/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Sommerens Krimi
Fra : svendgiversen
Vist : 781 gange
125 point
Dato : 02-08-10 10:42

Der er jo mange at vælge imellem, eksempelvis her: http://krimisiden.dk/

Er der en krimi som du har været særlig glad for at læse for nylig?

Og en rigtig krimi, med et passende antal mistænkte,
ikke én hvor hovedpersonens problemer på hjemmefronten dominerer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-10 10:57

Det var butleren

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 135 point
Dato : 02-08-10 11:12

jeg vil anbefale Jussi Adler-Olsens tre bøger:

Kvinden i buret (2007)
Fasandræberne (2008)
Flaskepost fra P (2009)

Han har lavet andre, men dem har jeg ikke læst. Disse tre er dog superspændende.
Og ja, så fik jeg også læste den danske version af Hypnotisøren (Lars Kepler). Det er også bare en god bog. "Lars Kepler" er Pseudonym for et svensk forfatter-ægtepar. Jeg havde læst bogen på svensk i forvejen, men nu findes den altså også på dansk. Jeg går og glæder mig til at de udgiver den næste bog.
Jeg kendte i øvrigt godt siden, du henviste til, men det er et godt tip

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-10 11:45

Foreløbig tak,

et godt svar, det sidste altså...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-10 11:52

Nåeh, jeg ville bare afsløre hvem der var morderen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-08-10 12:13

- Sjöwall og Wahlöö bliver jeg aldrig træt af:

http://www.g.dk/alle-boeger-af/sjowall-wahloo-01_0

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-10 12:31

Har du læst Stig Larsons bøger? Jeg har lige læst dem alle 3 og jeg kunne ikke lægge dem fra mig.

Mænd der hader kvinder
Luftkastellet der blev sprængt
Pigen der legede med ilden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-10 13:43

Ja jeg har læst Stig Larsons bøger og de fleste af Sjöwall og Wahlöö,
derimod har jeg ikke læst Jussi Adler-Olsens bøger og heller ikke Hypnotisøren,
det vil jeg nu gøre...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-10 15:24

Disse bøger kan jeg anbefale med de er ikke krimier.

Ellers kan jeg anbefale nogle af Dean Koons bøger.

Eller Brian Garfield, Jack Higgins

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-08-10 16:15

Jussi Adler-Olsen andre bøger er fuldt ud lige så gode som de af pifo nævnte.

Brian Garfield er rigtig god, f.eks. er "Hare løb" og "Fred finder de aldrig" meget læseværdige.

De fleste af Dean Koontz's bøger er mere over i det overnaturlige, noget i stil med Stephen King.

Jeffrey Archer har skrevet nogle ualmindelig gode ting - ikke udprægede krimier, men spændingsromaner. Absolut værd at stifte bekendtskab med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-10 16:20

>jeanettesmor

Brian Garfield kender Du vel også fra "Zarens Guld".

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-10 16:38

Ellers er der Ken Follet. Han er også rigtig god.

Kommentar
Fra : journey

Dato : 02-08-10 16:43

Shantaram af Gregory David Roberts, er den bedste og mest spændende bog jeg nogensinde har læst.
Prøv den du bliver ved til sidste side.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-08-10 17:11

Og så er der Simon Beckett, som også har lavet spændende krimier:
Dødens kemi (2007)
Skrevet i ild (2008)
De dødes hvisken (2009) (den har jeg så ikke læst endnu - så den kan jeg ikke udtale mig om, men de to andre er rigtig gode)

Selv har jeg netop bestilt den nyeste bog af Lars Kepler:

Paganinikontraktet

Den findes så kun på svensk, er desværre ikke oversat til dansk endnu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-10 18:18

Tak til jer alle,
jeg lader det stå lidt endnu, så andre også kan få glæde af de mange spændende bøger,
men pifo var først med rigtigt gode forslag...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-08-10 22:05

Luffe A

Jada - og Nød bryder alle love. Gode hver og en - men jeg kan bedst li' Hare løb

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-10 22:09

Hej Svend.
Jeg hørte/læste forleden dag at Anders And er ved at afgå ved døden i DK.
Det er da en krimmi der vil noget.

Undskyld...smutter igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-10 22:22

Når nu vi er ved det, så er biblen den bedste krimi der er skrevet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-10 22:38

Citat
Det er da en krimmi der vil noget.

Regner med du selv lige retter stavefejl

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-08-10 07:18

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-08-10 07:21

Velbekomme - og god læselyst