/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Ræv, overlevelsesinstinkt?
Fra : Dext
Vist : 643 gange
55 point
Dato : 22-07-10 23:57

Hej.

Er det rigtigt at en ræv kan bide sin pote af, hvis den fx er klemt fast eller lign. ??

Evt. et link tak :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-10 00:31

Jeps.

Nu er rævesakse heldigvis forbudt, men der har man tit fundet ræve der har rykket løs for at komme fri trods store smerter.

Kommentar
Fra : Dext

Dato : 23-07-10 00:35

Okay, så umiddelbart ja ?

Accepteret svar
Fra : sinius

Modtaget 55 point
Dato : 23-07-10 11:39

jeg har også hørt om det før.. og ifølge linket sker det ofte.
http://www.antablog.com/unsolved-deaths-or-fox-chewing-off-its-paw-to-escape-from-a-trap/

"The propensity of foxes to chew their legs off to escape a trap is extremely frequent."

Godkendelse af svar
Fra : Dext

Dato : 25-07-10 22:40

Tak for svaret sinius. Thumps up :)