/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Antal Sygedage Udelukkelse hvorfor
Fra : svendgiversen
Vist : 662 gange
20 point
Dato : 21-08-10 16:04

Jeg har et par bud på dit spørgsmål nedenfor, men kan ikke svare...

Hvorfor er jeg udelukket?
Er jeg den eneste som du ikke kan lide??
Hvorfor???

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-10 16:29

Citat
Er jeg den eneste som du ikke kan lide??

uha, nej svendgiversen, listen er lang så vidt jeg kan se.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-10 16:48

Sikkert en arbejdsskade

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-10 17:00

>Sikkert en arbejdsskade

Ikke forstået?
Hos mig eller spørgeren taliskoko??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-10 17:02

Citat
spørgeren taliskoko

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-10 17:27

Så lad mig da svare her...

I de fleste private firmaer har man kun få sygedage før man bliver forhørt om årsagen af sin chef.
I større, velfungerende firmaer er der jo retningslinier herfor.
I mit gamle firma blev man således indkaldt til samtale efter 25 dages sygefravær på et år...

Og så modsætningen; måske derfor jeg er udelukket, hvis jer er kommet med den før?

Inden for det offentlige var der engang en der sagde: " Jeg har 15 sygedage til gode".
Hyn havde kun haft 135 sygedage i det pågældende år...

Men mon ikke tiderne har ændret sig siden??

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 21-08-10 17:46

Citat
Inden for det offentlige var der engang en der sagde: " Jeg har 15 sygedage til gode".
Hyn havde kun haft 135 sygedage i det pågældende år...

ja, det var tider __ dengang

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-10 18:04

Citat
Men mon ikke tiderne har ændret sig siden??

Jo også ligeså cirka.

Men der er forskel på sygefravær - drypvis

og langtidssygemeldinger.

- som sagt eet er lovgivning og forpligtigelse fra arbejdsgiverside ved langtidssygemelding og noget andet er firma reglerne.

Og i sidste ende er det hvad der bliver forhandlet af fagforeningen for den enkelte- såfremt en arbejdsgiver, enten retmæssigt eller uretmæssigt ønsker at opsige en medarbejder på grund af sygdom.
Omsorgssamtaler eller sygefraværssamtaler mv. er jo ikke for at genere den pågældende, men for at sikre at folk ikke ryger på kontanthjælp olign. Men der er mange myter, og de fleste opfatter det som kontrol- og det kan også være en arbejdsgiver, som ikke forstår at tackle situationen, er mere kontrollerende end hjælpsom.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-10 08:37

Tak for svaret smuller54.