/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Tjek indhold på computer
Fra : kondivand
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 11-07-10 11:12

Findes der est program, der kan scanne computeren og så fortælle hvor mange filer der samlet set ligger af et bestemt format og hvor meget de fylder.

F.eks. at der ligger 1 GB wordfiler fordelt på 50 filer og 22 GB videoklip osv.

Jeg har på fornemmelsen, at min søn har lagt en masse videoer ind på min computer, men hvis jeg skal gå hver enkelt mappe igennem så virker det helt uoverskueligt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-07-10 11:18

hvis det bare er video, så kan du jo bruge den indbyggede søgefunktion. Vælg at den kun skal finde video, så søger den alle mapper

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-07-10 11:18

ps, der kan du også se placering størrelse osv.

Gå i start - søg

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:19

Brug SØG funktionen

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:19

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 35 point
Dato : 11-07-10 11:34

Du kan jo os prøve dette her
http://drivespacio.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:37
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:43

Ellers aktiver KVOTA lagring så skulle du have et overblik over filerne.
Start
denne komputer
højreklik på drevet
egenskaber

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-10 11:56

Søgfunktionen i stifinder er da klart det nemmeste til at finde filtyper (eller filer)

Den vil fortælle dig både HVOR de ligger - HVOR MANGE der er - og HVAD de fylder ....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-07-10 12:17

og indtil videre, er vi ikke kommet tættere på et rigtigt svar end svar 1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-10 12:36

Du KAN ikke komme tættere - uden at installere et eller andet der alligevel kun gør det samme....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 11-07-10 12:50

hvis du søger (i windows søgemaskinen) så skriv:

*.wmv

hvi det f.eks er windows medieplayer film du gerne vil se så finder den de filer med endelserne wmv altså film eller hvis det er andre fil-tyber du søger så bare brug stjernen foran.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-07-10 21:27

Da der jo findes mere end en type video ville jeg nok vælge at søge med agent ransack.
http://www.mythicsoft.com/page.aspx?type=agentransack&page=home

Den har den fordel at den kan håndtere regular expressions så du kun skal lave en søgning for at fange .wmv .mov .avi .mpg .mpeg .mp4 .mkv osv........

Programmet er naturligvis GRATIS

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 23:52

PRINTFOLDER_
Bruger jeg selv, og den er særdeles hurtig =VS/ MS indbyggede..

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 15-07-10 14:01

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-07-10 16:10

Velbekommen