/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra A3 til A5
Fra : fredag
Vist : 1408 gange
100 point
Dato : 24-06-10 10:38

Hej, jeg har lavet en side i indesign, størrelse som A3, med masser af tekst og billeder.
Men nu skal jeg bruge denne, men i A5 størrelse. Kan man ikke med et rask trick ændre dette.
Jeg arbejde i indesign C3.
Jeg har forsøgt at gruppere det hele og scalere ned, men det bliver ikke det samme.
HJÆLP.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-06-10 11:08

- gem den som PDF, så kan du køre den ud i de størrelser du måtte ønske...

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-06-10 11:10

Men den skal sendes til tryk i A5

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-06-10 11:15

- ikke noget problem. Du skal bare sørge for, når du "pakker" den, at alle skrifter og illustrationer kommer med...

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-06-10 11:16

Lyder interessant, kan du uddybe nærmere

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-06-10 16:42

- er du vant til at arbejde med InDesign > Destiller > Acrobat PDF?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-06-10 20:03

Dette spørgsmål som er meget let at svare på bliver vel også bare annulleret.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 94
- Annullerede 54
- Slettede 0
Ialt 150

hawaii7

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-06-10 08:27

Jeg laver annoncer i indesign og sender dem som pdf, men den store erfaring har jeg da ikke.
Og til Hawaii7, hvad vil du have jeg skal gøre når de spørgsmål jeg sender, ikke giver den hjælp jeg skal bruge??? Men når det er så let, hvorfor kommer du så ikke med løsningen

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-10 10:04

Hej!
Gem som PDF-fil i press opløsning, - hvor alle skrifter og billeder er integreret.
Lav så et tomt A5 dokument i In-design.
Indsæt din PDF-fil som du herefter kan skalere til størrelsen.
Gem igen som PDF-fil i press opløsning og du har den A5 PDF du ønsker.

Måske en omvej, - men det virker hver gang.
Kan også bruges når du modtager en f.eks. en plakat din kunde har lavet i word A4 format, som skal op i stor størrelse A2 el. lign. Konverter den til PDF. Indsæt i rette størrelsesdokument i In-design. Skaler til rette størrelse og gem igen som PDF-fil.

Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 25-06-10 10:07

Tak for svaret Ammitz. Det var lige den forklaring jeg havde brug for.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-06-10 10:21

Selvtak!

Som man har sagt i mange år: Nøden lærer nøgen kvinde at spinde!

Ammitz
www.kjgrafisk.dk