/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
bryllupstale - date-kærlighed
Fra : ingelein
Vist : 892 gange
50 point
Dato : 23-07-10 17:02

Hej
Er der nogen, som har en sjov bryllupstale, som baserer på at brudeparret har mødt hinanden via en blind date?
Det er gommens mor, som skal holde talen.
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 23-07-10 17:25

Alle sjove taler udmærker sig ved og er kendetenget af, at være personlige og serveret af en dygtig taler, så det er bare i gang

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-07-10 10:08

Hallo kortoverdenen
Det er jo lige en "inspirationskilde" jeg mangler. Talen er lidt af en balanceakt, når man kun kender den ene person ret godt og der også er sammenbragte børn involveret.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-07-10 10:23

Og brugerne her, som hverken kender den ene eller den anden har jo endnu mindre at byde ind med

Det jeg siger er, at hver gang man hører en tale som virkelig er værd at bruge tid på at lytte til, så er det fordi taleren taler fra hjertet, det kan godt være, at vittighederne ikke altid er de bedste, men de er personlige og oprigtige, det er det der gør en tale god, og ikke at man har søgt inspiration på nettet.

Tag ikke fejl, jeg synes det er respektabelt, at du gerne vil gøre det godt, og at du søger den hjælp du kan få, men i sidste ende vil parret blive gladere for en tale der er personlig.

ps. INGEN kan alligevel huske hvad der er blevet sagt efter brylluppet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-07-10 17:05

Hallo kortoverden
Du tager helt fejl!!! Min svigerdatter, kan også nu efter 21½ år huske min tale til hendes og sønnens bryllup - fordi den var smaddergod.

Ups. Den havde jeg ikke forberedt mig det mindste på. Kendte slet ikke til skikken med at holde den slags taler (Jeg er "indvandrer"). Måske var den netop god, fordi den var spontan. Da brudens far havde talt, sparkede min gemal mig over skinnebenet - det skulle betyder at nu var det min/vores tur -
og han er ikke den store taler - så jeg sprang ud i det med begge ben. Der var 120 gæster - og i sådan en stor forsamling er jeg vant til at holde "foredrag". Det er slags værre i en lille intim familiekreds. Hvordan det mon kan være?

Nå, men jeg har nu allieret mig en smule med den restaurant/café, hvor brudeparret havde deres første date.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-07-10 21:50

Citat
slags værre i en lille intim familiekreds

Slags skal selvfølgelig hedde straks.
Sorry
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 17:19

Tak for svaret Kortoververden.
Jeg fik brygget en god tale sammen og det går jo som regel, når man først har fået skriblet noget ned.
Hilsner Ingelein