/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ekstern harddisk på trådløs net?
Fra : o.v.n.
Vist : 793 gange
200 point
Dato : 03-07-10 19:21

Jeg har købt en trådløs usb hub som kan bruges til mange ting, blandt andet at sætte en usb harddisk i en af de fire usb stik, så alle på mit netværk har adgang til at gemme en kopi på den eksterne disk men er det sikkert? Kan andre på nogen som helst måde få adgang til harddisken ude fra internettet? Er mine billeder og dokumenter sikre? Kan nogen plante skadelig kode på disken hvis den kan hackes?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 03-07-10 19:33

Kan andre på nogen som helst måde få adgang til harddisken ude fra internettet?
Ja.

Nogle routere kan spærre for adgang til internettet for computere. Min Hawking kan.
Men om der så også kan spærres for harddisken ved jeg ikke.

Nogle routere kan tillade adgang direkte til servere/PC inde i netværket. (DMC)
DMC skal aktivt sættes til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-10 19:40
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-07-10 19:40

Jeg ville ikke bruge en trådløs HD hvis den bruges til backup. Det ville være for usikkert hvis der er hackere i nærheden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-10 19:56

Hov det hedder DMZ
Demilitariseretzone - altså der kan bevæges frit frem og tilbage uden om firewall.

I min manual til D-Link DI 624 > Advance > DMZ

Advance > virtual server > bør være disable

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-10 19:59

Tak - lige nu er der nyheder og senere vil Barneby sikkert opklare et eller andet, jeg lader høre fra mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 08:41

Øv for den da det ser ud som en større oggave bare at komme i kontakt med bæstet, det bliver måske en bytter - er der ikke noget med fortrydelses ret i fysiske butikker også: http://www.studentsmart.ie/hotoffers/2010/03/aldi-are-selling-this-wireless-usb-hub-from-medion-for-49-99/
Easy setup står der det må gælde for Windows computere, jeg har Linux og jeg kan ikke komme i forbindelse med bæstet om en uge er der ferie og hvis nu vejret skulle udvikle sig til indendørs sysler så skal jeg prøve igen, i må pænt vente på indlæg fra mig indtil da

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-10 18:13

Tak for svaret Eyvind. du svarede på spørgsmålet, at skidtet ikke virker med Linux er en helt anden historie