/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
kæmpe græshoppe
Fra : lillelyst
Vist : 635 gange
50 point
Dato : 09-09-10 23:16

Jeg blev noget forbavset da min kone, kort tid efter at vi i går aftes havde sagt godnat til hinanden og slukket lyset, pludselig "slog ud efter mig" og gav et lille skrig
Hun kunne mærke en kæmpe "edderkop" kravle på hendes hånd, så vi fik da tændt lyset igen og blev noget overrasket over at se denne her: http://peecee.dk/upload/view/265498/full.
Vi målte græshoppen til at være ca. 8 cm lang, så vi vil høre jer af om det er en "almindelig størrelse" i Danmark? Hvorfor den valgte soveværelseet som opholdssted kan man jo kunne gisne om

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-09-10 23:23

Den var træt - det var derfor den var gået ind i soveværrelset...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 09-09-10 23:23

Jeg tror det er en løvgræshoppe i har haft fornøjelsen af

http://www.google.dk/images?hl=da&q=l%C3%B8vgr%C3%A6shoppe&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=1FGJTNXUBsaaOK6I7MUO&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CC4QsAQwAw&biw=1571&bih=691

Citat
Hvorfor den valgte soveværelseet som opholdssted kan man jo kunne gisne om

Tja, måske den ville prøve at overdøve din snorken ... eller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-10 23:24

He he Flash77.. du er fadme så kvik

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 10-09-10 00:06

den mangler BARE varme
min KAT gider dem ikke mere +
de bliver vist tiltrukket af lys/ varme/ åbne vinduer + gode mennesker
nå__hyg jer med DET HELE
http://www.gratisimage.dk/image-F51B_4C895BC6.jpg

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 10-09-10 00:10

den findes/ ´sæ fø li´ også som tegnet film

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-09-10 00:53

Ja det er nok som norstad siger en løvgræshoppe.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men her på sydfyn har jeg da set adskillige stykker. Men de var udenfor
Hvorimod en flagremus godt kan finde på at komme ind og hilse på.
Højris

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-09-10 03:26

8 cm et et stort flot eksemplar. Så store har jeg ikke set dem i Danmark før. Men man skal ikke langt sydpå før de er almindelige.
Nu har vi jo haft en meget lang varm periode i år, så den kan jo være kommet flyvende og have klaret sig godt, indtil den nu finder ind til varmere steder.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-09-10 07:14

Den må være gået "græssat" efter Ægypterne har plaget den til at forlade deres land.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 11-09-10 09:42

Tak for jeres kommentarer. Jeg håber ikke det er den eneste vi har her i området. Den var rigtig flot at se på. (Sommersted)
God weekend til jer.