/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Alle regninger i samme måned...
Fra : bimbobo2
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 25-06-10 15:27

.... er der en mulighed for at ændre/udskyde datoer for regninger som for eks. Varme/Vand eller Ejendomsskat til andet måned end det plejer?

Vi har en del regninger som forfalder altid samtidig og kunne godt tænke mig at fordele dem på forskellige måneder.
Vi har et budgetkonto, men der er måneder, hvor det er "værre" end andre...
Kunne man lave en aftale for eks. med Århus Kommune om at betale måned før eller efter end det er nu? samme historie med Kommune om ejendomsskat.
Er det muligt?
Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 15:31

Citat
Vi har et budgetkonto, men der er måneder, hvor det er "værre" end andre...

Det er jo NETOP meningen med en budgetkonto....

Dermed kan du da være ligeglad med hvilke måneder der er værre end andre - du betaler da det samme til kontoen HVER MÅNED...

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-06-10 15:50

...jeg mente Århus Kommunale Værker og Århus Kommune..

Ja det gør vi også men.... der sker en gang imellem at det "overstiger" det beløb.. og så skal vi vente de "billige" måneder for at udligne det.
Vi betaler fast samme beløb til Budgetkonto.. men der er alligevel "trælse" måneder.
Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 15:57

Det skal du da bare se højt og flot på.....

Hvis det generer "øjnene" så meget, kan du da bare starte året med en "extra" indbetaling der svarer til det den evt. måtte gå i "underskud" med - så er der ALTID overskud....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-10 15:57

Refi - en bugetkonto må ikke være i minus, og man skal selv sørge for at der er penge til betaling.

Men når man een gang har betalt lidt (meget) ekstra vil betalingsopsparingen komme til at passe på årsbasis....................altså hvis der ikke "lånes" af det øjeblikkelige overskud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 15:59

Citat
Refi - en bugetkonto må ikke være i minus

HVOR står det

Det er da en stillingstagen mellem DIG og BANKEN

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-10 16:04

Det er også banken der fortæller mig det.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-10 16:12

Nogle banker er så frække uden varsel at snuppe fra en anden konto midt i en budgetperiode, selv om de kan se at det udligner sig.

Varmeselskaber, elleverandører m.v. kan man ikke få til at indføre andre terminer.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-06-10 16:18

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-06-10 16:20

Hvis budgetkontoen er med en kassekredit, så skidt med at den går midlertidig i minus. selvfølgelig betales der renter af kassekreditten.