/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Ondt et vist sted af at cykle på racer
Fra : Megafonen
Vist : 4833 gange
77 point
Dato : 26-08-10 18:34

Jeg elsker spinning og at køre racer cykling i det hele taget. Men jeg får smerter i testiklerne af det.
Så jeg har besluttet aldrig at gøre nogen af delene igen. Jeg kan godt køre på en almindelig cykel med en blød sadel dog.

Men kan man mon få nogle specialsadler til racere? Eller er det bare sur røv?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-10 19:12

Citat
Men kan man mon få nogle specialsadler til racere

Citat
Jeg kan godt køre på en almindelig cykel med en blød sadel dog.

Så sættr du bare sådan en på

Men lad være med at stå af hvor der er folk - de dør af grin

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-08-10 21:51

Du skal bare tilvænnes
En dag får du hård hud et vist sted, så er det problem løst

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-08-10 21:59

Når man lige starter op på sin racercykel, med en sten hård lædersadel, så bliver man meget øm i røven, men det går over efter et par dage på cyklen hver dag. Men du skal helst ikke få ondt i nosserne, måske har du indstillet hældningen på din sadel forkert.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-10 00:19

Det er hældningen på sadlen den er gal med da man skal sidde på halebenet og mellemkødet.
Brug cykelbukser med indlæg, det forhindrer også at man glider på sadlen, og køb en sadel med gelindlæg.

Kvinder har ikke det problem idet de har det mest behageligt når de piller sadlen af, men lader pinden sidde

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-08-10 06:25

Luffe dog!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 77 point
Dato : 27-08-10 09:08

Ikee nok med at sadlen skal have den rette vinkel. Saddelpinden skal også indstilles i den rigtige højde i forhold til din benlængde. Normalt skal vægten af din krop føres ud i pedalerne ...ikke i sædet (Dette er dog et problem, som du selv nævner, ved 'spinning'. Hvorfor det er endnu vigtigere, at sadlen er indstillet korrekt i højden.)

Udformning af sadlen kan have en vis betydning, som du vil kunne læse mere om på denne side:

http://www.cykelportalen.dk/kategori/test/komponenter/sadler/

Måske du skulle prøve en:

http://www.cykelportalen.dk/ism-adamo-racing-saddel/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 10:15

OG og du lægger et pund smør i underhylerne

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 27-08-10 10:41

Tak for svaret molokyle.