/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Snorkling i Toscana? Hvor?
Fra : Tobster
Vist : 4075 gange
500 point
Dato : 27-06-10 11:32

Efter en rejse til Egypten er jeg blevet lidt bidt af at snorkle.

Om en uge skal vi til Toscana i Italien. Jeg ved godt at Italien ikke er det ideelle sted at snorkle, men jeg vil alligevel høre om der er nogen de rhar "first hand" erfarringer med snorkling her?
Det skal jo gerne være et sted hvor der er noget rev eller noget hvor man kan se på flotte fisk og så en oplevelse. Jeg skal have kæresten med ud, så det må ikke være for "farligt". Det skal gerne være "pige-venligt"

Vi skal bo i San Vincenzo, som ligger mellem Livorno og Piombino.
Jeg har læst at der skulle være god mulighed for snorkling på Elba. Der har vi ikek så langt over, så der skal vi helt sikkert over.

Vi har været i San Vincenzo de seneste 2 år, så vi kender området rimeligt.

Jeg kan finde lidt på google, men søger som sagt folk der har deciderede erfarringer med det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-06-10 18:10

- Ubesvarede    2
- Besvarede    94
- Annullerede    79
- Slettede    5

Regner du med svar med den statistik?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 27-06-10 18:21

øh ja. Jeg har aldrig annulleret et spørgsmål. Kandu.dk har annulleret dem. Jeg går ud fra at det er fordi de har stået åbent for længe.

Regner du med jeg ønsker svar fra dig? Nej!

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 27-06-10 18:33

http://kandu.dk/Spg145297.aspx svar er afgivet. Ingen repons.
http://kandu.dk/Spg136578.aspx her kan du bare ikke beslutte hvem der skal have poæng
http://kandu.dk/Spg129564.aspx her er der godt mange rigtig gode kommentarer, rigtig gode faktisk.

bare for lige at tage de tre øverste. Altså fjoget opførsel, og ikke noget du kan give kandu skylden for, hvor gerne du end ville!

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 27-06-10 18:56

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 500 point
Dato : 27-06-10 18:57

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil vide?
Min familie (ikke jeg selv ) har snorklet ved Sant Andrea på øen Elba . Det var en guidet tur, og den var "pigevenlig".
Du kan læse mere om det på Elbas egen hjemmeside

http://www.elba.org/en/sport-outdoor/diving-e-snorkeling-isola-d-elba.php

eller her:

http://www.caposantandrea.info/eng/mare.htm

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 27-06-10 18:58

Iøvrigt kender jeg et par inkarnerede dykkere. Men som du skriver, er der ingen grund til at adspørge dem om, hvad og hvor det godt! Du kan ikke anvende et svar fra nogen der påpeger at du er uhøflig.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 27-06-10 19:13

pifo -> Endeligt et seriøst svar... Dejligt med brugere kommer med relevante, seriøse og brugbare svar.

Ved du om der er nogle steder hvor man kan tage ud på egen hånd? Altså byer eller områder på øen hvor det er lige til at gå til? Er der evt steder omkring øen hvor der mange rev?

Jeg tjekker lige dine links. De ser spændende ud. Tak!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-06-10 19:48

jeg er nok ikke den helt rette at spørge, for jeg snorkler ikke selv. Familien var ude et par gange på egen hånd, men jeg husker ikke hvor det er. Mener dog at de snorklede på egen hånd ved Livorno. Jeg er sikker på at det lokale turistbureau kan hjælpe jer.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-06-10 19:52

Måske kan du have glæde af denne side:

http://italianfood.about.com/library/weekly/aa051697.htm

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 27-06-10 19:56

Mange tak for svaret pifo.

Jeg har lige forøget med 300 points til dig for alle de gode links...
Det var points 7337/3773 kunne have fået hvis brokhovedet havde bidraget med noget konstruktivt...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-06-10 20:05

Velbekomme - god ferie