/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Tove Ditlevsen - Skrivestil
Fra : CharlieOfExe
Vist : 8336 gange
250 point
Dato : 09-09-10 09:59

Hej folkens.

Jeg indrømmer gerne at jeg er løbet tør for inspiration, og jeg søger derfor hjælp her.

Jeg har lavet en gennemgang af Tove Ditlevsens liv og værker som en del af min Danskundervisning, men sidder fast på det sidste punkt: Tove Ditlevsens Skrivestil.

Nogen som kan hjælpe?
Leder efter en kort gennemgang af den måde hun skriver på, ting som går igen, og sådan nogle ting.

250 point til den rare sjæl som kan hjælpe mig lidt her.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-09-10 10:41
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-09-10 11:07
Accepteret svar
Fra : NoQia

Modtaget 250 point
Dato : 09-09-10 11:18

Du kan næppe klistre en enkelt label på en forfatterinde som Tove Ditlevsen, som jo både har skrevet lyrik og prosa. Fælles for alt hun har skrevet, er nok at hun tog udgangspunkt i det genkendelige fra hverdagen, satte ord på alment menneskelige følelser, studerede detaljen og forholdte sig til det store i det nære.

Du har sikkert allerede til din opgave fundet litteratur både om og af Tove Ditlevsen på biblioteket, men hvis du ikke har fået fingrene i Litteraturhåndbogen og Dansk Kvindebiografisk leksikon, så er der grund til at gå forbi igen. På biblioteket kan du også få adgang til forfatterweb, som er en samling af forfatterportrætter.
www.litteratursiden.dk kan du bl.a. finde omtaler og analyser af enkelte af Tove Ditlevsens værker og på http://tinyurl.com/32kxvtp (Den Store danske encyklopædi online) finder du også en udmærket artikel om Tove Ditlevsen.
Håber du har fået lidt inspiration :)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-09-10 16:02
Godkendelse af svar
Fra : CharlieOfExe

Dato : 09-09-10 18:36

Tak for svaret NoQia.

Det var lige det jeg ledte efter :)