/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
papegøje
Fra : casper123
Vist : 363 gange
20 point
Dato : 21-06-10 18:07

kan en grå jaco tåle kims peanuts.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-10 18:20

Det ville jeg ikke give den.... der er for meget salt

Hvis du endelig vil give den peanuts, så køb usaltede med skal på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-10 19:39

Nej, det er ikke papegøjefoder.

Jeg har sgu aldrig fattet dem, der absolut skal eksperimentere med at fodre dyr med alt muligt andet end det der er deres naturlige foderemner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-06-10 20:56

http://www.goeje-reden.dk/450169

det ser ikke ud som om det er her i foderplanen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-06-10 04:04

Kims peanuts er ristet i olie og derefter saltet, og er ikke foder for en gøje, da de blive fede af dette foder!
Køb almindelige peanuts i skal til gøjen, og lad den selv stå for at 'skrælle' dem!
gi' den i det hele taget foder som den selv skal arbejde lidt med, ligesom i naturen!

Man ka' købe diverse legetøj til gøjen, hvor i man lægger foder, og gøjen ska' så selv regne ud hvordan den får det ud! Men de plejer at regne den ud ret hurtigt!

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-06-10 10:35

Citat
Jeg har sgu aldrig fattet dem, der absolut skal eksperimentere med at fodre dyr

Du har helt sikkert aldrig givet en hund en frikadelle.

Citat
end det der er deres naturlige foderemner

Tørkost til hunde og katte er heller ikke naturlig.
De æder det ikke fra naturens side, noget mennesker har pålagt dyrene at æde.

Tivler på din GØJE tager skade af det, hvis det er en enkelt, engang imellem.
På et tidspunkt havde jeg en parakit, og den båe drak af mine ´´sjusser´´
og mine snack´s, med største fornøjelse = men den fik øjeblikkelig dårlig mave.

Og helt undgå det, kunne jeg ikke, da jeg aldrig holder mine dyr INDE-SPÆRRET.
Det er jo mod dyrets vilje.

Smutter igen, inden det koster verbale tæsk...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-10 13:55

Min undulat er heller ikke kostforagter, men den får altså kun lige lov til at nippe nu og da.
For fuglens vedkommende er det jo nærmest også en form for socialt samvær når den vil spise med.

Man tror det er løgn, men nogle vegetarer giver heller ikke deres hund noget der nærmer sig kød.........det grænser til dyrplageri.

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 22-06-10 19:40

tak for hjælpen alle sammen

Annuller spørgsmålet
Fra : casper123

Dato : 22-06-10 20:38

tak for jeres gode svar jeg lukker siden nu mvh casper123