/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
SF novelle
Fra : lham
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 17-08-10 08:51

Jeg mener den hedder noget med "møde på Phrilla"
Ældre.
handler om et rumskib der udforsker en fremmed planet bla med at sende små bemandede køretøjer ud. På planeten har der i millioner af år boet en klog sten som nu vågner op og laver sig om til et køretøj magen til menneskets udsendte for på den måde at komme ind i vores moderfartøj.
rigtig titel og forfatter, og gerne hele novellen ønskes.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-10 09:04

http://bibliotek.dk/

Spørg biblioteksvagten

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 19-08-10 14:57

Tak for svaret Teil.
Du får point da jeg har fået brugbart svar fra Biblioteksvagten-jeg tror de er ved at oppe sig
Skulle du have lyst til SF topkvalinoveller så:

"Møde med Prila" af Bob Shaw. Novellen står i samlingen
"Årets bedste science fiction", 1968.