/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Huslån kontra Løn
Fra : Martinhs
Vist : 820 gange
50 point
Dato : 08-09-10 08:18

Hej med jer.

Jeg står i den dejlige situation at jeg har fået tilbudt nyt job, blot er jeg bare i tvivl om hvor vidt bankerne stiller sig i forbindelse med lån til køb af hus, når jobbet er har en lav grundløn men sagtens kan tjene gode penge hver måned (Provision udbetales hver måned)

Så kort og godt er spørgsmålet: Er bankerne ligeglade med ens grundløn, så længe man viser f.eks de sidste 3 måneders løn seddeler? eller siger de lav grundløn!!! - og ligeglad med provision... så ingen boliglån.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-10 08:29

Som situationen er, er jeg ret sikker på, de kun vil kikke på din grundløn, da provitionen kan svinge,
men der er jo ikke andet for, end at prøve

Spørg mere end en bank

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 08-09-10 08:57

Det kommer jo helt an på DIT forhold til banken samt i hvad jobbet består.....

Grundløn som sådan kan jo være mange ting....

En læges grundløn på et sygehus er MEGET MINDRE end du tror (en driftig arbejdsmand tjener mere)

Men er du f.eks. 20 år og har fået et job med salg af skønhedsprodukter fra USA lægger de nok ikke meget i den "provision"

Så det kommer HELT AN PÅ hvad det drejer sig om (fremtidige indtjeningsmuligheder/stabilitet osv... )

Godkendelse af svar
Fra : Martinhs

Dato : 08-09-10 09:56

Tak for svaret refi.