10 16:58

Velbekommen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-10 17:22

Citat
Tak for svaret Klaudi. Og til jer som skriver at I ikke laver lektier, så tag og skrid ud af denne tråd! Det er jo ikke at lave lektier, men at vejlede. Det regner jo ikke diagrammet ud for mig, men fortæller mig bare hvilket diagram jeg skal bruge. Jeg skal selv regne det ud!

Fis du over til arto, snothvalp.