/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router
Fra : alarm112
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 11-07-10 15:25

Hej.
jeg har brug for lidt hjælp, bo i toplan hus og min trådløse router står på første sal (en Trendnet TEW-631BRP Wireless N-Draft Firewall Router), mit problem er at jeg mister signal ret tit til min pc og en gang imellem til min netradio. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, måske en bedre router og hvad, eller kan man øre det bedre det jeg har.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-10 15:37

Hvis du er under routeren så kan det måske hjælpe hvis du lægger antennen ned i vandret stilling, signalerne sendes ud fra siden af antennen så måske, men kun måske hjælper det

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-10 15:43

Jeg har selv dskiftet til en D-Link 655, som giver en fabelagtig god dækning, både i stueplan og p første, samt helt op bag i haven, hvor jeg ellers før brugte en repeater, for at kunne køre med min bærebare på kaffeslaperaspladsen i baghaven.

Når du mister forbindelsen, så KAN det skyldes at du har låst dig fast på en bestemt hastighed i din routers AP. - Den skal stilles til at køre AUTO, så den sænker hastigheden, når det kniber med signalet, for at stabilisere forbindelsen.

Husk uanset hvor hurtig dit lokale trådøse netværk kan køre, så er der en begrænsning i den opkobling du har til din udbyder.
Det er først når du køre langsommere end det din udbyder har tildelt dig, at du vil mærke det.

Vær også sikker på, at dine PC'er kobler sig op til dit eget netværk. - Hvis den pludselig finder på, at naboens netværk har et bedre signal, så kan den finde på at skifte. Er det så sikret, får du ikke forbindelse. Så ås dig fast på dit eget som det fortrukne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-07-10 15:46

o.v.n. har en god pointe, en lys ide ("ovenlys ide")
Har du flere antenner på routeren, så drej dem lidt i hver sin retning.
Min 655 har tre antenner, som har forskellige udstrålingsretninger, og giver derfor en god dækning.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 11-07-10 17:14

Det kan også være en fordel at lægge sig på en kanal så langt fra naboernes som muligt.
Du kan downloade netstumbler 0.4.0 her for at se hvor naboerne ligger.
http://www.stumbler.net/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-07-10 17:49

Ja det er da også en mulighed.
Her er det at D-Link's 655, kan indstilles til at skifte selv, til en kanal der er mindst belastet; så det problem er jeg ikke plaget af!

Nu må vi jo så se om ALARM112 er blevet hentet, eller han er der endnu, til at svare på vores kommentarer!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-07-10 10:41

Læser med interesse jeres komentarer til dette spørgsmål, som vi alle har været indblandet i på alle måder. Uden at nævne modeller, vil jeg give et par bud generelt.
Hvad er huset lavet af, og ikke mindst hvad er etage adskildelsen lavet af ?
Det er altid bedst at have antennen på samme etage som PC.
Alligevel kan det have betydning, hvor du står i rummet, hvis antennen er i et andet rum, og vægene er en form for hårdt materiale. Eller om en dør er åben eller lukket.
Selv ville jeg gøre det så godt, for at komme uden om væge, gik jeg op på loftet, dette er kun et liste træ loft. Men det blev det kun ringere af, jeg glemte lige at under brædderne ligger der alukraft, hvilket er bedre end mursten til at skærme for signalet.
Disse bertagtninger gælder også for mobiltelefoni, her er anntennen bare ude og modtageren buret inde i et hus. Det er et mirakel at det kan virke.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : alarm112

Dato : 12-07-10 20:53

Tak for svaret severino.