/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
send en besked i dos
Fra : pcboy
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 07-05-03 14:27

hej jeg læste et tip om at man kan sende en besked fra dos men det virkede
ikke er der nogle der ved hvordan man gør for jeg vil gerne lære det

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-05-03 18:35

hejsa
jeg ved ikke helt om det er net send du tænker på.. men hvis du bruger det skal det hede C:>net send X.X.X.X besked
x.x.x.x er ip adr eller navnet på den maskine du vil sende til

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 08-05-03 09:05

jeg skrev det her
C:\WINDOWS>net send 80.208.187.231 besked hej
og så skrev den det her

Kommandoen SEND er ukendt. Skriv NET HELP ud for kommandoprompten for at få
vist en liste med gyldige kommandoer.
Skriv NET /? ud for kommandoprompten for at få hjælp.

hvad skal jeg gøre???

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-05-03 10:34

Ligger maskinen inden for det samme netværk. eller forsøger du at skrive ud på internettet

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 08-05-03 11:08

ja de er koblet sammen
hilsen pcboy

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-05-03 18:09

Hvilket system har du på computeren...

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 09-05-03 07:36

windows 98

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : v41

Dato : 14-05-03 01:18

hvis du bruger win98 kan du bruge winpopup

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 14-05-03 07:36

Winpopup er ikke så sjovt fordi der kommer beskeden kun frem hvis man har winpopup åbent.
Det er meningen at der skal komme en besked på den andens computer uden at han har noget åbent.

Hilsen pcboy

Kommentar
Fra : LePsycho

Dato : 04-06-03 09:15

Jeg tror kun at det er muligt at bruge winpop eller andre forud installerede programmer som kører, hvis man skal sende beskeder til hinanden på en win98 platform...

LePsycho

www.bscrew.frac.dk

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-06-03 11:27

windows 98 kan ikke modtage "net send" da systemet ikke lytter på efter denne forspørgels.. det virker kun på de maskiner der køre med Nt (fx win nt4/2000/xp).. så hvis du vil sende noget til en win 98 et du nød til at have et program kørene

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 11-06-03 07:37

hvor finder jeg sådan et program???

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-06-03 11:09

jeg kan ikke huske om winpop ligger i win98 default... så skal du bare søge efter programmet

ellers liger det på cdén ... sæt din win98 i drevet og vælg at installere flere windows komponenter og så mener jeg at den ligger under netværk

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 12-06-03 13:45

jamen kan man ikke finde net send og downloade det???

hilsen pcboy

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-03 14:07

Du kan prøve at hente denne her http://users.pandora.be/Grrrippp/

Der findes et helt hav af programmer der kan sende og modtage... Det der er et minus fra winme og ned er at de ikke lytter på netter efter disse net send.. det vil sige at i alle NT systemer har man en service der lytter på nettet..

Det er derfor nøvendig at der køre et program på din computer som kigger efter disse net send.. og det skulle overståene gøre

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 18-06-03 07:46

Tak for svaret buch78.