/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisken i 2 skal blive til 1 :)
Fra : Madscs
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 19-06-10 22:50

Halløjsa derude :)

Jeg har et problem jeg håber i vil være behjælpelige med.
Min computer blev genstartet pludselig og det betød at jeg ikke kunne komme ind i windows og nu har jeg købt en ny harddisk hvor det hele virker igen dog er min gamle harddisk delt i 2 og jeg ved ikke hvordan jeg slår den sammen. Jeg er ærlig talt lidt nervøs for at slette filer på den nuværende harddisk hvilket jeg ville blive rigtig ked af.

Jeg kører Vista.
Den gamle harddisk er slået til og kører fint i baggrunden nok som en slags slave eller hvad man nu kalder det.

På forhånd tak :)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-10 23:10

klik start --> skriv: diskmgmt.msc

der kan du nemt slette den gamle disk og oprette en ny partition

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-10 23:12

Er det meningen det på den gamle disk skal slettes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-10 23:19

Klik på start flaget nede i venstre hjørne og skriv: diskhåndtering i søgefeltet, du behøver ikke skrive det hele Vista gætter hele tiden og når diskhåndtering er vist i søge resultater så klik på linjen, dine harddiske vises i vinduet og kan lægge dine to drev sammen på den gamle disk, hvis der er forskel på størrelsen af de to diske så kan du bruge størrelsen som ledesnor til hvilken disk du skal arbejde med, i "gamle dage" var disken med styresystemet altid vist øverst men det er vist nok ikke en selvfølge hvis begge diske er SATA diske.
Når du har fundet ud af hvad der er hvad, så slet den ene partion på den gamle disk og bagefter udvider du den sidste partion til at fylde hele disken, eventuelle filer på den partion du sletter bliver slettet men filer på den partion du udvider tager ingen skade.
Jeg vil anbefale at genstarte computeren når du har slettet partionen og inden du udvider den sidste partion, det er ikke nødvendig men jeg mener Windows bedre kan finde hoved og hale på diskene når der genstartes imellem de forskellige operationer

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 20-06-10 00:15

Var det ikke en ide om du kopierede indholdet på de 2 drev på den gamle disk over på den nye inden du følgern o.v.n.'s forslag og slår partionrne samme? - eller er der ikke plads nok på den nye disk?

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 20-06-10 08:25

Mange tak for alle jeres super hurtige samt brugbare svar :)))
Det gjorde i lige min dag lidt bedre mange tak :))

Problemet løst.

Godkendelse af svar
Fra : Madscs

Dato : 20-06-10 08:26

Tak for svaret EXTERMINATOR. Mange tak :DD

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 20-06-10 08:27

I alle sammen har fortjent at vinde men jeg var nødt til at vælge og jeg prøvet blot det første og det virkede ;)